پیشخوانشهر و جامعهعناوین اخبار

ازدیدار مدیر کل اوقاف استان اصفهان با آیت ا… مهدوی تا

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حامد جعفر زاده اظهار داشت: همزمان با دهمین روز از دهه وقف حجت الاسلام و المسلمین رضا صادقی مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان و جمعی از معاونان ستنادی این اداره کل با آیت ا… سید ابوالحسن مهدوی عضو مجلس خبرگان رهبری دیدار کردند.

وی در ادامه افزود: این دیدار روز سه شنبه ۱۶ آذر ماه و در دفتر آیت ا… سید ابوالحسن مهدوی عضو مجلس خبرگان رهبری انجام شد.

مدیر روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در ادامه گفت: این دیدار در راستای ایجاد وقف های جدید و احیای موقوفات و همچنین اجرای امینانه نیات واقفین نیک اندیش و بررسی و مسائل مربوط به موقوفات انجام شد.

** ثبت یک وقف مشارکتی در نایین

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نایین گفت: همزمان با دهه وقف دومین وقف در این شهرستان به صورت مشارکتی به ثبت رسید.

بر پایه این گزارش ، احمد جبلی اظهار داشت: همزمان با نهمین روز از دهه وقف دومین وقف ثبت شده در این ایام به صورت وقف مشارکتی در این شهرستان به ثبت رسید.

وی در ادامه افزود: ولی اله ابوطالبی با وکالت از وراث مرحوم علی ابوطالبی یک وقف مشارکتی را در این شهرستان به ثبت رساند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نایین در ادامه گفت: این واقفان نیک اندیش یک قطعه زمین به مساحت ۵۰۰ متر مربع و به ارزش ۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال جهت توسعه ساختمان و آشپزخانه حسینیه محله میدان بالا واقع در محله نایین وقف کردند.

** تنها ۱۱ درصد نیت‌های موقوفات در استان اصفهان مربوط به قرآن است

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف استان اصفهان گفت: ۵۹ درصد از نیت‌های موقوفات استان اصفهان مذهبی است که ۴۸ درصد از این موقوفات برای عزاداری و تعزیه ‌داری امام حسین(ع) است و ۱۱ درصد مابقی برای نیت‌های قرآنی است.

بر اساس این گزارش، حجت الاسلام و المسلمین حسن امیری شامگاه سه‌شنبه در همایش طلاب شهرستان نطنز که در محل امامزاده آقا علی عباس(ع) بادرود برگزار شد، ضمن اشاره به آیات قرآن و آنچه می‌توان از آموزه‌های آن برداشت کرد و در موارد مختلف از آن بهره برد، اظهار کرد: تمسک به ثروت‌های معنوی اسلام از جمله قرآن کریم که همواره مد نظر مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) نیز بوده است و خدمت به این ثروت معنوی باید در موقوفات استان اصفهان نیز مد نظر قرار گیرد.

وی افزود: یکی از وقف‌هایی که باید در جامعه گسترده شود بحث وقف های قرآنی است، هم‌ اکنون حدود ۵۹ درصد از نیت‌های موقوفات استان اصفهان مذهبی است که ۴۸ درصد از این موقوفات برای عزاداری و تعزیه ‌داری امام حسین(ع) بوده و ۱۱ درصد مابقی برای نیت‌های قرآنی است که این ۱۱ درصد نیز برای اجرای برنامه‌ های قرآنی وقف نشده اند.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه اصفهان تصریح کرد: امروز لازم است روحیه مشارکت مردم با استفاده از ظرفیت‌های بهتر و بیشتری جذب شود، در این۱۱  درصد بسیاری از موارد در حوزه وقف قرآنی محدود به قرآن‌خوانی ‌های شب جمعه بر سر مزار و قبور است.

وی در ادامه بیان کرد: برای خدمت به قرآن کریم باید نهضت ترویج فرهنگ قرآنی را نیز پی گیری کرد و امروز به مدد روحانیت، سیستم وقف شفاف و روشن‌ شده و کلیه مراحل اجرای وقف روشن و مستند است.

حجت الاسلام و المسلمین حسن امیری با تأکید به همین سرمایه ‌های معنوی ارزشمند در حوزه وقف به نقش نظارت در شفاف ‌سازی مسیر این وقف‌ ها اشاره کرد و وقف را پشتیبان حرکات انقلابی کشور دانست.

وی توسعه وقف را در مساجد عامل قدرتمندی مساجد عنوان کرد و خاطرنشان کرد: خوشبختانه با وجود مشکلات مالی کشور وقف در حوزه مساجد و امامزادگان قابل‌ قبول است، اما هنوز هم کمبودهایی وجود دارد.

**کار اوقاف کار سخت و مقدس بوده و نوعی عبادت محسوب می شود

امام جمعه شهرستان آران و بیدگل گفت: هر اندازه حفظ و حراست از موقوفات و اجرای نیت آن سختی دارد به مراتب پاداش و اجر الهی را نیز در پی خواهد داشت.

بر پایه این گزارش ، آیت الله موسوی در دیدار پرسنل اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ضمن اشاره به اینکه وقف سیره اهل بیت(علیهم السلام) بوده است ابراز داشت؛ کار اوقاف کار سخت و مقدس بوده و خود عبادت است.

وی در ادامه افزود: هر اندازه حفظ و حراست از موقوفات و اجرای نیت آن سختی دارد به مراتب پاداش و اجر الهی را نیز در پی خواهد داشت.

در این دیدار که جمعی از هیات امناء بقاع متبرکه و اصحاب وقف نیز حضور داشتند آیت الله موسوی اجرای صحیح نیت واقفین و حفاظت از موقوفات را از وظایف مهم اداره اوقاف بیان کرد و به دیگر دستگاه های اجرائی نیز سفارش کرد در نگهداری و حراست از موقوفات اداره اوقاف را یاری نمایند.

امام جمعه شهرستان آران و بیدگل در انتهای بیانات خود از زحمات پرسنل اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان تقدیر نمود.

** زوج نیک اندیشی در فریدن وقف جدیدی را به ثبت رساندند

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان فریدن گفت: همزمان با دهه وقف زوج نیک اندیشی در فریدن یک وقف جدید را به ثبت رساندند.

حجت الاسلام و المسلمین عباس نصیر الاسلامی اظهار داشت: مهدی ترکیان و همسر وی فاطمه ترکیان همزمان با دهه وقف با مراجعه به اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان فریدن منزل مسکونی خود را در شهر دامنه وقف نمودند.

وی در ادامه افزود: موقوفه این زوج نیک اندیش ترویج فرهنگ قرآن و اهل بیت و مساعدت به نیازمندان در شهرستان فریدن می باشد.

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان فریدن ادامه داد: مساحت عرصه این منزل مسکونی ۴۰۰ متر مربع واعیانی آن ۱۵۰ متر مربع است که ارزش این موقوفه بیش از یک میلیارد ریال برآورد شده است.

حجت الاسلام و المسلمین عباس نصیر الاسلامی در ادامه خاطر نشان کرد: مهدی ترکیان سروان نیروی نیروی انتظامی است و در فرماندهی نیروی انتظامی شهرستان داران مشغول به خدمت است.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا