پیشخوانحوادث پلیسشهر و جامعهعناوین اخبار

غافلگیری قاچاقچیان کالا در حین بارگیری/سارق میلیاردی احشام به دام افتاد

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ کرم دشتیان بیان کرد: در راستای اجرای طرح تشدید برخورد با قاچاقچیان کالا، ماموران انتظامی با رصد اطلاعاتی دقیق از فعالیت یک باند بزرگ قاچاق کالا در روستای شیرینو مطلع شدند.
وی گفت: ماموران پس از اجرای عملیات در محل مورد نظر ،حین تخلیه و بارگیری موفق به توقیف یک دستگاه کامیون ایسوزو و دو هزار ۴۳۷ عدد قوطی پودر و قرص نیروزا در برندهای مختلف شدند.
سرهنگ دشتیان با اشاره به دستگیری یک نفر در این رابطه تصریح کرد: دیگر اعضای این باند از طریق شناور از راه دریا گریختند و تلاش پلیس برای دستگیری این افراد ادامه دارد.
فرمانده انتظامی شهرستان کنگان اضافه کرد: برابر نظر کارشناسان ارزش این محموله پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

دستگیری سارق میلیاردی احشام
رئیس پلیس آگاهی استان لرستان از دستگیری یک سارق با ۳۶ فقره سرقت و کشف ۳۴۰ راس احشام مسروقه به ارزش دو میلیارد ریال در خرم آباد ، خبر داد.
سرهنگ عباس نظری گفت: در پی چندین فقره سرقت احشام در حوالی شهر خرم آباد ، پیگیری موضوع در دستور کار ماموران مبارزه با سرقت احشام پلیس آگاهی استان قرار گرفت.
وی افزود: ماموران با تحقیقات گسترده و اقدامات اطلاعاتی موفق به شناسایی یک سارق شده و وی را حین سرقت احشام دستگیر و به پلیس آگاهی انتقال دادند.
رئیس پلیس آگاهی لرستان، اظهار داشت: سارق در بازجویی صورت گرفته به ۳۶ فقره سرقت احشام با همدستی سه سارق دیگر اعتراف کرد که در عملیاتی دیگر سه همدست وی نیز در مخفیگاه شان دستگیر شدند.
این مقام انتظامی با اشاره به اینکه ، تا کنون ار سارقان ۳۴۰ راس احشام مسروقه کشف شده است، گفت: کارشناسان ارزش احشام مکشوفه را بالغ بر دو میلیارد ریال اعلام کرده اند.

کشف ۳ میلیون نخ سیگارت قاچاق در مرز بانه
فرمانده هنگ مرزی بانه از کشف سه میلیون و ۱۵۵ هزار نخ سیگارت خارجی و انواع کالای قاچاق در مهرماه امسال در نوار مرزی این هنگ خبر داد.
سرهنگ علیرضا کردلو گفت: در راستای کنترل نوار مرزی و جلوگیری از ورود و خروج کالای قاچاق ، مرزبانان این هنگ در مهر ماه سال جاری با اجرای کمین های هدفمند و در چندین عملیات منسجم توانستند سه میلیون و ۱۵۵ هزار و ۱۴۰ نخ سیگارت خارجی را کشف کنند.
وی کشف دو هزار و ۴۱۰ دستگاه تلفن همراه را یکی دیگر از مهمترین اقدامات ماموران این هنگ در ماه گذشته دانست و افزود: همچنین در عملیات های دیگری طی همین مدت ، ۴۳۸ راس احشام، ۲ هزار و ۶۳۲ قلم لوازم آرایشی بهداشتی و ۵ هزار و ۲۹۰ ثوب البسه خارجی قاچاق کشف و توقیف شد.
فرمانده هنگ مرزی بانه اضافه کرد: حفظ امنیت نوار مرز و مقابله با هرگونه تردد غیرمجاز و ورود و خروج کالای قاچاق از مهمترین اولویت های این فرماندهی است و با قانون شکنان به شدت برخورد خواهد شد.

کشف بیش از ۱۳ میلیارد ریال کالای قاچاق
محموله البسه قاچاق به ارزش ۱۳ میلیارد و ۸۵۰ میلیون ریال با تلاش کارآگاهان پلیس آگاهی کشف شد.
سرهنگ حمید رزمخواه رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی گفت: در پی اعلام خبری مبنی بر اینکه افرادی سود جوء با وارد کردن البسه قاچاق، نظام اقتصادی را در سطح بازار مشهد دچار اختلال کرده اند ، موضوع به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت.
وی با اشاره به این که پس از تحقیقات اولیه دو نفر در این رابطه شناسایی شدند، افزود: با هماهنگی مقام قضائی ، کارآگاهان به محل انبار متهمان مراجعه و در بازرسی از آن، سه هزار و ۲۰۰ عدد انواع البسه خارجی و ۴۵۰ کیلوگرم موز پاکستانی را کشف کردند.
رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی با اعلام اینکه ارزش ریالی این کالاها ۱۳ میلیارد و ۸۵۰ میلیون ریال برآورد شده است، بیان داشت: هر دو متهم به همراه پرونده به دادسرا اعزام و قرار مناسب قضائی برای آنان صادر شد.

واژگونی وانت پیکان ۱۰ مجروح برجای گذاشت
رئیس پلیس راه استان خراسان جنوبی از مجروح شدن ۱۰ نفر به علت واژگونی یک دستگاه وانت پیکان خبر داد.
سرهنگ حسین رضایی گفت: روز گذشته با اعلام مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر واژگونی یک دستگاه وانت پیکان در محور اصلی کرغند-سرایان بلافاصله اکیپ پلیس راه و گروه امداد به محل سانحه اعزام شدند.
وی افزود: ماموران با بررسی صحنه مشاهده کردند یک دستگاه خودروی وانت پیکان به علت نامعلومی واژگون شده است که در این سانحه؛راننده خودرو به همراه ۹ نفر دیگر از سرنشینان خودرو مجروح و به بیمارستان منتقل شدند.
سرهنگ رضایی تصریح کرد: کارشناس پلیس راه علت این حادثه را بی احتیاطی راننده خودرو وانت پیکان به دلیل عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه اعلام کرد.

کشف ۲۱۴ کیلو گرم مواد مخدر
فرمانده انتظامی استان همدان از کشف ۲۱۴ کیلو گرم مواد مخدر در دو عملیات و دستگیری چهار قاچاقچی در این استان خبر داد.
سردار حاجی محمد مهدیان نسب گفت: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان نهاوند در پی رصد اطلاعاتی دقیق موفق به شناسایی یک باند خانوادگی در امر تهیه و توزیع مواد مخدر شدند.
وی با بیان اینکه ماموران در عملیاتی هماهنگ یک دستگاه خودرو سواری متعلق به اعضای این باند را در یکی از محورهای مواصلاتی متوقف کردند ،افزود: در بازرسی دقیق از این خودرو ۱۴۰ کیلوگرم تریاک کشف و سه نفر در این رابطه دستگیر و تحویل مراجع قضائی شدند.
سردار مهدیان نسب ادامه داد: در عملیاتی دیگر، پلیس مبارزه با مواد مخدر استان همدان با همکاری ماموران انتظامی استان کرمانشاه در پی رصد اطلاعاتی دقیق از فعالیت یک شبکه توزیع و قاچاق مواد مخدر ، از انتقال یک محموله حشیش از استان های جنوبی به استان های غرب کشور مطلع شدند .
وی با بیان اینکه ماموران در این عملیات یک دستگاه خودرو سنگین را متوقف کرده و در بازرسی از آن موفق به کشف ۷۴ کیلو گرم حشیش شدند ، بیان داشت: در این رابطه خودروی مذکور توقیف و یک متهم نیز در این راستا دستگیر شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا