پیشخوانشهر و جامعهعناوین اخبار

اعزام ۱۰۰ هزار نفری مددجویان کمیته امداد تا پایان سال به مشهد مقدس و عتبات و عالیات/افزایش سهیمه های زیارتی برای دانشجویان و دانش آموزان تحت پوشش کمیته امداد

به گزارش  پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی و اطلاع رسانی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان اصفهان؛ معاون فرهنگی کمیته امداد در همایش یکروزه کارگزاران فرهنگی کمیته امداد استان اصفهان مهمترین برنامه های فرهنگی این نهاد در سال جاری را پیشگیری ازآسیب های اجتماعی در بین خانواده های امداد، اجرا و تقویت طرح فلاح(آموزش خانواده ها) ،توجه به مناطق محروم  و پشتیبانی ازطرح های اجتماعی برای خانواده های با بضاعت پایین درمناطق محروم عنوان کرد.

حجت الاسلام حسین احمدیان، درادامه از اعزام ۱۰۰هزار نفری مددجویان این کمیته در سال جاری به مشهد مقدس و عتبات و عالیات خبر داد وگفت: بیش از ۵۰درصد این اعزام ها به دانش آموزان  و دانشجویان اختصاص دارد.

با اشاره به اینکه تاکنون بیش از۳هزارنفرازمددجویان امداد  به اردوهای زیارتی  اعزام شده اند افزود:درراستای نهادینه سازی برنامه های فرهنگی و مذهبی در بین خانواده های کمیته امداد ، امسال و همزمان با مراسم با شکوه پیاده روی اربعین حسینی ، طرح اعزام مددجویانی که توانایی جسمانی جهت مشرف شدن به این سفر معنوی داشته باشند را ، درسرفصل برنامه های معاونت فرهنگی کمیته امداد قرارداده اند.

وی تاکید کرد: اعزام مددجویان کمیته امداد برای شرکت درمراسم پیاده روی اربعین حسینی(ع) بدون محدویت است و همه مددجویانی که به لحاظ جسمانی بتوانند در این مراسم حضور یابند می توانند اعلام آمادگی نمایند.

ایشان همچنان افزود: ازسهمیه ۱۰۰هزار نفری اعزام مددجویان به مشهد مقدس و عتباتعالیات درسال جاری  ، ۵۰درصد به دانشجویان و دانش آموزان اختصاص دارد.

حجت الاسلام احمدیان، تقویت برنامه های فرهنگی و سرمایه گذاری محتوایی را ازمهمترین برنامه های این معاونت درسال جاری دانست و گفت: در زمینه تقویت اردوهای دانشجویی و دانش آموزی به مشهد مقدس و عتبات و عالیات همچنین انجام برنامه های فرهنگی در بین پرسنل سرفصل های بسیاری درنظر گرفته شده است که تا پایان سال به اجرا می رسد.

وی تقویت برنامه های فرهنگی دراردوگاهها، کانون ها و خوابگاه های تحت پوشش کمیته امداد را از برنامه های پیش روی این معاونت عنوان کرد و بیان داشت: از دیگر برنامه های کمیته امداد دربخش اجرای برنامه های فرهنگی شامل پیشگیری ازآسیب های اجتماعی در بین خانواده های امداد، اجرا وتقویت طرح فلاح(آموزش خانواده ها) ،توجه به مناطق محروم ،پشتیبانی ازطرح های اجتماعی برای خانواده های با بضاعت پایین درمناطق محروم است.

 وی با اشاره به اینکه استان اصفهان همواره به جهت دارا بودن قطب های علمی، مذهبی و دینی درکشور مورد توجه بوده است افزود:استان اصفهان به دلیل وجود حوزه های علمیه متعدد ، روحانیون و طلاب سرآمد ، امامزادگان بیشما رو مردم متدین و مذهبی که در خود جای داده است می تواند درزمینه اجرای برنامه های فرهنگی، کاهش آسیب های اجتماعی وکمک به مناطق محروم با موفقیت عمل کند .

وی تاکید کرد: انتظارمان این است که برنامه های فرهنگی درشهرهایی چون مشهد مقدس ، قم واصفهان که ازجنبه های عظیم فرهنگی و مذهبی برخوردارهستند با قوت پیگیری شود ، تا اقداماتشان برای سایر استان ها و شهرستان ها نیزبعنوان سرمشق قرار گیرد.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا