پیشخوانشهر و جامعهعناوین اخبار

اخلاق آیت الله العظمی مظاهری ریشه در انصاف ومنصف بودن دارد

پایگاه خبری سرمایه گستران – حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا صالحیان صبح امروز در نشست خبری کنگره نکوداشت آیت الله العظمی مظاهری، که در سالن جلسات صدا و سیمای مرکز اصفهان برگزار شد، شخصیت آیت الله العظمی مظاهری را نگین درخشان سیاست و دنیای اسلام خواند و اظهار داشت: برگزاری این نکوداشت برای چنین شخصیت والایی مهم بود اما نباید توجه به احیای آثار ایشان با این نکوداشت به اتمام برسد.
وی با بیان اینکه آیت الله مظاهری از شخصیتهای برجسته جهان اسلام هستند و حضور وی در اصفهان منشأ برکات بسیار بوده است، گفت: یکی از راه‌های تأمین روح بلند الهی که در انسان است معرفی الگوها است، وی ادامه داد: در این نکوداشت الگویی را برای شخصیت انسانی مطرح می کنیم که برای طلاب و اندیشمندان نمونه بزرگی است. معرفی کردن الگوها ریشه قرآنی دارد و نباید از آن غافل شد.
وی افزود: روح انسان به تغذیه نیاز دارد و معرفی الگو یکی از راه های تغذیه روح انسان است. کسی که با امکانات اندکی به چنین جایگاهی می رسد بی شک الگویی والا است.
 صالحیان افزود :شخصیتی نظیر آیت الله مظاهری که مانند یک نگین در جهان اسلامی می‌درخشد به اصفهان آمده و لازم بود پیرامون عظمت شخصیت ایشان کاری صورت بگیرد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: اصحاب رسانه نقش مهمی در فرهنگ سازی دارند و از طریق پرداختن به آیت الله مظاهری الگویی را معرفی می‌کنند که فخر اسلام است، خداوند به ما الگوها را معرفی کرده است و یکی از ابزارهای تربیت انسان معرفی الگوها است، برگزاری کنگره آیت الله مظاهری نیز در این راستا است.

رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان اصفهان،ادامه داد :آیت الله مظاهری انصاف دارد، یکی از ویژگی‌های خاص وی انصاف داشتن است، این خصلت سبب شده است که وی مرجع و پناهگاهی برای همه سلایق وجناحهای سیاسی باشد و یک الگویی هستند در این زمینه که لازم است به درستی به وی پرداخته شود.

اخلاق آیت الله العظمی مظاهری ریشه در انصاف ومنصف بودن دارد 1
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا