بازار‌های مالی ، بورس و بانکپیشخوانعناوین اخبار

کاهش ۱۲۴۹ واحدی بورس تهران در آغاز معاملات چهارشنبه

به گزارش پایگاه خبری دسرمایه گستران ،اعلام نتایج اولیه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا وپیشتازی دونالد ترامپ نامزد حزب جمهوریخواه ، بازارهای جهانی بورس، طلا و ارز را تحت تاثیر قرار داده است.
هرچند بازار بورس ایران به سیستم بین المللی اتصال ندارد اما نتایج اولیه اعلام شده، معاملات امروز (چهارشنبه) بورس را تحت تاثیر خود قرار داد و با گذشت کمتر از یک ساعت از آغاز معاملات شاهد افت ۱۲۴۹ واحدی شاخص کل بورس هستیم.
تا زمان انتشار این خبر و با توجه به اینکه هنوز نمادهای بورسی بسته نشده اند، شاخص کل بورس به ۷۸ هزار و ۶۲۱ واحد رسیده است.
شاخص کل بورس، دیروز به مدد رشد نمادهای معدنی و فلزی و با ۲۳۹ واحد رشد به رقم ۷۹ هزار و ۸۷۱ واحد رسیده بود.
تا زمان ارسال این خبر، ۳۸۴ میلیون سهم معامله شده و ارزش کل بازار به بیش از ۳۲۸ میلیارد تومان رسیده است.
پایگاه خبری فورچون (Fortune) آمریکا اعلام کرده است، شرکت مدیریت سرمایه گذاری «بریجواتر آسوسیئیشنز» برای مشتریان خود یادداشتی ارسال کرد که در آن پیش بینی کرده است، چنانچه «دونالد ترامپ» نامزد حزب جمهوریخواه آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری این کشور پیروز شود، میانگین شاخص صنعتی داوجونز ممکن است تقریبا ظرف یک روز ۲ هزار واحد کاهش یابد.
این بیشترین کاهش یک روزه بورس آمریکا در طول تاریخ این بازار خواهد بود. بیشترین کاهش یک روزه این شاخص تاکنون ۷۷۷ واحد بوده است که در تاریخ ۲۹ اکتبر ۲۰۰۸ (اواسط آبان ۱۳۸۷) زمانی که به دلیل بحران مالی جهانی، بی اطمینانی به اوج رسید، اتفاق افتاد.
این کاهش شاخص، از ارزش پورتفلیوی اوراق بهادار بورس آمریکا تقریبا به میزان ۱٫۹ هزار میلیارد دلار خواهد کاست.
بر اساس این پیش بینی، تنها بورس آمریکا نیست که سقوط می کند، بلکه سرمایه گذاری ها در سراسر جهان به خطر می افتد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا