پیشخوانتحلیلعناوین اخبار

گرانی طلا و سکه در پی پیش بینی افت برخی شاخص های اقتصادی آمریکا

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران از ایرنا ،«محمد کشتی آرای» ، درباره آخرین وضعیت قیمت طلا در بازار آزاد افزود: در هفته های گذشته، رشد نرخ دلار به عنوان یکی از عوامل اصلی افت قیمت اونس جهانی طلا مطرح بود اما امروز عکس این موضوع اتفاق افتاد.
به گفته وی، امروز به دلیل کاهش ارزش دلار در بازار، نزدیک به ۱۰ دلار قیمت اونس جهانی طلا بالا رفت و افزایش قیمت نزدیک به ۷۰ هزار ریالی سکه بهار آزادی در بازار را رقم زد.
بر پایه این گزارش ،صرافان ارز و سکه در معاملات بازار آزاد، تا ظهر امروز هر دلار آمریکا را با ۶۰ ریال کاهش قیمت نسبت به دیروز، ۳۵ هزار و ۸۱۸ ریال و هر قطعه سکه طلای بهار آزادی طرح جدید را با ۷۰ هزار ریال افزایش، ۱۰ میلیون و ۹۱۸ هزار ریال دادوستد کردند.
بر اساس اعلام اتحادیه طلا و جواهر تهران، هر اونس طلا نیز با افزایش ۹ دلار و ۷۰ سنتی نسبت به دیروز، یک هزار و ۲۶۲ دلار و ۸۰ سنت قیمتگذاری شد.
ایشان یادآوری کرد: افت برخی شاخص های اقتصادی و حتی پیش بینی منفی شدن آنها می تواند ارزش دلار را کاهش دهد و امروز، پیش بینی کاهش شاخص های مشاغل و همچنین ارزش سهام در بازار آمریکا، به افت نرخ دلار منجر شد.
وی گفت: باید تا فردا (چهارشنبه) به انتظار بنشینیم و ببینیم اعلام قطعی شاخص های اقتصادی آمریکا و دیگر قدرت های بزرگ اقتصاد جهان، در نهایت چه تاثیری بر قیمت این هفته طلا و سکه در بازارهای جهانی و داخلی می گذارد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا