پیشخوانشهر و جامعهعناوین اخبار

مدال آوران جهانی مازندران راهی کربلا شدند

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران از ایرنا ،در این مراسم کمیل قاسمی، قاسم رضایی، بهداد سلیمی، روح الله سوادکوهی، علیرضا ارجین، جاسم دلاوری، هادی خناری نژاد، مسعود حسن زاده و محمدرضا براری، به عنوان کاروان حسینی مدال آوران جهانی و المپیک راهی کربلای معلی شدند.

قهرمانان و مدال آوران مسابقات جهانی و المپیکی مازندران پیش از اعزام با حضور بر مزار ۲ تن از شهدای گمنام، زیارت عاشورا قرائت کردند.
قهرمانان ورزشی مازندران در گفت وگو با ایرنا اظهار داشتند: توکل به خدا و اهل بیت (ع) به ویژه آقا امام حسین (ع) قوت قلب برای ورزشکاران در عرصه های داخلی و خارجی است.
قاسم رضایی دارنده مدال برنز کشتی فرنگی وزن ۹۸ کیلوگرم المپیک ۲۰۱۶ ریو در گفت و گو با ایرنا از امام حسین ( ع) به عنوان امام آزاد اندیشان یاد کرد و گفت: امروز شور و هیجان اربعین حسینی برای مسلمانان جهان اسلام افتخاری بزرگ محسوب می شود.
وی اضافه کرد: ورزشکاران همانند آحاد مردم ارادت ویژه به اهل بیت ( ع) دارند و ورزشکاران قبل از حضور در عرصه های رقابتی با یاد و نام معصومین وارد میدان می شوند.
بهداد سلیمی دارنده طلا دسته ۱۰۵+ کیلوگرم وزنه برداری المپیک ۲۰۱۲ لندن نیز در مراسم بدرقه گفت: ارزش و آرمان های اهل بیت همواره در رفتارهای اجتماعی قهرمانان ورزشکار تجلی پیدا می کند.
وی اضافه کرد: منش و کردار پهلوانی و قهرمانی ورزشکاران نظام جمهوری اسلامی بر گرفته از ائمه اطهار است و تمام تلاش بر این است که بتوانیم معصومین را الگوی اصلی خود قرار بدهیم.
وی حضور در آیین اربعین حسینی را افتخاری برای ورزشکاران دانست و گفت: قهرمانان ورزشی مازندران در کنار هزاران نفر از مشتاقان سالار شهیدان ارادت خودشان را به آقا امام حسین (ع) ، ابوالفضل العباس و یاران باوفایش ابراز می کنند.
بر اساس آخرین آمارحج و زیارت مازندران تاکنون حدود ۴۵ هزار زائر برای عزیمت به کربلا در سامانه سماح ثبت نام کرده اند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا