پیشخوانشهر و جامعهعناوین اخبار

ازبرگزاری ویژه برنامه ” تا بی نهایت زیر یک خیمه ” در امامزاده بنت موسی بن جعفر(ع) اصفهان تابرگزاری جلسه رفع اختلاف بین اوقاف و امور خیریه نطنز و آموزش پرورش

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، بهزاد صبری اظهار داشت: ویژه برنامه ” تا بی نهایت زیر یک خیمه ” با همکاری معاونت فرهنگی، اجتماعی شهرداری منطقه ۱۴ از ۱۴ لغایت ۱۶ آبانماه از ساعت ۱۹ الی۲۱ در صحن امام رضا ( علیه السلام ) حرم مطهر حضرت زینب بنت موسی بن جعفر ( علیهم السلام ) برگزار شد.

وی در ادامه افزود: در این همایش، گروه نمایشی میقات ظهور تهران با روایتگری نمایشی دفاع مقدس و اجرای نمایش واقعه عاشورا و شهادت حضرت رقیه ( علیها السلام ) فضای متفاوتی را برای مخاطبان ایجاد نمودند.

مدیر اجرایی آستان مقدس امامزاده زینب بنت موسی بن جعفر(ع) اصفهان ادامه داد: در این برنامه معنوی به قید قرعه، کمک هزینه عتبات عالیات، مشهد مقدس، قم و جمکران به شرکت کنندگان اهدا شد.

بهزاد صبری در ادامه خاطر نشان کرد: همچنین، در این ویژه برنامه با حضور دکتر جمالی‌نژاد؛ شهردار اصفهان و مهندس شمسی؛ مدیر منطقه ۱۴ شهرداری، دکتر شریعتی؛ عضو شورای اسلامی شهر اصفهان از خانواده‌های شهدای هشت سال دفاع مقدس و مدافعان حرم حضرت زینب کبری(علیها السلام) و پیرغلامان امام حسین ( علیه السلام ) منطقه ۱۴ تجلیل شد.

 

** جلسه کمیته یاوران وقف علم و اشتغال زایی در نجف آباد برگزار شد

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نجف آباد گفت: با توجه به در پیش بودن هفته وقف جلسه کمیته یاوران وقف علم و اشتغال زایی در نجف آباد برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین اصغر توسلی اظهار داشت: در آستانه فرا رسیدن هفته وقف جلسه کمیته یاوران وقف علم و اشتغال زایی به میزبانی اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نجف آباد برگزار شد.

وی در ادامه افزود: در این نشست بیش از ۱۸۰ نفر از مدیران مشاورین املاک شهرستان نجف آباد حضور داشتند همچنین این نشست با حضور رئیس مرکز فنی و حرفه ای شهرستان نجف آباد و رئیس شورای شهر جوزدان و رئیس اصناف مشاورین املاک شهرستان و مسئول فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه نجف آباد برگزار شد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نجف آباد ادامه داد: این نشست در راستای ترویج سنت حسنه وقف و با هدف ترویج فرهنگ وقف در راستای بهره گرفتن از این سنت حسنه در جهت رفع نیازهای جامعه و ایجاد تعامل بیشتر با صنف مشاورین املاک شهرستان برگزار شد.

** غبارروبی امامزاده شاه زید(ع) اصفهان در هفته وقف با حضور پرسنل نیروی انتظامی

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه دو اصفهان گفت: در هفته وقف طی مراسمی حرم مطهر امامزاده شاه زید(ع) اصفهان با حضور پرسنل نیروی انتظامی اصفهان غبار روبی و عطر افشانی می شود.

بر اساس این گزارش ،حجت الاسلام و المسلمین سید محمد هادی روح الامینی اظهار داشت: با هماهنگی هایی که صورت گرفته شده در هفته وقف ۷ ویژه برنامه توسط اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه دو اصفهان برگزار می شود.

وی در ادامه افزود: از جمله این برنامه ها، دیدار با آیت ا… طباطبایی نژاد نماینده محترم ولی فقیه در استان، برگزاری همایش وقف و رسانه، دیدار با اصحاب رسانه و برگزاری نشست خبری با حضور اصحاب رسانه و دیدار با جانبازان و ایثارگران هشت سال دفاع مقدس که در آسایشگاه جانبازان بستری هستند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه دو اصفهان ادامه داد: همایش لبیک یا رسول ا… نیز در جوار امامزاده ابو العباس(ع) برگزار می شود همچنین طی مراسمی از نفرات برتر طرح ملی تربیت قرآن کریم سال ۹۴ نیز تجلیل به عمل می آید.

حجت الاسلام و المسلمین سید محمد هادی روح الامینی در ادامه گفت: با برنامه ریزی هایی که صورت گرفته در هفته وقف طی مراسمی حرم مطهر امامزاده شاه زید(ع) اصفهان با حضور فرماندهان و پرسنل نیروی انتظامی اصفهان نیز غبار روبی و عطر افشانی می شود.

** برگزاری جلسه رفع اختلاف بین اوقاف و امور خیریه نطنز و آموزش پرورش شهرستان

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نطنز گفت: در راستای تعیین تکلیف موقوفات تحت تصرف آموزش و پرورش شهرستان نطنز جلسه ای فیما بین اداره اوقاف و امور خیریه با اداره آموزش و پرورش شهرستان برگزار شد.

بر اساس این گزارش ،حجت الاسلام و المسلمین مرتضی اکبری اظهار داشت: پیرامون اجارات معوقه آموزش و پرورش شهرستان نطنز به موقوفات و همچنین تعیین تکلیف موقوفات تحت تصرف آموزش و پرورش شهرستان نطنز جلسه ای فیما بین اداره اوقاف و امور خیریه با اداره آموزش و پرورش شهرستان برگزار شد.

وی در ادامه افزود: همچنین در این نشست موضوع تعیین تکلیف تعداد پنج باب مغازه با کاربری آموزشی به مساحت ۱۵۰ متر مربع از موقوفات حاج سید مرتضی که در تصرف آموزش و پرورش قرار دارد نیز بحث و تبادل نظر شد و مسائل قانونی آن مورد بررسی قرار گرفته شد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نطنز در ادامه خاطر نشان کرد: همچنین در این جلسه مقرر شد که طبق نظر کارشناس رسمی دادگستری و اظهار نظر کارشناسان اوقاف و آموزش و پرورش نسبت به رفع اختلافات دو اداره در خصوص رقبات موقوفه مذکور اقدامات لازم انجام شود.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا