بازار‌های مالی ، بورس و بانکپیشخوانعناوین اخبار

رشد شاخص بورس

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران، در معاملات امروز، یک میلیارد و ۱۴۳ میلیون سهم و حق تقدم به ارزش بیش از چهار هزار و ۵۷ میلیارد ریال در ۷۴ هزار و ۶۲۸ نوبت خرید و فروش شد.
همه شاخص های اصلی بازار سرمایه به جز شاخص بازار دوم در معاملات امروز با افزایش قیمت مواجه شدند، بدین ترتیب، شاخص قیمت (وزنی-ارزشی) ۲۱۲ واحد، شاخص کل (هم وزن) ۱۱۵ واحد، شاخص قیمت (هم وزن) ۹۲ واحد، شاخص آزاد شناور ۸۱۰ واحد و شاخص بازار اول ۶۹۴ واحد افزایش یافت. تنها شاخص منفی بازار امروز یعنی شاخص بازار دوم ۲۵۰ واحد افت کرد.
کامودیتی ها (مواد پایه و معدنی) که به دلیل نگرانی از انتخاب دونالد ترامپ بیشترین تاثیر منفی را در معاملات روز چهارشنبه پذیرفته و نقش مهمی در افت بازار داشتند، در جریان معاملات امروز و پس از اطمینان سهامداران از عدم تغییر عمده در سیاست های اقتصادی آمریکا، با افزایش قابل توجهی مواجه شدند و سهم اصلی را را در رشد شاخص بازی کردند.
بر این اساس، نمادهای فملی (شرکت ملی صنایع مس)، فولاد (فولاد مبارکه)، کگل (صنعتی و معدنی گل گهر)، کچاد (صنعتی و معدنی چادرملو)، فخوز (فولاد خوزستان) و وامید (گروه سرمایه گذاری امید) با رشد خود بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص داشتند، در مقابل فارس (هلدینگ خلیج فارس) با افت خود مانع رشد بیشتر شاخص شد.
حق تقدم معدنی و صنعتی گل گهر، حق تقدم گروه صنعتی بارز، حق تقدم سیمان شرق، حق تقدم سیمان کردستان و کالسیمین در معاملات امروز با بیشترین رشد قیمت مواجه شدند.
بیشترین کاهش قیمت نیز در اختیار حمل و نقل بین المللی خلیج فارس، حق تقدم صنایع کاشی و سرامیک سینا، سرمایه گذاری توسعه ملی، نیرومحرکه و چرخشگر قرار داشت.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا