پیشخوانحوادث پلیسشهر و جامعهعناوین اخبار

ازدستگیری شکارچی آهو تا تصادف مرکبار در استان اصفهان

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سرمایه گستران و به نقل از مرکز اطلاع رسانی پلیس استان اصفهان ،سرهنگ “محمدرضا خدادوست” گفت: ماموران انتظامی شهرستان نجف آباد حین گشت زنی در حاشیه شهر به یک دستگاه وانت پیکان مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی ادامه داد: در بازرسی از این خودرو یک راس آهوی کوهی به ارزش ۱۰۰ میلیون ریال کشف شد.

وی ادامه داد: در این خصوص فرد شکارچی دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد .

سرهنگ خدادوست در پایان خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه این گونه حیوانات تحت حفاظت محیط زیست بوده و شکار و نگهداری آن ممنوع می باشد نیروی انتظامی با شکارچیان و افرادی که در زمینه خرید و نگهداری از این حیوانات فعالیت می کنند برخورد قاطع و قانونی خواهد کرد.

**توقیف یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال برنج قاچاق در شهرضا

یک محموله ۲۳ تنی برنج خارجی قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال توسط ماموران ایستگاه شهید امامی شهرستان شهرضا کشف و توقیف شد.

سرهنگ “حمید امیرخانی” گفت: ماموران انتظامی ایستگاه ایست و بازرسی شهید امامی شهرستان شهرضا حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه کامیون کشنده که از جنوب کشور به سمت شمال در حرکت بود مشکوک شده و آن را متوقف کردند.

وی ادامه داد: در بازرسی از این خودرو ۲۳تن برنج قاچاق فاقد هر گونه مدارک معتبر گمرکی کشف شد. کارشناسان مربوطه، ارزش این محموله را یک میلیارد و ۱۰۰میلیون ریال اعلام کردند.

این مقام انتظامی بیان کرد کرد: در این خصوص راننده دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.

فرمانده انتظامی شهرستان شهرضا در پایان خاطر نشان کرد: قاچاق کالا ضربات جبران ناپذیری به اقتصاد کشور می زند که در این خصوص نیروی انتظامی با قاطعیت با قاچاقچیان کالا مقابله می کند.#

**کشف بیش از ۱۹ هزار نخ سیگار قاچاق در گلپایگان

 فرمانده انتظامی شهرستان گلپایگان از کشف تعداد ۱۹ هزار و ۶۰۰ نخ سیگار خارجی قاچاق و دستگیری یک قاچاقچی خبر داد.

سرهنگ “حسین بساطی” گفت: در راستای اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا ماموران انتظامی شهرستان گلپایگان از چندین واحد صنفی بازرسی کردند.

وی ادامه داد: در بازرسی از یکی از واحدهای صنفی مقدار ۱۹ هزار و ۶۰۰ نخ انواع سیگار خارجی قاچاق کشف شد.

سرهنگ بساطی بیان داشت: در این خصوص یک نفر دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.

فرمانده انتظامی شهرستان گلپایگان در پایان از مردم خواست : هر گونه اطلاعات و اخبار موارد مشکوک را در اسرع وقت از طریق تماس با تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهید.

**کشنده فائو با بیش از ۹۸ کیلو تریاک توقیف شد

 رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان از کشف بیش از ۹۸ کیلو تریاک در بازرسی از یک کامیون کشنده فائو و دستگیری یک سوداگر مرگ خبر داد.

سرهنگ “سید تقی حسینی” گفت: ماموران پلیس مبارزه بامواد مخدر اصفهان باخبر شدند فردی قاچاقچی قصد دارد یک محموله مواد مخدر را از یکی از استان های شرقی وارد استان اصفهان کند که بررسی موضوع به طور ویژه در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: ماموران خودروی فرد قاچاقچی که یک کشنده فائو بود را در یکی از ورودی های شرقی اصفهان شناسایی و متوقف کردند.

این مقام انتظامی بیان داشت: در بازرسی از این خودرو مقدار ۹۸ کیلو و ۴۵۰ گرم تریاک که در اطاق بار خودرو جاساز شده بود کشف شد.

سرهنگ حسینی افزود: در این خصوص یک سوداگر مرگ دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.

**توقیف سواری بنز با ۴۵ فقره تخلف رانندگی

 یک دستگاه سواری بنز که ۴۵ فقره تخلف رانندگی و بیش از ۲۳ میلیون ریال جریمه پرداخت نشده در پرونده آن ثبت شده بود توقیف و به پارکینگ منتقل شد.

سرهنگ “جهانگیر کریمی” معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: ماموران پلیس راهنمایی و رانندگی شهر اصفهان حین کنترل خودروهای عبوری یک دستگاه سواری بنز را جهت بررسی مدارک راننده متوقف کردند.

وی ادامه داد: در استعلام از سوابق این خودرو مشخص شد دارای ۲۳ میلیون و ۹۰۰ هزار ریال جریمه پرداخت نشده و ۴۵ فقره تخلف حادثه ساز می باشد که بلافاصله به پارکینگ منتقل شد.

این مقام انتظامی بیان داشت : بیشترین تخلف ثبت شده برای این خودرو تخطی از سرعت مجاز می باشد .

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان در پایان خاطرنشان کرد: برابر تبصره ماده ۸ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی در صورتی که مبلغ جریمه خودرو به ۱۰ میلیون ریال برسد پلیس راهنمایی و رانندگی مراتب را به مالک خودرو اعلام و چنانچه ظرف مدت یک ماه از تاریخ ابلاغ ، نسبت به پرداخت جریمه اقدام نشود، خودرو توقیف و از تردد آن جلوگیری خواهد شد.

عدم توجه به جلو یک کشته برجای گذاشت

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان از برخورد یک دستگاه سواری پراید با عابری پیاده و فوت عابر خبر داد.

سرهنگ “جهانگیر کریمی” گفت: ماموران پلیس راهنمایی و رانندگی شهر اصفهان از برخورد یک دستگاه سواری پراید با عابری پیاده در بزرگراه شهید کاظمی باخبر شدندد که بلافاصله به محل اعزام شدند.

وی ادامه داد: متاسفانه در اثر این حادثه رانندگی عابر پیاده که فردی ۶۵ ساله بود جان خود را از دست داد.

این مقام انتظامی بیان داشت: کارشناسان پلیس راه علت وقوع این حادثه رانندگی را عدم توجه به جلوی راننده پراید اعلام کرده اند.

سرهنگ کریمی در پایان خاطر نشان کرد: در این نوع تصادفات که رانندگان به جلو توجه ندارنداصولایادرحال استعمال دخانیات ، مصرف خوراکی وآشامیدنی ویادرحال استفاده ازوسایل وتجهیزاتی اند که باعث انحراف ذهنی ورفتاری راننده می شود که در هرحال رانندگان می بایست هنگام رانندگی به طور کامل به جلو توجه داشته باشند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا