شهر و جامعهعناوین اخبار

ازبهره برداری از پروژه انتقال آب شرب به امامزادگان هفتاد و دو اولیا(ع) نطنز تا ثبت وقف جدید در شهرستان برخوار استان اصفهان

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین مرتضی اکبری اظهار داشت: پس از یک ماه عملیات لوله گذاری پروژه انتقال آب شرب به امامزادگان هفتاد و دو اولیا(ع) روستای طاهر آباد از توابع شهرستان نطنز تکمیل و به بهره برداری رسید.

وی در ادامه افزود: این پروژه با ۱۸۰۰ متر لوله گذاری اجرا شد و آب از چشمه پای گودار جهت تامین آب شرب و همچنین مصارف بهداشتی در جهت ایجاد رفاه حال هر چه بیشتر زائران این امامزاده عظیم الشان انتقال داده شد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نطنز ادامه داد: در این پروژه از لوله های پلی اتیلن شماره ۴ با فشار ۲۰ اتمسفر استفاده شد که این لوله وظیفه پمپاژ آب را به ارتفاع ۳۸۰ متری را جهت تامین آب این امامزاده بزرگوار برعهده دارند.

حجت الاسلام و المسلمین مرتضی اکبری در ادامه بیان کرد: این پروژه با همکاری اداره راه و شهرسازی، بخشداری و اداره آب و فاضلاب شهرستان و با اعتباری بالغ بر ۴۰۰ میلیون ریال انجام شد.

وی در ادامه گفت: نسب این امامزادگان عظیم الشان به موسی بن جعفر(ع) می رسد و حرم مطهر ایشان نیز در روستای طاهر آباد در فاصله ۴۰ کیلومتری نطنز و بر بالای کوه واقع شده است.

ثبت وقف جدید برای ترویج قرآن کریم در شهرستان برخوار

مسئول نمایندگی اوقاف و امور خیریه شهرستان برخوار گفت: وقف جدیدی برای ترویج قرآن کریم و امور خیر در شهرستان برخوار به ثبت رسید.

بر اساس این گزارش ، حجت الاسلام و المسلمین سید حسن فاضلی اظهار داشت: حاج محمد آقا بابایی با ثبت وقف جدیدی برای ترویج قرآن کریم و امور خیر در شهرستان برخوار نام خود را در زمره واقفین نیک اندیش جاودانه کرد.

وی در ادامه افزود: این واقف نیک اندیش ۶ دانگ همگی یک باب منزل مسکونی به مساحت ۲۶۰ متر مربع به ارزش ۲ میلیارد ریال را در شهر کمشچه وقف کرد.

مسئول نمایندگی اوقاف و امور خیریه شهرستان برخوار در ادامه گفت: طبق وقف نامه ای که توسط واقف نیک اندیش آن به ثبت رسیده است عواید حاصل از این موقوفه در راستای ترویج قرآن کریم، ازدواج جوانان، اقامه عزاداری امام حسین(ع) و هر امر خیر دیگری که با نظر امام جمعه وقت هماهنگ باشد صرف می شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا