پیشخوانشهر و جامعهعناوین اخبار

از تشکیل کارگروه جهاد کبیر در مبارکه تاثبت وقفی دیگر از واقف گلپایگانی

به گزارش  پایگاه خبری سرمایه گستران وبه نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، علی مبشری اظهار داشت: کارگروه جهاد کبیر جهت هم اندیشی ائمه جمعه مبارکه پیرامون قرارگاه فرهنگی شهرستان تشکیل شد.

وی در ادامه افزود: این نشست باحضور روئسای ادارات تبلیغات اسلامی، واحد تبلیغات شرکت فولاد و حوزه نمایندگی ولی فقیه درسپاه مبارکه برگزار با محوریت اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان برگزار شد.

مسئول نمایندگی اوقاف و امور خیریه شهرستان مبارکه ادامه داد: این کارگروه با هدف تببین فعالیت های فرهنگی و مذهبی در سطح شهرستان تشکیل شد و برای استفاده از ظرفیت های فرهنگی و اجتماعی موجود در شهرستان جهت توسعه سبک زندگی اسلامی برنامه ریزی و فعالیت می کند.

** کلنگ فاز اول پروژه عمرانی امامزاده سلطان امیراحمد(ع) کاشان زده شد

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کاشان گفت: کلنگ فاز اول پروژه عمرانی امامزاده سلطان امیراحمد(ع) کاشان با حضور مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان زده شد.

بر پایه این گزارش، حجت الاسلام و المسلمین جعفر جنتی اظهار داشت: براساس طرح جامعی که برای توسعه حرم مطهر امامزاده سلطان امیراحمد(ع) کاشان تهیه شده است کلنگ فاز اول این پروژه زده شد.

وی در ادامه افزود: این آیین با حضور حجت الاسلام و المسلمین رضا صادقی مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان و جمعی از مسئولین شهرستان برگزار شد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کاشان ادامه داد: فاز اول این پروژه احداث شبستان امام جواد(ع) به مساحت  ۵۰۰۰ متر مربع و در دو طبقه خواهد بود که طبق برآوردهای انجام شده این عملیات عمرانی ۵ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد که از محل کمک های مردمی و درامدهای این امامزاده عظیم الشان تامین می شود.

حجت الاسلام و المسلمین جعفر جنتی در ادامه بیان کرد: نسب این امام زاده بزرگوار طبق عقیده بزرگان و معتمدین اهل محل به حضرت امام جواد (علیه السلام) می رسد و آستان مقدس امامزاده سلطان میراحمد(ع) در خیابان علوی واقع در شهر کاشان جنب خانه تاریخی طباطبائی ها قرار دارد.

** افتتاح فاز اول پروژه عمرانی امامزاده عبدا…(ع) چادگان

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان فریدن گفت: فاز اول پروژه های عمرانی و توسعه حرم مطهر عمرانی امامزاده عبدا…(ع) شهر رزوه که در شهرستان چادگان واقع شده است افتتاح شد.

حجت الاسلام و المسلمین عباس نصیر الاسلامی اظهار داشت: در راستای توسعه و عمران حرم مطهر امامزاده عبدا…(ع) شهر رزوه و براساس طرح جامعی که برای این امامزاده عظیم الشان تهیه شده است فعالیت های عمرانی در این امامزاده در حال انجام است که فاز اول این فعالیت ها با پی گیری های به عمل آمده افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.

وی در ادامه افزود: آیینه کاری، مقرنس کاری، گره چینی با گچ و کشته بری داخل گنبد، نماکاری دیوارها و ستون ها از جمله پروژه هایی بودند که به اتمام رسیدند و مورد بهره برداری قرار گرفتند.

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان فریدن ادامه داد: برای اجرای ۹۵۰ متر مربع آیینه کاری، ۱۳۰ متر مربع سنگ کاری، ۱۶ متر مربع کاشی کاری معرق، نصب ۱۶ عدد پنجره با گره چینی،اجرای گرمایش از کف حرم و نصب کانال های کولر به مساحت ۲۵۰ متر مربع اعتباری بالغ بر ۵ میلیارد و ۴۷۰ میلیون ریال از محل کمک های مردمی و نذورات ضریح مطهر این امامزاده واجب التعظیم هزینه شد.

حجت الاسلام و المسلمین عباس نصیر الاسلامی در پایان گفت: امامزاده عبدالله (علیه السلام)؛ نواده ی امام حسن مجتبی (علیه السلام) به نام عبدالله شدید فرزند علی شدید فرزند حسن فرزند زید فرزند امام حسن (علیه السلام) است و نام فرزندش عبدالعظیم(ع) است که مدفن او در جوار مسجد شجره ی ری است و آستان مقدس امامزاده عبدالله (علیه السلام) در شهرستان چادگان، شهر رزوه واقع است.

** یک واقف نیک اندیش گلپایگانی برای پنجمین بار وقف جدیدی را به نام خود ثبت کرد

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گلپایگان گفت: محمد مهدی محب محمدی برای پنجمین بار نام خود را به عنوان یک واقف نیک اندیش در گلپایگان به ثبت رساند.

بر اساس این گزارش، حجت الاسلام و المسلمین مهدی طاهری اظهار داشت: محمد مهدی محب محمدی با مراجعه به اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گلپایگان یک وقف جدید به نام خود ثبت کرد.

وی در ادامه افزود: این واقف نیک اندیش طی سه سال گذشته چهار وقف از خود به یادگار گذاشته است که با ثبت یک وقف جدید دیگر برای پنجمین بار نام خود را جاودانه کرد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گلپایگان ادامه داد: این واقف خیر اندیش در اقدامی نیکوکارانه یک قطعه زمین به مساحت ۱۱۰۰ متر مربع و به ارزش ۵۵۰ میلیون ریال جهت توسعه و عمران حرم مطهر امامزاده سید السادات(ع) اسفرنجان وقف کرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا