عناوین اخبار

مهمترین موضوع انتخابات احترام به رای و انتخاب مردم است/نباید در میدان دشمن بازی کنیم

وزیر دادگستری مهمترین موضوع درمورد انتخابات را احترام به رای و انتخاب مردم دانست و گفت: ایجاد اختلاف، کشمکش و تفرقه، نقشه اصلی و همیشگی دشمن است و باید مراقب باشیم در میدان دشمن بازی نکنیم.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از وزارت دادگستری، حجت الاسلام والمسلمین مصطفی پورمحمدی در ادامه سلسله جلسات تفسیر قرآن در جمع مدیران و کارکنان وزارت دادگستری و سازمان تعزیرات حکومتی، ضمن تسلیت ایام شهادت بانوی دو عالم حضرت صدیقه طاهره(س)، به انتخابات هفتم اسفند ماه اشاره کرد و افزود: هدف دشمن صرفا آدرس غلط دادن و انحراف در انتخاب نیست، بلکه ایجاد تفرقه و درگیری از اهداف مهم آنهاست و نباید از نقشه های آنها غافل شویم.
وی تصریح کرد: خوشبختانه فضای انتخاباتی در کشور روز به روز به بلوغ خود نزدیک می شود و نظرسنجی ها حاکی از مشارکت مناسب و گسترده مردم در انتخابات پیش رو است.
وزیر دادگستری با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری که شرکت در انتخابات را سبب اقتدار و انسجام نظام و تقویت موضع کشور دانستند، اظهار داشت: شایسته است مردم با آگاهی و توجه دقیق در انتخابات شرکت کنند و نمایندگانی را به مجلس بفرستند که پیشرفت، آبادانی و منافع ملی کشور را سرلوحه فعالیت خود قرار دهند.

** انتخابات سبب افزایش رشد مدنی جامعه می شود
پورمحمدی، محصول نهایی انتخابات را پیشرفت کشور، تقویت انسجام ملی، ارتقای فهم و دانش سیاسی و اجتماعی و ارتقای مدنیت در جامعه بر شمرد و ادامه داد: انتخابات فرایندی است که گام به گام به افزایش رشد مدنی جامعه منجر می شود.
وی به طمع ورزی و دسیسه دشمنان بیرونی و درونی برای تاثیرگذاری منفی در برگزاری انتخابات کشور اشاره کرد و گفت: دولت های سلطه طلب و معاند در مقاطع و موقعیت های مختلف سعی در اثرگذاری و مداخله در انتخابات کشور داشته اند که مردم ما با حضور حداکثری خود نشان داده اند از فهم و آگاهی سیاسی خوبی برخوردارند و تجربه لازم را برای برخورد با دشمنان تا حد زیادی به دست آورده اند.

** باید در پی حرف و سخن حق و درست باشیم
وزیر دادگستری ضمن هشدار در خصوص چند بعدی بودن نقش و حضور دشمنان و پرهیز از یک جانبه نگری به این موضوع، خط نفاق را خطی همیشگی و دائمی دانست که بر اساس سیاست «اختلاف بیفکن و حکومت کن» شکل گرفته و دشمن بر اساس همین سیاست در پی ایجاد نفاق و تفرقه در میان اقشار مختلف مردم و مسئولان و بدنبال آن دستیابی به سایر اهداف خویش است.
وی با تاکید بر این نکته که اگر درگیر فضای ناشی از القائات و دسیسه های دشمن در خصوص انتخابات شویم، بطور قطع نتیجه انتخابات گزینه مورد نظر دشمنان خواهد بود، اظهار داشت: دشمن غلط می کند که بخواهد ما را به سمت و سوی مورد نظر خود سوق دهد، روش و سیاست دشمنان مغلطه و آمیختن سخنان درست و نادرست و القای به آن جامعه است و در این میان باید در پی حرف و سخن حق و درست باشیم حتی اگر از جانب دشمن مطرح شود.
وزیر دادگستری گفت: باطل گویان، حق و باطل را با هم مخلوط کرده و در میان سخنان درست و صحیح، افکار و سخنان نادرست و تفرقه افکن خود را به جامعه تزریق می کنند که وظیفه ما در این میان، تشخیص حق و باطل و پرهیز از تفرقه و اختلاف است.

** هدف دشمن صرفا آدرس غلط دادن و انحراف در انتخاب نیست
پورمحمدی بر شناخت هوشمندانه آدرس های مورد اشاره دشمنان و همچنین رعایت مرزها و حدود قانونی در کشور و عرصه انتخابات تاکید کرد و افزود: سخنان و اظهار نظرهای غیرمسئولانه و شبهه افکن، سبب نفوذ دشمنان و ایجاد یاس و ابهام در کشور می شود که اکیدا باید از اینگونه رفتارها اجتناب کرد، باید مراقب باشیم در میدان دشمن بازی نکنیم، هدف دشمن صرفا آدرس غلط دادن و انحراف در انتخاب نیست بلکه ایجاد تفرقه و درگیری از اهداف مهم آنهاست و نباید از نقشه های آنها غافل شویم.
وی با تاکید بر پرهیز از زیر سئوال بردن اقدامات و فعالیت های مثبت کشور به خاطر اشتباهات کوچک تصریح کرد: نباید با اظهارنظرهای غیرمسئولانه در خصوص رد یا تایید صلاحیت نامزدها و سخنان شبهه افکن، پایه های نظام مند و قانونمند فرایند انتخابات در کشور را سست و ضعیف کنیم، نباید با نوع رفتار خود سبب ورود و نفوذ دشمن شویم، اشتباه در همه فرایندها و موقعیت ها ممکن است صورت بگیرد اما مهمترین موضوع این است که باید روند قانونی و مورد تایید را قبول و در مسیر آن حرکت کنیم.

** لزوم احترام به انتخاب و رای مردم
وزیر دادگستری مهمترین موضوع درمورد انتخابات را احترام به رای و انتخاب مردم دانست و بر حفظ و صیانت از سنت عاقلانه، اسلامی و شرعی انتخابات که تاکنون در نظام سیاسی و اجتماعی کشورمان حاکم بوده تاکید کرد.
وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص حق الناس خواندن رای مردم و پرهیز از بی قانونی، بر لزوم احترام به انتخاب و تصمیم مردم تاکید کرد و افزود: حق نداریم بگوییم مردم درست انتخاب نکردند یا درست تصمیم نگرفتند یا انتخاب اصلح را طبق نظر خودمان تعریف و حکم کنیم، این سخنان نسنجیده و حرفهایی از روی نابالغی است، باید این مسیر را با همه فراز و فرود و قوت و ضعفش بپذیریم و برای انتخاب بهتر راهنمایی و هشدار بدهیم.
وزیر دادگستری ضمن ابراز خرسندی از وضعیت رشد و حرکت جامعه در مسیر مدنیت، این روند را مثبت و رو به جلو ارزیابی کرد و گفت: برداشت من این است که گام به گام در این مسیر به پیش رفته ایم و از فهم و بلوغ اجتماعی ـ سیاسی پویا و بالایی در جامعه برخورداریم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا