بازار‌های مالی ، بورس و بانکپیشخوانعناوین اخبار

پالایشی ها و قندی ها بر مدار رشد قرار دارند

امروز دوشنبه شاخص بورس اندکی مثبت شد ،در این روز در گروه خودرویی نمادهای خاهن و خنصیر با صف خرید، خپارس و خوساز متعادل و مثبت و مابقی هم گروهی ها متعادل و منفی به کار خود پایان دادند. در گروه حمل و نقل نماد حریل صف خرید شد و نماد حمل و نقل پتروشیمی به دلیل تعدیل پیش بینی سود متوقف شد. در گروه بانکی نمادهای حکمت و وانصار در حالی به صف خرید رسیدند که همچنان شاهد ادامه توقف نمادهای بزرگ گروه بانکی همانند وبصادر و وبملت بودیم. نماد سمایه با توجه به عدم ارائه اطلاعات، متوقف شد. گروه بیمه ای نیز به دلیل قرار داشتن در سطوح حمایتی با افزایش تقاضا و معاملاتی مثبت مواجه شدند تا جایی که نمادهای آسیا و البرز صف خرید شدند. گروه لیزینگی اکثرا متعادل بودند اما نماد ولصنم از اقبال بیشتری برخوردار بود و صف خرید را تجربه کرد. وبهمن، واتی، اعتلا و پردیس نمادهای مثبت گروه سرمایه گذاری بودند و مابقی معاملاتی متعادل و منفی داشتند.
درگروه شیمیایی نمادهای ساینا، شسینا و شتوکا صف خرید، شکلر، شلعاب و شفارس مثبت و مابقی متعادل دنبال شدند و نماد فارس پس از برگزاری مجمع عادی سالیانه مبنی بر تقسیم سود نقدی ۳۰۰ ریالیف متعادل و مثبت به گردونه دادوستدها بازگشت. درپی انتشار خبر افزایش نرخ محصولات پالایشگاهی ها، شاهد معاملات مثبت و پرتقاضای آنها بودیم تا جایی که نمادهای شپنا و شبریز صف خرید شدند. گروه فلزی و معدنی اکثرا متعادل و منفی بودند و تنها نمادهای کبافق، فنورد و فمراد صف خرید و نمادهای کروی و فولاژ معاملاتی متعادل و مثبت را تجربه کردند در این میان گروه زغال سنگی به دلیل صف فروش نماد کطبس از فشار فروش بالایی برخوردار بودند.
گروه های ساختمانی، سیمانی و کاشی و سرامیک اکثرا معاملات مثبت و همراه صف خرید داشتند در این میان نمادهای سکرد، سغرب، ستران، ثشاهد، ثاباد ثرود، کچینی، وتوس و ثتران از اقبال بیشتری برخوردار بودند. نماد کرمان پس از برگزاری مجمع عادی سالیانه نوبت دوم صاحبان سهام و تقسیم سود نقدی ۱۶۰ ریال با رشد حدود ۴٫۵ درصدی مورد بازگشایی قرار گرفت و نماد سیمان شرق و حق تقدم آن به دلیل ابهام درارائه اطلاعات متوقف شدند.
بجز نمادهای مبین، بفجر، بنیرو، بشهاب، بکام، تکشا، بسویچ، وتوشه و لخزر که مثبت بودند سایر نمادهای گروه های ماشین آلات، تجهیزاتی، برقی و گروه های وابسته، اکثرا متعادل و منفی به کار خود پایان دادند. گروه کانی های غیر فلزی اکثرا مثبت بودند اما نمادهای شلیا و کاذر معاملاتی پرحجم تر و پر تقاضا تر داشتند و نمادهای حسینا و وگستر جهت برگزاری مجمع فوق العاده صاحبان سهام در پایان معاملات متوقف شدند.
گروه آی تی با جهش قیمتی مواجه بودند تا جایی که نمادهای رانفور، مداران و رکیش به صف خرید رسیدند علت صف افزایش تقاضا انتشار لیست تولیدکنندگان صندوق فروشگاهی پروژه نصر توسط اتاق اصناف ایران بود. گروه غذایی پس از شروعی مثبت، با افزایش عرضه ها دنبال شدند که نوسانات منفی برخی از آنها را موجب شد اما نمادهای غبشهر، غگلستا، غفارس و غمارگ همچنان با صف خرید به کار خود پایان دادند. گروه قندی شروعی متعادل و منفی داشتند اما با گذشت زمان معاملات و درپی انتشار خبر پرداخت مطالبات از سوی دولت با افزایش تقاضا مواجه شدند و در نهایت اکثرا مثبت به کار خود پایان دادند در این بین نماد قثابت همچنان معاملاتی پرحجم داشت و نماد قنقش با صف خرید به کار خود پایان داد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا