پیشخوانحوادث پلیسشهر و جامعهعناوین اخبار

کلاهبرداری ۲ میلیارد ریالی موسسه سپرده گذاری قلابی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سرمایه گستران و به نقل از مرکز اطلاع رسانی پلیس استان اصفهان ،سرهنگ” ستار خسروی” رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان افزود: در پی شکایت ۹ نفر از شهروندان مبنی بر کلاهبرداری مدیر یک موءسسه سپرده گذاری از آنان موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان اداره جعل و کلاهبرداری این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: در این زمینه پرونده مقدماتی تشکیل و تحقیقات گسترده ای توسط کارآگاهان انجام گرفت و مشخص شد که فردی بدون داشتن هرگونه مجوز از بانک مرکزی اقدام به راه اندازی موءسسه سپرده گذاری کرده و با تبلیغ ارائه سود بالا ، اخذ وام و ارائه تسهیلات بانکی اقدام به جذب سرمایه های مردم کرده است.

این مقام مسئول عنوان داشت: سپرده گذاران پس از مدتی که متوجه شدند تمام وعده های موءسسه مذکور واهی بوده قصد خارج کردن وجوه خود را داشتند که متهم اقدام به بستن موءسسه کرده و متواری می شود.

سرهنگ خسروی با بیان اینکه متهم در مدت فعالیت چهارماهه این موءسسه توانسته بود دو میلیارد ریال کلاهبرداری کند اظهار داشت: سرانجام با اقدامات علمی و تخصصی کارآگاهان پلیس آگاهی فرد مذکور در یک عملیات ویژه در مخفیگاهش دستگیر و با اقرار خود به مراجع قضایی تحویل و با قرار قانونی روانه زندان شد.

این مقام انتظامی تصریح کرد:نکته حائز اهمیت در این پرونده این است که در بررسی سوابق متهم مشخص شد وی سال ۹۴ نیز به اتهام اقدام مشابهی دستگیر و به زندان رفته اما پس از تسویه بدهی خود آزاد و دوباره اقدام به راه اندازی موءسسه جعلی و جمع آوری سپرده های مردم کرده است.

رئیس پلیس آگاهی استان با هشدار به مردم در خصوص این گونه کلاهبرداری ها اظهار داشت: به شهروندان هشدار می دهیم که از سپرده گذاری در موءسساتی که دارای مجوز از بانک مرکزی نیستند خودداری کرده و قبل از هرگونه سرمایه گذاری در شرکت ها و موءسسات با استعلام از مراجع قانونی نسبت به فعالیت مجاز آنان اطمینان حاصل کنند.

این مقام انتظامی بیان داشت: شهروندان بایستی به موسسات و شرکت هایی که وعده های غیر متعارف داده و ادعامی کنند که قادر به ارائه وام های کلان با سود پائین و ارزان قیمت را هستند مشکوک شده و حتماً موضوع را با پلیس و مراجع قانونی در میان بگذارند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا