پیشخوانحوادث پلیسشهر و جامعهعناوین اخبار

از کشف میلیاردی پوشاک قاچاق تا دستگیری سارقان حرفه ای

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از مرکز اطلاع رسانی فرماندهی انتظامی استان اصفهان ،ستار خسروی” اظهار داشت: در پی کسب خبری مبنی بر دپوی محموله بزرگ پوشاک خارجی قاچاق در یکی از مناطق شهر اصفهان موضوع در دستور کار ویژه کارآگاهان اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان قرار گرفت.

وی افزود: کارآگاهان پس از انجام تحقیقات و کسب اطمینان از درستی موضوع با هماهنگی مقام قضایی از محل مذکور بازدید به عمل آورده که در این عملیات ۱۶ کیسه انواع پوشاک خارجی قاچاق به وزن هزار و ۴۶۰ کیلوگرم که همگی آنها فاقد هرگونه مدارک مثبته گمرکی بودند کشف و توقیف شدند.

سرهنگ خسروی با بیان اینکه ارزش این محموله یک میلیارد ریالی برآورد شده است عنوان داشت:در این رابطه پرونده تشکیل و جهت ادامه رسیدگی به اداره تعزیرات حکومتی ارسال شد.

**توقیف سواری جنسیس با ۲۰۵ کیلومتر سرعت

یک دستگاه خودروی سواری جنسیس که با سرعت ۲۰۵ کیلومتر بر ساعت در حال تردد بود توسط ماموران پلیس راه بادرود – نطنز متوقف و روانه پارکینگ شد.

سرهنگ جهانگیر کریمی ، معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان با بیان این مطلب گفت: ماموران پلیس راه باد رود – نطنز در محور آزاد راه امیرکبیر حین کنترل تخلفات رانندگان یک دستگاه خودروی سواری جنسیس که با سرعت غیر مجاز در حال حرکت بود را مشاهده و بلافاصله آن را متوقف کردند.

وی با بیان اینکه سرعت این خودرو ۲۰۵ کیلومتر بر ساعت بود اظهار داشت: در این رابطه خودرو به مدت ۷۲ ساعت توقیف و به پارکینگ منتقل شد.

این مقام مسئول اظهار داشت: همچنین راننده خودرو نیز به مبلغ ۲۰۰ هزار تومان جریمه و جهت سیر مراحل و شرکت در کلاس های آموزشی به پلیس راه استان معرفی شد.

استرداد ۲۰ دستگاه وسیله نقلیه مسروقه به مالباختگان توسط پلیس اصفهان

در راستای تدابیر فرماندهی ناجا مبنی بر سرعت بخشیدن به استرداد اموال مسروقه به مالباختگان ، تعداد ۲۰دستگاه وسیله نقلیه مسروقه توسط پلیس اصفهان کشف و به صاحبان آنها بازگردانده شد.

سرهنگ “حسن یاردوستی ” فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان با اعلام این خبر گفت :در راستای اجرای تدابیر فرمانده نیروی انتظامی مبنیر بر سرعت بخشیدن به استرداد اموال مسروقه به مالباختگان ماموران این فرماندهی در اجرای عملیاتی موفق شدند تعداد ۲۰دستگاه وسیله نقلیه مسروقه را کشف و به صاحبان آنها مسترد نمایند.

وی با اشاره به اینکه یکی از اهداف این فرماندهی خدمات رسانی بهتر به شهروندان است تصریح کرد: از این تعداد ، تعداد ۱۸مورد اتومبیل و دو مورد موتور سیکلت بودند.

سرهنگ یاردوستی بیان داشت: در این راستا با کشف این تعداد وسیله نقلیه درروز گذشته تعدادی از سارقان دستگیر و با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی و با شناسایی مالباختگان و استرداد این خودروها و موتورسیکلت ها به آنان موجبات رضایت مندی شاکیان را به دنبال داشته و همین امر باعث تقدیر از عملکرد خوب پلیس اصفهان شد.

فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان اضافه کرد: ما خدمتگزار مردم با فرهنگ و ولایتمدار اصفهان هستیم و افتخار می کنیم که در این لباس فرصتی پیدا کرده ایم تا بتوانیم خدمات ارزنده ای را به شهروندان عزیز ارائه دهیم.

دستگیری سارق محصولات کشاورزی

در اجرای طرح امنیت محله محور توسط ماموران فرماندهی انتظامی شهرستان فریدن، یک سارق محصولات کشاورزی دستگیر و اموال مسروقه از مخفیگاه وی کشف شد.

سرهنگ “رضا محمدی ” فرمانده انتظامی شهرستان فریدن با اعلام این خبر گفت:ماموران این فرماندهی حین گشت زنی در یکی از روستاها به فردی که در حال پرسه زنی در اراضی کشاورزی بود،مشکوک شدو قصد دستگیری وی را داشتند که فرد مذکور با مشاهده ماموران به سرعت از محل متواری شد.

وی افزود: با فرار متهم ، ماموران نیز به تعقیب وی پرداخته و او را دستگیرکردند که فرد مذکور پس از دستگیری به صراحت به ارتکاب سرقت ۳۰ عدد پرس یونجه از اراضی کشاورزی اعتراف کرد.

، سرهنگ “محمدی” با بیان اینکه با اعترافات متهم اموال سرقتی از مخفیگاه وی کشف و به مالباختگان تحویل شد گفت: توصیه می کنیم مردم هر گونه تردد مشکوک در اطراف منازل، خودروها و اراضی کشاورزی خود را بلافاصله به مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

 

موتورسواران عامل ۵۵ درصد تصادفات منجر به فوت در اصفهان

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان گفت: بالغ بر ۵۵ درصد تصادفات منجر به فوت در سطح استان را موتورسواران تشکیل می دهند.

سرهنگ “رضا رضایی” ، گفت: در بررسی ها آمار وقوع تصادفات دریافتیم که بالغ بر ۵۵ درصد تصادفات منجر به فوت در سطح استان مربوط به موتورسیکلت سواران است.

وی که با خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت و گو می کرد با بیان اینکه استان اصفهان در زمینه کشته های موتورسیکلت سواران متاسفانه در رتبه های بالای کشوری است اظهار داشت: بیشترین کسانی که در این گونه سوانح دچار آسیب و صدمه می شوند نیزجوانان هستند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه موتورسیکلت وسیله ای است که اگر از آن درست استفاده نکنیم باعث مرگ خود و دیگران خواهد شد گفت: عدم استفاده از کلاه ایمنی، سرعت زیاد، حرکت های مارپیچ، عبور از چراغ قرمز، تردد در بزرگراه، استفاده از تلفن همراه در حین موتورسواری و انجام حرکات نمایشی در خیابان ها از جمله حرکات خطرناکی است که توسط موتورسواران حادثه ساز رخ می دهد و منجر به حوادث مرگبار نیز می شود.

رئیس پلیس راهور استان بیان داشت: در برخی مواقع دیده شده که موتورسواران با ترک نشین حرکت کرده و خانواده های چند نفری خود را سوار بر این وسیله می کنند که به این افراد توصیه اکید می کنیم از سوار کردن اعضای خانواده و فرزندان کوچک خود بر روی موتورسیکلت خودداری کنند زیرا که کودکان در کم ترین برخورد دچار حادثه می شوند.

سرهنگ رضایی با بیان اینکه ورود موتورسیکلت به بزرگراه ها ممنوع است بیان داشت: در ورودی تمامی بزرگراه ها تابلوهای هشداری در خصوص عدم ورود موتورسیکلت ها به این محدوده نصب شده است.این مقام انتظامی تصریح کرد: هم اکنون دوربین های نظارت الکترونیکی دربزرگراه ها فعال است و مانند سایر خودروها ورود موتورسیکلت به این محدوده ها نیز ثبت شده و با آنان اعمال قانون می شود.

سرقت ۱۶۰ میلیونی قطعات داخل خودرو

دو سارق حرفه ای که اقدام به سرقت قطعات داخل خودرو در شرق اصفهان می کردند در عملیات کاراگاهان پلیس آگاهی استان دستگیر و به سرقت ۱۶۰ میلیون ریال قطعات داخل خودر اعتراف کردند.

سرهنگ “ستار خسروی ” رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان اظهار داشت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر سرقت از قطعات داخل خودرو ،رسیدگی به موضوع در دستور کار کارآگاهان پایگاه شرق این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: کارآگاهان با انجام تحقیقات تخصصی خود سرانجام موفق شدند دو نفر که اقدام به این سرقت ها می کرد را شناسایی و در دو عملیات جداگانه دستگیر کردند.

این مقام انتظامی با اشاره به این که متهمان در تحقیقات صورت گرفته به سرقت ۱۶۰ میلیون لوازم و تجهیزات و قطعات داخل خودرو شهروندان اقرار کردند خاطر نشان کرد: با تلاش کارآگاهان مالباختگان این سرقت ها نیز شناسایی و متهمان پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند.

سرهنگ خسروی با بیان اینکه سهل انگاری مالباختگان در وقوع این سرقت ها بسیار موثر است گفت: تعداد بسیار زیادی از این خودروهای سرقتی، بدون تجهیزات ایمنی در خیابان رها شده بودند که لازم است همشهریان، خودروهای خودشان را در پارکینگ منزل پارک و از پارک آن داخل کوچه خودداری کنند.

رئیس پلیس آگاهی استان خاطر نشان کرد: لازم است شهروندان در صورت پارک در بیرون منزل، حتما از تجهیزات ایمنی مثل دزدگیر، قفل پدال و سوئیچ مخفی استفاده یا این که خودرو را در زیر پنجره و یا محلی که بر آن دید دارند پارک و یا از پارکینگ منزل همسایگان و یا اقوام نزدیک استفاده کنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا