پیشخوانشهر و جامعهعناوین اخبار

بهانه های بانک ملی در تحویل کارخانه ریسباف، راه را برای سوداگران زمین ومسکن باز می کند

به گزارش  پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از  روابط عمومی اداره کل راه وشهرسازی استان اصفهان، حجت اله غلامی مدیرکل راه وشهرسازی استان در رابطه با وضعیت کنونی نقل وانتقال کارخانه ریسباف، آخرین بازمانده از کارخانجات نساجی و بناهای تاریخی باقیمانده از عصر معماری صنعتی گفت: با توجه به تفاهم نامه انجام شده فی مابین وزارت راه وشهرسازی و بانک ملی ایران مبنی بر تحویل کارخانه ریسباف به وزارت راه وشهرسازی در جهت ایجاد موزه بزرگ در استان مقرر بوده براساس نظریه کارشناسان رسمی دادگستری معادل ۱۵% ارزش ریالی بصورت نقدی و مابقی از اراضی و املاک مرغوب این اداره کل به بانک ملی پرداخت گردد و بانک نسبت به تحویل آن به وزارت راه وشهرسازی اقدام نماید .

غلامی بیان داشت: در راستای تامین اراضی، یکی از با ارزش ترین زمینهای این اداره کل واقع در خیابان فرایبورگ پیشنهاد و مورد قبول طرفین قرار گرفت و تمامی موانع نقل وانتقال نیز با حضور استاندار اصفهان برطرف گردید .

وی بااشاره به طفره زدن بانک ملی ایران در تحویل این مکان تاریخی به وزارت راه وشهرسازی گفت: متاسفانه بانک ملی با برگزاری جلسات تکراری و بی ثمر و با درخواستهای جدید به بهانه های مختلف از تحویل کارخانه ریسباف به منظور ایجاد فضای شهری مناسب و موزه بزرگ اصفهان طفره رفته و ناخواسته راه را برای سوداگران بخش زمین ومسکن باز می کند و چه بسا با این اقدام تخریب این بنای تاریخی باقیمانده از عصر معماری صنعتی را رقم خواهند زد.

این مقام مسئول با اشاره به مورد مشابه در این زمینه گفت: زمانی مقرر بود ساختمان واقع در خیابان سپه اصفهان نیز به موزه تبدیل شود که بعد از فراهم شدن مقدمات لازم و خرید مکان مناسب برای جابجایی بانک ملی از خیابان سپه متاسفانه سالهاست این اتفاق رخ نداده و اقدامی صورت نگرفته است .

غلامی متذکر شد: ثبت ملی کارخانه ریسباف مانع بزرگی است برسر راه سوداگران زمین که خیالهای خامی را در سر می پرورانند که امید است بانک ملی نیز به این اقدام دامن نزند و فرصت را غنیمت شمرده و از بهانه جویی دست برداشته و در راستای خدمتی شایسته و در شان شهر اصفهان قدم بردارد .

گفتنی است این کارخانه با مساحت ۷ هکتار به ارزش ۲۱۵ میلیارد تومان توسط وزارت راه وشهرسازی همه مراحل قانونی برای خرید را طی نموده است .

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا