پیشخوانحوادث پلیسشهر و جامعهعناوین اخبار

از دستگیری سارقان نقاب دار تا دستگیری فروشنده مجازی لوازم آرایشی

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از مرکز اطلاع رسانی پلیس استان اصفهان ،سرهنگ”ستار خسروی” رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان اظهار داشت: در پی شکایت تعدادی از شهروندان در منطقه جنوب و مرکز شهر اصفهان در خصوص سرقت وجوه نقد و گوشی تلفن همراه از آنان توسط دو موتورسوار مسلح به سلاح سرد، موضوع در دستور کار ویژه کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: در تحقیقات صورت گرفته مشخص شد که سارقان در قالب موتورسیکلت سوارهای دو نفره و سه نفره در ساعات پایانی شب در حالی که از نقاب استفاده می کردند در مکان های کم تردد جلوی افراد کم سن و سال را گرفته و با تهدید قمه و قداره وجوه نقد و گوشی تلفن همراه و تبلت آنان را سرقت کرده و در برخی مواقع نیز باعث به وجود آمدن صدماتی برای مالباختگان می شدند.

این مقام مسئول عنوان داشت: در این زمینه بلافاصله گشت های کمین و شکار پلیس آگاهی استان در سطح شهر اصفهان فعال شده و تمام اقدامات و ملاحظات لازم برای دستگیری متهمان را انجام دادند و نهایتاً پس از اقدامات علمی و تخصصی صورت گرفته مخفیگاه آنان در یکی از حاشیه های شهر اصفهان شناسایی و در یک عملیات همزمان و دقیق با هماهنگی مقام قضائی اعضای باند که شش نفر بودند دستگیر شدند.

سرهنگ خسروی با بیان اینکه متهمان پس از دستگیری به ده ها فقره سرقت به عنف و عادی در شهر اصفهان اقرار کردند گفت: در بازرسی از مخفیگاه این افراد یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال اموال مسروقه شامل وجوه نقد، گوشی تلفن همراه و تبلت مسروقه کشف شد.

این مقام انتظامی خاطر نشان کرد: همچنین سه دستگاه موتورسیکلتی که متهمان برای انجام عمل مجرمانه خود از آنها استفاده می کردند نیز کشف و طی استعلام های صورت گرفته مشخص شد که این موتورسیکلت ها نیز مسروقه هستند.

وی ادامه داد: دربررسی و تحقیقات صورت گرفته مشخص شد متهمان از سن و سال کمی برخوردار هستند، اعتیاد شدیدی به مواد مخدر دارند، افراد ترک تحصیل کرده و تحصیلاتشان زیر دیپلم است و محصول خانواده های ازهم گسیخته و بزهکار و هیچگونه نظارتی ازسوی والدین بر روی آنان نبوده است.

رئیس پلیس آگاهی استان با بیان اینکه فرزندان طلاق و خانواده های بد سرپرست بیشتر از هر کس دیگری در معرض آسیب و جرم قرار دارند بر لزوم حمایت از این افراد توسط سازمان های حمایتی، مراکز مشاوره ، آموزش و پرورش و موسسه های خیریه تاکید کرد.

وی نظارت و کنترل بر روحیات و حالات روانی و اجتماعی نوجوانان و پیگیری مشکلات خانوادگی آنان را باعث جلوگیری از بروز بزهکاران کم سن و سال عنوان کرد و گفت: تربیت صحیح فرزندان، نظارت و کنترل بر اعمال و رفتارها و برآورده کردن نیازهای عاطفی آنان و رسیدگی به مشکلات روحی و روانیشان جامعه ای سالم و امن را رقم خواهد زد.

سرهنگ خسروی در خصوص نگهداری از اموال و اشیای با ارزش نیز به شهروندان توصیه کرد: از خانواده ها تقاضا داریم از ارائه گوشی های گران قیمت به نوجوانان خودداری کنند و بر رفت و آمد های آنها نظارت کافی داشته باشند.

**توقیف پژو ۲۰۶ با بیش از ۵۵ میلیون ریال خلافی

یک دستگاه سواری پژو ۲۰۶ که بیش از ۵۵ میلیون ریال جریمه پرداخت نشده و ۱۰۳ فقره تخلف حادثه ساز در پرونده آن ثبت شده بود توقیف و به پارکینگ منتقل شد.

سرهنگ “جهانگیر کریمی” گفت: ماموران پلیس راهنمایی و رانندگی شهر اصفهان حین کنترل خودروهای عبوری یک دستگاه سواری پژو۲۰۶ را جهت بررسی مدارک راننده متوقف کردند.

وی افزود: در استعلام از سوابق رانندگی این خودرو مشخص شد دارای ۵۵ میلیون و ۱۰۰ هزار ریال جریمه پرداخت نشده و ۱۰۳ فقره تخلف حادثه ساز است که بلافاصله به پارکینگ منتقل شد.

این مقام انتظامی بیان داشت: بیشترین تخلف ثبت شده برای این خودرو تخطی از سرعت مجاز و مطمئنه است.

سرهنگ کریمی خاطر نشان کرد: برابر تبصره ماده ۸ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی در صورتی که مبلغ جریمه خودرو به ۱۰ میلیون ریال برسد پلیس راهنمایی و رانندگی مراتب را به مالک خودرو اعلام و چنانچه ظرف مدت یک ماه از تاریخ ابلاغ ، نسبت به پرداخت جریمه اقدام نشود، خودرو توقیف و از تردد آن جلوگیری خواهد شد.

** کشف ۴ میلیارد ریال کالای قاچاق در شهرضا

فرمانده انتظامی شهرستان “شهرضا” از کشف یک محموله لوازم صوتی و تصویری قاچاق به ارزش چهار میلیارد ریال ودستگیری یک قاچاقچی خبر داد.

سرهنگ “حمید امیرخانی” گفت: ماموران انتظامی ایستگاه ایست و بازرسی شهید “امامی” شهرستان “شهرضا” حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه کامیون کشنده که از جنوب کشور به مقصد تهران در حرکت بود مشکوک شده و آن را متوقف کردند.

وی ادامه داد: در بازرسی از این خودرو  ۸۱۵ کارتن لوازم صوتی و تصویری فاقد هر گونه مدارک معتبر گمرکی کشف شد.

سرهنگ امیرخانی بیان داشت: کارشناسان مربوطه ارزش این محموله کشف شده را چهار میلیارد ریال اعلام کرده اند.

این مقام انتظامی افزود: در این خصوص ، راننده دستگیر و پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.

فرمانده انتظامی شهرستان شهرضا در پایان خاطر نشان کرد: قاچاق کالا ضربات جبران ناپذیری به اقتصاد کشور می زند که در این خصوص نیروی انتظامی با قاطعیت با قاچاقچیان کالا برخورد قاطع و قانونی می کند.

** توقیف ۵۰۰ میلیون ریال پارچه قاچاق در اصفهان

فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان از کشف ۶۷ طاقه پارچه قاچاق از یک انبار درشهر اصفهان به ارزش ۵۰۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ”حسن یاردوستی” اظهار داشت: ماموران انتظامی شهرستان اصفهان از دپوی تعداد زیادی پارچه قاچاق در یک انبار در حاشیه شهر اصفهان اطلاع حاصل کرده و رسیدگی به موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

رئیس پلیس مرکز استان اصفهان ادامه داد: ماموران آن یگان پس از بررسی موضوع و اطمینان از درستی آن به محل مذکور اعزام شده و با هماهنگی مقام قضائی از محل بازدید کردند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: در بازرسی از این انبار تعداد ۶۷ طاقه چرم مصنوعی فاقد هرگونه مدارک مثبته گمرکی کشف شد .

سرهنگ یاردوستی افزود: کارشناسان مربوطه ارزش پارچه های کشف شده را ۵۰۰ میلیون ریال اعلام کرده اند.

فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان در پایان با اشاره به دستگیری یک قاچاقچی در این خصوص و تحویل وی به مراجع قضائی از مردم خواست : هر گونه اخبار و موارد مشکوک در خصوص کالای قاچاق را در اسرع وقت از طریق تماس با تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهید .

** کشف ۶۰۰ میلیون ریال سرقت داخل خودرو

رئیس پلیس آگاهی استان از دستگیری یک سارق حرفه ای داخل خودرو و کشف ۶۰۰ میلیون ریال اموال مسروقه داخل خودرو خبر داد.

سرهنگ “ستار خسروی ” اظهار داشت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر سرقت از داخل خودرو رسیدگی به موضوع در دستور کار کارآگاهان پایگاه شرق پلیس آگاهی قرار گرفت.

کارآگاه خسروی افزود: کارآگاهان با انجام یکسری تحقیقات و اقدامات تخصصی موفق شدند سارق را شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی دستگیر کنند.

این مقام انتظامی اظهار داشت: این سارق در تحقیقات بعمل آمده به ۶۰۰ میلیون ریال سرقت اموال داخل خودرو اعتراف کرد .

سرهنگ خسروی بیان کرد : در این زمینه پرونده تشکیل و متهم جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.

رئیس پلیس آگاهی اصفهان در پایان به همشهریان توصیه کرد: وسایل شخصی (کیف و اسناد و مدارک ) و اموال با ارزش خود را داخل خودرو ،به ویژه روی صندلی در معرض دید نگذارید و هنگامی که برای بازدید فنی یا پنچرگیری از خودرو خارج می شوید،درب های خودرو را قفل کنید.

**دستگیری فروشنده مجازی لوازم آرایشی در گلپایگان

ماموران پلیس فتای شهرستان گلپایگان فردی را که از طریق فضای مجازی اقدام به فروش تعداد ۵۰۰ هزار لوازم آرایشی بهداشیت قاچاق به ارزش ۲۰۰ میلیون ریال کرده بود دستگیر کردند.

سرهنگ “حسین بساطی” فرمانده انتظامی شهرستان گلپایگان گفت :در پی کسب اخباری مبنی بر اینکه فردی با ایجاد کانالی در یکی از شبکه اجتماعی اقدام به فروش لوازم آرایشی بهداشتی قاچاق و فاقد مجوز قانونی و بهداشتی کرده بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس فتای این شهرستان قرار داده شد .

وی افزود: در بررسی های بعمل آمده مشخص شد این فرد از طریق فضای مجازی اقدام به جذب مشتری و فروش محصولات قاچاق در شهرستان گلپایگان و دیگر شهرستان های همجوار می کرده است .

سرهنگ بساطی تصریح کرد: در این راستا ماموران ضمن هماهنگی با مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام شدند و در یک اقدام غافلگیرانه فرد قاچاقچی را دستگیر کردند.

این مقام انتظامی بیان داشت: در بازرسی از منزل این فرد قاچاقچی بیش از پنج هزار انواع لوازم آرایشی فاقد هرگونه مدارک مثبته گمرکی به ارزش ۲۰۰ میلیون ریال کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان گلپایگان در پایان با اشاره به تحویل متهم به مراجع قضائی خاطر نشان کرد:نیروی انتظامی که مجری عدل و امنیت می باشد با تلاش بی وقفه خود و استفاده از ابزارهای مدرن در حوزه پلیس های تخصصی از جمله پلیس آگاهی و پلیس فتا همواره در صدد شناسایی علمی و مستدل مجرمان می باشد و هیچ گاه جرم و مجرم از چشمان پلیس مخفی نمی ماند

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا