پیشخوانتیتر دوعناوین اخبار

تظاهرات مخالفان ترامپ در ۴۶ شهر بزرگ آمریکا

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران، گر چه هیلاری کلینتون فردای انتخابات در تماسی تلفنی با دونالد ترامپ، پیروزی را به او تبریک گفت و هر دو نامزد از هواداران خود خواستند تا اتحاد آمریکائیان حفظ شود، با این حال از اولین ساعات پس از اعلام پیروزی ترامپ و نیمه های شب ۹ نوامبر، در تظاهرات اعتراض آمیز، حدود یکهزار و پانصد دانش آموز به همراه معلمان خود در حیات یک از دبیرستانهای شهر برکلی ایالت کالیفرنیا با سردادن شعارهایی از قبیل ‘ترامپ رییس جمهوری ما نیست’ راهپیمایی و به سمت دانشگاه برکلی حرکت کردند.

در لس آنجلس نیز صدها دانش آموز که بیشترشان آمریکایی لاتین- تبار بودند علیه ترامپ راهپیمایی کردند.
تظاهرات مشابهی نیز در سایر شهرهای آمریکا مانند فیلادلفیا، سیاتل، واشنگتن، نیویورک، پورتلند، بوستون، آستین، سانفرانسیسکو و شیکاگو در اعتراض به انتخاب ترامپ برگزار شد.
معترضان، ترامپ را نژادپرست، ضد زن و خارجی ستیز نامیدند و برگه هایی در دست داشتند که رویشان نوشته شده بود ‘ما حرف داریم’ و ‘آموزش برای همه!’
در پی گسترش این اعتراض ها و به خشونت کشیده شدن برخی از آنها، پلیس ۳۰ معترض را در خیابان های شهر نیویورک بازداشت کرد. معترضان بزرگراه ۱۰۱ لس آنجلس را که شمال به جنوب ناحیه غرب آمریکا را به یکدیگر متصل می کند، مسدود کردند. اداره پلیس لس آنجلس در جریان این اعتراض ها ۱۳ معترض را دستگیر کرد. درهمین حال چندین افسر پلیس در اوکلند نیز مجروح و روانه بیمارستان شدند و پلیس با استفاده از گاز اشک آور معترضین را متفرق کرد.
باراک اوباما روز پنجشنبه در پیامی به مردم آمریکا درباره حق اعتراض به دونالد ترامپ رئیس جمهوری منتخب این کشور گفت: ما پیش از آنکه دموکرات یا جمهوریخواه باشیم، آمریکایی و وطن پرست هستیم.
با این وجود هزاران نفر پنجشنبه شب برای دومین شب پیاپی در بسیاری از شهرهای آمریکا در اعتراض به پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، تظاهرات کردند.
در پی به خشونت کشیده شدن تظاهرات هزاران نفری علیه دونالد ترامپ رئیس جمهوری منتخب آمریکا در شهر پورتلند ایالت شمال غربی اورگون در این کشور، پلیس اعلام کرد که تظاهرات خشونت بار در شهر پورتلند بزرگ ترین شهر ایالت اورگون به علت گسترش رفتارهای مجرمانه و خطرناک و آسیب رسیدن به فروشگاه ها و خودروها، به شورش تبدیل شده است.
بر اساس گزارش رسانه های محلی، پلیس ده ها تظاهرکننده را درمرکز پورتلند دستگیر کرد.
پلیس لس آنجلس نیز در پی بی اعتنایی تظاهرکنندگان به اخطارها برای پراکنده شدن، ۳۵ تن از آنان را بازداشت و با استفاده از افشانه فلفل، گلوله های لاستیکی و باتوم پلیس آنان را متفرق کرد.
موج خشونت ها حتی به فضای مجازی نیز کشیده شد و برخی از کاربران خشمگین توییتر ترور دونالد ترامپ و معاونش مایک پنس را درخواست کردند. احساسات ضد ترامپ در توییتر، در خیابانهای اقصی نقاط آمریکا نیز خودنمایی کرد. یکی از لس آنجلسی های معترض به سی ان ان گفت که آماده جنگ داخلی است. وی افزود: ‘هر دو طرف تلفات خواهند داد چون مردم باید کشته شوند تا این جهان تغییر کند.’
همزمان با تهیه این گزارش و در سومین شب اعتراض های سراسری علیه پیروزی دونالد ترامپ، معترضان در ‘آتلانتا’ مرکز ایالت ‘جورجیا’ پرچم آمریکا را به آتش کشیدند و در برابر برج ۵۸ طبقه ترامپ در شهر نیویورک تجمع کردند.
به گزارش رسانه های آمریکایی ،علاوه بر شهرهای مذکور، دیگر شهرها مانند آن آربر، کلیولند، دالاس، دو موین، دیترویت، هوستون، لاس وگاس، میامی، اوماها، فونیکس، رنو، سان دیگو، سن خوزه، سالت لیک سیتی، واشنگتن، وینستون – سالم، بالتیمور، بویز، کلمبوس، گرند رپیدز، میلواکی، مینیاپولیس، نیواورلئان، پیتسبورگ، ریچموند، سانتا آنا، تامپا، آیوا سیتی، ممفیس، الیمپیا، راچستر، رویال اوک و سانتا کروز نیز شاهد اعتراضهای مخالفان نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بودند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا