پیشخوانشهر و جامعهعناوین اخبار

سخنان آیت الله العظمی مظاهری به افراد قوت قلب می‌دهد

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران ، حجت الاسلام و المسلمین حبیب رضا ارزانی صبح امروز در نشست خبری کنگره نکوداشت آیت الله العظمی مظاهری، که در سالن جلسات صدا و سیمای مرکز اصفهان برگزار شد، حضور آیت الله العظمی مظاهری در اصفهان را برکتی از جانب خداوند دانست و بیان داشت: سخنان ایشان به افراد قوت قلب می‌دهد و نیز به نحوی رفتار می‌کند که سبب رشد وتعالی افراد وجامعه می‌شود.
 مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، با اشاره به ابعاد مختلف شخصیت علمی و عرفانی آیت الله مظاهری، گفت: واقعا در میان مراجع عظام در حوزه اخلاق نظری در حوزه‌های علمیه اولین گزینه که به ذهن می‌آید نام آیت الله مظاهری است، نام ایشان با اخلاق و تربیت اسلامی گره خورده است.

وی ادامه داد: در حوزه اخلاقی و اندیشمندان مسلمان هرکدام مکاتب اخلاقی متفاوتی داشتند، آیت الله مظاهری در مکتب اخلاقی خود قائل به اصاله الفطره هستند و این یک مکتب اخلاقی ویژه‌ای است که در میان آثار این مرجع تقلید بسیار مشهود است، غیر از این که در حوزه نظری ویژه هستند مشی وی در سیره علمی هم منحصر به فرد است.

حجت الاسلام ارزانی با اشاره به ساده زیستی و ساده گویی آیت الله مظاهری، اظهار کرد: درس خارج آیت الله مظاهری برغم عمق و حجم مطالب بسیار ساده و تدوین شده ارائه می‌شود، آیت الله مظاهری نگاه بین المللی دقیقی هم دارند، به عنوان مثال برای همایش ادیان توحیدی وی همواره پیام داشته است و پیام آیت الله مظاهری برای همه ادیان نصب العین می‌شد.

حجت الاسلام ارزانی با بیان اینکه فرمایشات آیت الله مظاهری به افراد قوت قلب می‌دهد ، گفت: ایشان به نحوی رفتار می‌کنند که موجب رشد وتعالی افراد می‌شوند، وی نه تنها سخنران خوبی هستند بلکه بسیار شنونده خوبی هم هستند و این یک ویژگی اخلاقی مهم است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، خاطرنشان کرد: آیت الله مظاهری افراد را تکریم می‌کنند برای اینکه آن شخص خود را شایسته و بایسته ببیند و به سمت و سوی گناه نرود، ایشان برغم مشغله های فراوان، هر سه وقت را در مسجد اقدام به برپایی نماز جماعت در مسجد می‌کنندوعلیرغم کهولت سن آیت الله مظاهری از چند جوان هم فعال‌تر هستند.

وی ادامه داد: ساده و روان گفتن تفسیر قرآن، استفاده از سبک تفسیر آیه به آیه و تفسیر با استفاده از روایات از ویژگی‌های تفسیر آیت الله مظاهری است، بحث ولایت فقیه از مباحث حساسی است که وی کتاب ۳ جلدی ارزشمندی در این زمینه نوشتند و آن را تدریس کردند.

 رییس کنگره نکوداشت آیت الله مظاهری، با اشاره به برگزاری کنگره نکوداشت آیت الله مظاهری در ۲۵ آذرماه جاری در اصفهان، از رونمایی از مجموع ۲۸ جلد کتاب آیت الله مظاهری خبر داد و افزود: مقالاتی که به آیت الله مظاهری اهدا شده است نیز در این کنگره در قالب یک کتاب ۳ جلدی همچنین منتخب آثار و گزیده آثار این مرجع تقلید و استاد اخلاق نیز در این کنگره رونمایی می‌شود، اگرچه موسوعه آیت الله مظاهری با این کتب کامل نمی‌شود و قطعا سالهای دیگر کتابهای بسیار دیگری از وی رونمایی خواهد شد.

حجت الاسلام ارزانی با بیان اینکه نگاه آیت الله مظاهری در حوزه تقریب با استناد به قرآن یک نگاه دعوت جمعی است، اظهار کرد: آیت الله مظاهری معتقد هستند با ادیان مختلف در حوزه مشترکات باید گفت‌وگو شود و آیت الله مظاهری واقعا محور وحدت در میان ادیان و در میان مذاهب اسلامی به شمار می رود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا