شهر و جامعهعناوین اخبار

تاکید بر  همکاری و همگرایی بخش های دولتی، خصوصی و نظامی استان در توسعه فرودگاه اصفهان

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان ، سید عبدالوهاب سهل آبادیرییس اتاق بازرگانی اصفهان در جلسه تصریح کرد:فرودگاه اصفهان به عنوان دروازه ورودی شهر باید متناسب با سایر بخش های اصفهان باشد و از این رو توسعه این فرودگاه مورد تاکید بخش خصوصی است.

وی تصریح کرد:برای توسعه صنعت گردشگری و افزایش چند برابری گردشگران خارجی اصفهان باید به توسعه زیرساخت های حمل و نقل از جمله  حمل و نقل هوایی توجه ویژه ایی صورت گیرد.

وی اضافه کرد:سرمایه گذاران داخل استان آماده سرمایه گذاری در  فرودگاه اصفهان در بخش های مختلف هستند.

وی از آمادگی اتاق بازرگانی اصفهان برای ساخت پذیرش تجاری (CIP) در فرودگاه اصفهان خبر داد و گفت:چنانچه زمین مورد نظر احداث این ورودی واگذار شود  اتاق بازرگانی اقدام به ساخت این مجموعه خواهد کرد .

معضل فرودگاه اصفهان ،نبود ترمینال است

حسن امجدی مدیر فرودگاه شهید بهشتی اصفهان در این جلسه با اشاره به آمادگی شرکت  وینسی  فرانسه برای سرمایه گذاری ۱۲۰ میلیون یورویی در فرودگاه اصفهان گفت:برای جذب این سرمایه گذاری نیاز به فضای مجاور فرودگاه است تا سرمایه گذاری به صورت فاز بندی در آن اجرا شود.

امجدی مهمترین معضل فرودگاه اصفهان را نبود ترمینال بر مبنای استانداردهای  بین المللی  دانست و گفت: باند های پروازی فرودگاه ظرفیت چند برابر شدن پروازها را  دارد.

وی از آمادگی سرمایه گذاری یک شرکت کره جنوبی نیز برای توسعه فرودگاه اصفهان خبر داد و گفت:اولویت نخست فرودگاه اصفهان توسعه ترمینال هاست تا مسافران در حداقل زمان پذیرش شوند .

طرح توسعه فرودگاه اصفهان فاز بندی شود

رجالی رییس کمیسیون گردشگری  و برند شهری اتاق بازرگانی اصفهان با اشاره به توسعه صنعت گردشگری این شهر گفت:برای توسعه صنعت گردشگری ،حمل و نقل هوایی و زمینی یکی از مهمترین پارامترهای آن است که بخش خصوصی و دولتی با کمک یکدیگر باید این زیرساخت اساسی را مورد توجه قرار دهند .

وی سهم حمل و نقل در اقتصاد را  ۴۰ درصد برآورد کرد و گفت:ایجاد سیستم حمل و نقل با سرعت و اطمینان می تواند اقتصاد استان اصفهان را تا ۴۰ درصد توسعه بخشد.

رجالی خواستار فاز بندی طرح توسعه فرودگاه اصفهان شد و گفت:برای اجرایی شدن توسعه فرودگاه  نیاز به  فازبندی طرح داریم تا شرکت فرانسوی بر اساس فازهای تعریف شده در این طرح سرمایه گذاری کند.

حمید رضا فولادگر نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در این جلسه خواستار پیگیری مسوولین استان و مجمع نمایندگان از حل موانع پیش روی توسعه فرودگاه اصفهان شد و گفت:اراضی مورد نیاز توسعه فرودگاه با پیگیری سازمان های مربوط قابل دستیابی است .

وی خواستار پیگیری مکاتبات ارسالی به مقامات  کشوری و لشگری در زمینه توسعه فرودگاه اصفهان و استفاده از زمین های مجاور شد.

ناصر موسوی لارگانی رییس مجمع نمایندگان مجلس شورای اسلامی استان اصفان در این جلسه از آمادگی این مجمع برای پیگیری موانع پیش روی توسعه فرودگاه اصفهان خبر داد.

امیر سرتیپ دوم خلبان روزخوشفرمانده پایگاه شهیدبابایی اصفهان در این جلسه از آمادگی نیروی هوایی در همکاری با  توسعه فرودگاه اصفهان خبر دادو گفت:تفاهم نامه ی  همکاری بین فرودگاه اصفهان و پایگاه هشتم شکاری  وضع شده است.

محسن یاراحمدیان معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری استان اصفهن در  این جلسه نبود پرواز مستقیم از کشورهای هدف گردشگری به اصفهان را مهمترین چالش گردشگری این شهر برشمرد و گفت:به دلیل نبود این پرواز ها ،مدیریت تورها از تهران صورت می گیرد و ظرفیت های استان در این راستا مورد توجه قرار نمی گیرد.

وی یادآور شد:به دلیل نبود پرواز مستقیم آژانس های  اصفهان اقدام به برگزاری تور برای گردشگران خارجی نمی کنند و آژانس های تهران بر اساس مصالح خود این تورها را برگزار می کنند .

 

 

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا