پیشخوانشهر و جامعهعناوین اخبار

از دستگیری سارق اینترنتی تا کشف گوجه رنگی های تریاکی

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از مرکز اطلاع رسانی فرماندهی انتظامی استان اصفهان ،سرهنگ ” سید مصطفی مرتضوی ” رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت : در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه از حساب بانکی او به صورت اینترنتی سرقت شده ، بررسی موضوع در دستور کار ماموران پلیس فتا قرار گرفت.

این مقام انتظامی افزود:با بررسی های انجام شده در فضای سایبر و انجام یکسری کارهای تخصصی متهم شناسایی و دستگیر شد.

وی ادامه داد: متهم که با مدارک و مستندات پلیس روبرو شد به بزه انتسابی اعتراف و انگیزه خود را کسب مال دانست.

سرهنگ سید مصطفی مرتضوی در پایان بیان داشت:سرقت از حساب درصد بالایی از جرائم سایبری را تشکیل می دهد و یکی مهمترین عواملی که باعث بروز سرقت های اینترنتی می شود واگذاری کارت های اعتباری به دیگران و یا افشای رمز و اطلاعات حساب بانکی می باشد لذا توصیه می شود کارت های بانکی خود را به هیچ وجه در اختیار افراد غیر حتی نزدیکان خود قرار ندهید و اگر مجبور به انجام این کار شدید سریعا نسبت به تغییر رمز آن اقدام کنید و همچنین در حفظ و نگهداری اطلاعات حساب بانکی خود نهایت دقت را داشته باشید.

**اسباب بازی های قاچاق به مقصد نرسید

یک محموله اسباب بازی قاچاق به ارزش دو میلیارد ریال توسط ماموران انتظامی مستقر در ایستگاه ایست و بازرسی شهید امامی شهرستان شهرضا کشف و توقیف شد.

سرهنگ “حمید امیرخانی” فرمانده انتظامی شهرستان شهرضا گفت: ماموران انتظامی ایستگاه ایست و بازرسی شهید “امامی” شهرستان “شهرضا” حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه کامیون که از جنوب کشور به سمت تهران در حرکت بودمشکوک و آن را متوقف کردند.

وی ادامه داد: در بازرسی از این خودرو یک محموله اسباب بازی فاقد هر گونه مدارک معتبر گمرکی کشف شد.

سرهنگ امیرخانی بیان داشت: کارشناسان مربوطه ارزش برآورد شده این محموله را دو میلیاردریال اعلام کرده اند.

این مقام انتظامی افزود: در این خصوص راننده خودرو دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.

فرمانده انتظامی شهرستان شهرضا در پایان خاطر نشان کرد: قاچاق کالا ضربات جبران ناپذیری به اقتصاد کشور می زند که در این خصوص نیروی انتظامی با قاطعیت با قاچاقچیان کالا برخورد می کند.

**۲ کشته و یک مجروح در تصادفات جاده ای اصفهان

گروه استان ها_اصفهان_رانندگی در جاده های استان اصفهان که روز گذشته اتفاق افتاد دو نفر جان باختند و یک نفر مجروح شد.

سرهنگ “حسین پورقیصری” رئیس پلیس راه استان اصفهان اظهار داشت:ماموران پلیس راه “اردستان- نائین” از واژگون شدن یک دستگاه کامیون کشنده بنز در این محور باخبر شدند که بلافاصله به محل اعزام شدند.

وی ادامه: در این حادثه رانندگی که به علت عدم توانایی راننده در کنترل وسیله نقلیه ناشی از خستگی و خواب آلودگی اتفاق افتاد ، متاسفانه راننده ۵۲ ساله خودرو جان خود را از دست داد.

سرهنگ پورقیصری هچنین از واژگونی یک دستگاه سواری پژو در محور “اصفهان-نائین” خبر داد و افزود: در اثر این حادثه رانندگی که به علت عدم توانایی راننده در کنترل وسیله نقلیه ناشی از تخطی از سرعت مجاز و مطمئنه اتفاق افتاد یکی از سرنشیان این خودرو فوت و سرنشین دیگر به شدت مجروح شد.

رئیس پلیس راه استان اصفهان در پایان از رانندگان وسایله نقلیه عمومی خواست: با سرعت مجاز و مطمئنه رانندگی کنید و هنگامی که احساس خستگی و خواب آلودگی دارید در امن ترین مکان توقف کنید و پس از رفع خستگی به ادامه مسیر بپردازید.

** کشف ۴۷۰ میلیون ریال سرقت داخل خودرو در اصفهان

رئیس پلیس آگاهی استان از دستگیری دو سارق حرفه ای داخل خودرو و کشف ۴۷۰ میلیون ریال اموال مسروقه در جنوب شهر “اصفهان” خبر داد.

سرهنگ “ستار خسروی ” اظهار داشت: در پی وقوع چندین فقره سرقت داخل خودرو در منطقه “جنوب” شهر اصفهان رسیدگی به موضوع در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت .

وی ادامه داد: ماموران با انجام یکسری کارهای تخصصی موفق شدند دو سارق را شناسایی و حین سرقت از یک خودرو دستگیر کنند.

سرهنگ خسروی بیان داشت: این دو سارق در بازجوئی های بعمل آمده به ۴۷۰ میلیون ریال سرقت اموال داخل خودرو اعتراف کردند.

این مقام انتظامی ادامه داد: در این خصوص پرونده تشکیل و هر دو سارق جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شدند.

رئیس پلیس آگاهی اصفهان در پایان به همشهریان توصیه کرد : از رها کردن اموال با ارزش در داخل خودرو خودداری کنید، وسایل شخصی(کیف،اسناد،مدارک) و اموال با ارزش خود را داخل خودرو به ویژه در معرض دید نگذارید.

** مرگ دلخراش ۲ موتورسوار در تصادف با کامیون

 براثر برخورد یک دستگاه موتورسیکلت با کامیون بنز که در یکی از خیابان های شهرستان خمینی شهر رخ داد راکب و ترک نشین موتورسیکلت در دم جان خود را از دست دادند.

سرهنگ جهانگیر کریمی‌، معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان با بیان این مطلب گفت: در ساعت ۱۴ و ۳۰ دقیقه روز جمعه ۲۱ آبان ماه یک دستگاه موتورسیکلت با کامیون بنز خاور در تقاطع پاکمن میردامادی برخورد کرد که پس از اعلام این حادثه کارشناسان پلیس در صحنه حاضر شدند.

وی افزود: در این حادثه بر اثر برخورد شدید رخ داده راکب و سرنشین موتورسیکلت در دم جان خود را از دست دادند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: در بررسی‌های به عمل آمده توسط کارشناسان پلیس راهور مرکز استان مشخص شد، علت تامه‌ تصادف عدم رعات حق تقدم توسط راننده کامیون بوده است.

سرهنگ کریمی در ادامه افزود: در قانون طبق ماده ۱۱۹ آیین نامه راهنمایی و رانندگی در راه‌هایی که خط کشی شده، وسایل نقلیه باید در مسیر بین خطوط حرکت کنند و از آن خارج نشوند و در صورت نیاز به خروج و تغییر خط حرکت، احتیاط کامل را نموده و ابتدا با استفاده از چراغ راهنما و یا با دادن علامت، رانندگان وسایل نقلیه دیگر را از قصد خود آگاه سازند و سپس با رعایت حق تقدم وارد خط‌های عبور دیگر شوند.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان با بیان اینکه راکب و سرنشین موتورسیکلت فاقد کلاه ایمنی بودند اظهار داشت: بارها به موتورسواران در خصوص استفاده از کلاه ایمنی هشدار داده شده و سخت گیری های فراوانی نیز در این زمینه از سوی پلیس در نظرگرفته شده اما باز می بینیم که موتورسواران به این موضوع بسیار مهم و حیاتی بدون توجه هستند.

** کشف گوجه فرنگی های تریاکی در اصفهان

با همکاری ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی و اصفهان ، قاچاقچی حرفه ای مواد مخدر که اقدام به انتقال تریاک به وسیله جاسازی در بار گوجه فرنگی می کرد دستگیر شد.

سرهنگ”سید تقی حسینی” رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی استان اصفهان اظهار داشت:در پی خبری واصله از پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی خراسان رضوی مبنی بر اینکه یکی از قاچاقچیان حرفه ای مواد مخدر در پوشش بار گوجه فرنگی اقدام به انتقال مواد مخدر می کند موضوع در دستور کار ماموران عملیاتی این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: بلافاصله اکیپی از ماموران به یکی از محورهای ورودی استان اعزام و حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه خودروی کامیون که حامل بار قانونی گوجه فرنگی بود را شناسایی کردند.

این مقام مسئول عنوان داشت: در این عملیات ماموران به تعقیب خودرو پرداخته ودریک فرصت مناسب و آن را متوقف و هر دو سرنشین را دستگیر کردند.

سرهنگ حسینی اظهار داشت: در بازرسی بعمل آمده ازداخل کامیون مقدار ۲۷ کیلو و ۱۸۰ گرم تریاک که به شکلی حرفه ای در بین بار گوجه ها جاسازی شده بودند کشف و هردو متهم با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا