پیشخوانشهر و جامعهعناوین اخبار

طرح پیشگیری از آسیب های اجتماعی در ۵ هزار مسجد اصفهان

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سرمایه گستران و به نقل از مرکز اطلاع رسانی فرماندهی انتظامی استان اصفهان ،سردار عبدالرضا آقاخانی گفت: مساجد از قدیم الایام به عنوان پایگاه های مهم مردمی و محل اجتماع اقشار مختلف به منظور تبادل نظر در خصوص مسایل مهم اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی و … بوده و این پایگاه همیشه توانسته نقش ویژه ای را در حل مشکلات و رفع آسیب های مردم ایفا کند.

وی افزود: بنابر این یکی از نهادهایی که می تواند درزمینه ارتباط نیروی انتظامی با مردم، آشنایی با آسیب ها و جرایم و در نهایت افزایش امنیت در جامعه کمک کند، نهاد مسجد است.

این مقام مسئول بیان داشت: از آنجا که اصفهان یک استان مذهبی بوده و بیشترین مسجد را دارا است و مردم این استان نیز اعتقاد خاصی به حضور در مساجد دارند به همین جهت پلیس اصفهان در نظر دارد تا از ظرفیت بزرگ و عظیم این نهاد در راستای کم کردن آسیب ها و جرایم در سطح جامعه بهره برداری نماید.

سردار آقاخانی به اجرای طرحی به منظور ارائه آموزش های پیشگیری از آسیب های اجتماعی به مردم در سطح مساجد اشاره کرد و اظهار داشت: در این طرح که اخیراً طی تفاهم نامه ای بین معاونت اجتماعی پلیس اصفهان و نهاد امور مساجد استان منعقد شده فرماندهان انتظامی، روسای کلانتری و پاسگاه ها، معاونان و روسای پلیس های تخصصی می بایست برابر زمان بندی تعیین شده هر ماه در یک مسجد حضور یافته و به آموزش مردم و ارائه هشدارهای پلیسی در زمینه پیشگیری از آسیب ها و جرایم بپردازند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه طرح مذکور در بیش از ۵ هزار مسجد استان به اجرا گذاشته می شود اظهار داشت: علاوه بر آموزش مردم، مشکلات امنیتی و انتظامی محله نیز با حضور اهالی مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفته و مسئولان انتظامی موظفند نسبت به جمع بندی مطالبات مردم و انعکاس خواسته هایشان به مبادی ذی ربط اقدام نمایند و ظرف ۲۰ روز نسبت به حل مشکلات اقدام و نتیجه را به هیت امنای مسجد مربوطه ارائه نمایند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان ، هیئت امنای مساجد را افراد شاخص، مورد اعتماد و امین مردم توصیف کرد و اظهار داشت: تقاضای ما از این افراد این است که ارتباط خود را کلانتری محل بیشتر کرده و ضمن دریافت مسال، مشکلات و مطالبات مردم در زمینه های امنیتی و انتظامی آنها را از طریق حضور مستمر در کلانتری ها و تماس یا شماره تلفن های ۱۱۰ و ۱۹۷ به مسئولان انتظامی ارائه کنند.

سردار آقاخانی با بی بدیل توصیف کردن نقش و جایگاه مسجد در تحولات جامعه گفت: امیدواریم با اجرای این طرح در روز به روز شاهد کاهش آسیب ها و جرایم و ارتباط هرچه بیشتر نیروی انتظامی با مردم و مشارکت عمومی در راستای شعار همه باهم برای امنیت باشیم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا