پیشخوانشهر و جامعهعناوین اخبار

جلسه هم اندیشی آموزشگاه های آزاد با رؤسای نواحی شش گانه آموزش و پرورش برگزارشد

 

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از  روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان اصفهان، جلسه هم اندیشی تخصصی با رؤسای نواحی شش گانه آموزش و پرورش با حضور آرش اخوان معاون آموزش، پژوهش و برنامه ریزی اداره کل، حسین مصلی نژاد رییس اداره مؤسسات کارآموزی آزاد و مشارکت های مردمی استان، محمد دهقانی رییس کانون انجمن های صنفی آموزشگاه های فنی و حرفه ای آزاد استان اصفهان، اعتباریان مدیر ناحیه ۶ آموزش و پرورش شهر اصفهان و جمعی از نمایندگان نواحی ۶ گانه آموزش و پرورش، تعدادی از مدیران و مؤسسین آموزشگاه های آزاد در محل سالن کنفرانس تشکیل گردید.

در ابتدای جلسه معاون آموزش، پژوهش و برنامه ریزی اداره کل بیان داشت: تعداد۱۷۸۷ آموزشگاههای فنی و حرفه ای آزاد در استان وجود دارد که ۴۲% این آموزشگاهها (۷۹۰)در شهر اصفهان می باشد و از این تعداد ۱۳۱ آموزشگاه در رشته فن آوری اطلاعات و ۱۸۱ آموزشگاه در رشته های صنایع دستی و ۲۵۹ آموزشگاه در رشته صنایع پوشاک فعالیت دارند.

اخوان خواستار حضور آموزشگاهها در مدارس جهت ارائه طرحها و برنامه های آموزشی و مهارتی به دانش آموزان و خانواده های ایشان شد و به منظور رعایت نظم و انضباط و امور اداری پیشنهاد حضور یک نماینده از سوی آموزش فنی و حرفه ای با هماهنگی آموزش و پرورش به همراه بسته آموزشی به هر مدرسه را اعلام نمود.

وی درخصوص هفته بازدید همگانی از تاریخ ۲۲ لغایت ۲۷ آبان ماه  از مراکز آموزش فنی و حرفه ای، از خانواده و دانش آموزان دعوت به عمل آورد.

در ادامه مصلی نژاد رییس اداره مؤسسات کارآموزی آزادو مشارکت های مردمی استان ضمن خیر مقدم به حاضرین در جلسه به تبیین اهداف این نشست پرداخت و گفت:  لزوم توجه ویژه به فرزندان و فراهم آوردن شرایط ورود آنان به جامعه با فراگیری مهارتهای مورد نیاز، اهمیت جلسه را دوچندان می نماید.

وی با اشاره به فرمایش استاندار مبنی بر لزوم مهارت آموزی دانش آموزان جهت موفقیت در خانواده و در عرصه اجتماع و تاکید بر شعار “هر دانش آموز یک مهارت”، هدف اصلی جلسه را بحث و تبادل نظر پیرامون موضوع و دست یابی به نقطه نظرات مشترک حاضرین اعلام نمود و افزود: امیدواریم برآیند این جلسات منجر به ارائه طرحی جامع و کاربردی در جهت تعاملات مشترک گردد.

بر اساس این گزارش: پرورش خلاقیت کودکان و دانش آموزان، نشست با اداره انجمن اولیا و مربیان مدارس، استفاده از ظرفیت های کانون های آموزش و پرورش، استفاده از ظرفیت پژوهش سراهای دانش آموزی و عقد تفاهم نامه از جمله مسائلی بود که توسط جمع حاضر مطرح گردید.

در پایان مقرر گردید، نواحی آموزش و پرورش نمایندگان خود را جهت تشکیل جلسات در سطح کارشناسان، به اداره کل آموزش فنی و حرفه ای معرفی نمایند و همچنین  لیست آموزشگاههای فنی و حرفه ای شهرستان اصفهان در اختیار نواحی آموزش و پرورش قرار گیرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا