پیشخوانحوادث پلیسشهر و جامعهعناوین اخبار

بیش از بک سوم قتل ها ناخواسته اتفاق می افتد 

نشست حبری روسای پلیس استان اصفهان پیش از ظهر چهارشنبه با حضور اصحاب رسانه و خبرنگاران برگزار شد .دراین جلسه سرهنگ خسروی رئیس پلیس آگاهی استان اصفهانبا بیان اینکه نیروهای پلیس از فناوری‌های به روز و نوین در کشف جرایم استفاده می کند،به تقویت تیم‌های بررسی صحنه جرم اشاره کرد وگفت: از این رو به منظور تسهیل و تسریع در بررسی صحنه جرم  از خودروهای خاص و مجهز به آزمایشگاه های سیار در پلیس آگاهی اصفهان استفاده می شود که امکان انجام آزمایش های لازم را در صحنه جنایت به ماموران می دهد .

سرقت مسلحانه در اصفهان نداشتیم 

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان در ادامه افزود:  طی چند ماه اخیر و به ویژه دو ماه گذشته  انواع جرایم به خوبی تحت کنترل پلیس بوده که این امر موفقیت بزرگی برای پلیس استان اصفهان است.

وی در ادامه به کاهش ۱۰۰ درصدی سرقت‌های مسلحانه در استان اصفهان طی دو هفته گذشته اشاره کرد و ابراز داشت: فعالیت‌های پلیس به اندازه‌ای موفقیت آمیز بوده است که مجرمین جرایم خشن در استان اصفهان به شدت احساس نا امنی کرده و قبل از هرگونه اقدام مجرمانه جدید شناسایی و دستگیر می‌شوند.

۱۰۳ باند جرایم خشن شناسایی و دستگیر شد

سرهنگ خسروی با اشاره به شناسایی و دستگیری ۱۰۳ باندجرایم خشن در استان اصفهان گفت: از این تعداد ،۱۱ تا ی انها در سطح منطقه‌ای و ملی فعالیت داشته‌اند.

وی همچنین به انهدام باند سرقت احشام در شرق اصفهان اشاره کرد و گفت: همچنین باندهای سارقان محموله‌ای جاده‌ای نیز در استان شناسایی و دستگیر شده‌اند که برای مثال می‌توان به دستگیری باندی که نسبت به سرقت خودروی حامل فرش در محور شاهین‌شهر – کاشان اقدام کرده‌ بود، اشاره کرد.

کشفیات پلیس اصفهان افزایش یافته است 

خسروی در ادامه به دستگیری ۲۰۰ محکوم فراری در استان اصفهان طی هشت ماه گذشته اشاره کرد و گفت: فاصله وقوع جرم تا کشف کاهش یافته،بطوریکه در هشت ماه امسال با کشف بیش از ۸۰ درصد از جرایم استان اصفهان روبرو بوده‌ایم.

سرهنگ خسروی همچنین با بیان اینکه در هشت ماهه امسال انواع سرقت‌ها در استان با کاهش چهار درصدی روبرو بوده است، ابراز داشت: همچنین در این زمینه با افزایش پنج درصدی کشفیات روبرو بوده‌ایم.

۹۹۴ هزار و ۴۸۵ متر مربع زمین خواری در استان اصفهان در هشت ماه اخیر

وی به کشف ۹۹۴ هزار و ۴۸۵ متر مربع زمین خواری در استان اصفهان در هشت ماه اخیر اشاره کرد و افزود: این موفقیت با همکاری نهادها و دستگاه‌های ذی‌ربط در حوزه زمین از جمله منابع طبیعی و آبخیزداری، جهاد کشاورزی و مسکن و شهرسازی اتفاق افتاده است.

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان با اشاره به کشف ۱۲ میلیارد و ۸۲۸ میلیون تومان رباخواری در استان اصفهان در هشت ماهه امسال ابراز داشت: در این راستا ۱۸ نفر رباخوار کلان نیز شناسایی و دستگیر شده‌اند.

وی همچنین به افزایش چهار درصدی کشفیات کالاهای قاچاق در استان اصفهان اظهار داشت: در مجموع با افزایش ۸۸ درصدی کشف کالاهای قاچاق با ارزش ۱۰۰ میلیون تومان و افزایش ۱۵۰ درصدی کالاهای قاچاق با ارزش ۵۰۰ میلیون تومان روبرو بوده‌ایم.

سرهنگ خسروی اضافه کرد: ۵۷۷ دستگاه خودرو نیز همراه با کالاهای قاچاق در استان اصفهان توقیف شده است.

وی با بیان اینکه طی دو ماه گذشته طرح بزرگ مبارزه با قاچاق ارز و کالا را در استان اصفهان و در شهرستان‌های خمینی‌شهر، اصفهان، دولت آباد، برخوار و فلاورجان اجرایی شده است، اضافه کرد: ارزش ریالی این کالاها چهار میلیارد تومان بوده است.

بیش از بک سوم قتل ها ناخواسته اتفاق می افتد 

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان در ادامه به کاهش ۱۳ درصدی قتل در استان اصفهان اشاره کرد و افزود: ۵۶ درصد از قتل‌های استان توسط سلاح سرد، ۳۲ درصد توسط سلاح گرم و ۱۲ درصد به واسطه دیگر عناصر انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ۳۶ درصد از قتل‌های استان اصفهان به صورت عصبانیت آنی رخ می‌دهد، افزود: ۲۶ درصد از قتل‌ها در نتیجه اختلافات خانوادگی و ۴۳ درصد نیز به واسطه دیگر دلایل اتفاق می‌افتد.

سرهنگ خسروی در ادامه گفت: دلیل  ۵۳ درصد از قتل‌ها در استان اصفهان به فعالیت در فضای مجازی وحتی الگو گرفتن از بازی‌های رایانه‌ای بر می‌گردد، برای مثال در یکی از شهرستان‌های استان اصفهانکودکی ۱۱ ساله با الگوگیری از بازی‌های رایانه‌ای خود را از میله بارفیکس حلق‌آویز کرده است.

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان همچنین به افزایش ۱۰ درصدی جعل و کلاهبرداری در استان اصفهان اضافه کرد: همچنین با افزایش ۵۹ درصدی کلاهبرداری به ویژه از کارت‌ای اعتباری بانک‌ها روبرو هستیم.

بیشترین سهم حوادث راموتورسواران و عابران پیاده دارند
درادامه نشست خبری ، سرهنگ رضایی رئیس پلیس راهور استان اصفهان گفت: ۵۲ درصد از تصادفات منجر به فوت استان اصفهان مربوط به راکبین موتورسوار و ۳۰ درصد نیز مربوط به عابران پیاده است.

سرهنگ رضا رضایی با بیان اینکه آموزش عمومی فرهنگ ترافیک و کاهش جرایم و آسیب‌های راهنمایی و رانندگی در سطح استان اصفهان از سیاست‌های پلیس راهور است، گفت: از این رو برای پوشش کامل مقاطع سنی مختلف از ظرفیت مدارس، دانشگاه‌ها و مهدکودک‌ها بهره برداری لازم را داشته‌ایم.

وی با بیان اینکه با همه خودروهای فاقد معاینه فنی برخوردهای لازم صورت خواهد گرفت، اضافه کرد: در بررسی های صورت گرفته تعداد مراجعین به مرکز معاینه فنی در اصفهان افزایش یافته است.

تشدید برخورد با موتورسواران فاقد کلاه ایمنی

سرهنگ رضایی با اشاره به تشدید برخورد با موتورسیکلت سواران متخلف گفت : در حال حاضر در ۲۰ نقطه از شهر اصفهان برخورد با موتورسیکلت سواران متخلف انجام می‌شود.

وی با اشاره به راه‌ندازی دوربین‌های ثبت تخلفات موتورسیکلت و عابران پیاده در سطح شهر اصفهان ادامه داد: این دوربین‌ها در حال حاضر در برخی از تقاطع‌های شهر اصفهان فعال شده‌اند.

سرهنگ رضایی با بیان اینکه پایان آذرماه آخرین مهلت بخشودگی جرایم دوبرابری رانندگی بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی است، اضافه کرد: عموم مردم باید توجه داشته باشند که این زمان تمدید نخواهد شد.

وی در ادامه با بیان اینکه در هشت ماهه امسال در مجموع با کاهش چهار درصدی تصادفات در استان اصفهان با توجه به آمار پزشکی قانونی استان روبرو بوده‌ایم، اضافه کرد: این در حالی است که در بخش تصادفات موتورسیکلت‌ها با افزایش روبرو بوده‌ایم.

رئیس پلیس راهور استان اصفهان با بیان اینکه میانگین سنی فوتی‌های تصادفات موتورسیکلت در استان سن مولد ۱۵ تا ۳۰ سال هستند، افزود: دلیل ۵۲ درصد از تصادفات فوتی با موتورسیکلت به دلیل عدم استفاده از کلاه ایمنی است.

وی اضافه کرد: ۵۲ درصد از تصادفات منجر به فوت استان اصفهان مربوط به راکبین موتورسوار و ۳۰ درصد نیز مربوط به عابران پیاده است.

کاهش تصادفات جاده ای از ابتدای سال

در ادامه رئیس پلیس راه اصفهان بیان اینکه طی هفته گذشته سه مورد تصادف منجر به فوت در استان اصفهان اتفاق افتاده است، تصریح کرد: دلیل اصلی هر سه تصادف خستگی و خواب آلودگی رانندگان عنوان شده است.

وی با بیان اینکه مردم باید در زمان بارش برف و باران از سفرهای غیر ضروری خودداری کنند، اضافه کرد: همچنین ضروری است که تجهیز به زنجیر چرخ، لباس گرم و غذا باشند.

سرهنگ پور قیصری با بیان اینکه استان اصفهان رتبه برتر را در کاهش تصادفات منجر به فوت را در سطح کشور به خود اختصاص داده است، افزود: از این رو برنامه‌ریزی بهتر در این زمینه را در دستور کار خود داریم.

وی اضافه کرد: برای  طرح زمستانی سال جاری نیز ۱۱۷ اکیپ پلیس برای ارائه خدمات به عموم مردم جامعه در جاده‌ای استان اصفهان فعال خواهند بود.

رئیس پلیس راه استان اصفهان با اشاره به اینکه در تصادفات منجر به فوت برابر آمار پزشکی قانونی با افزایش دو درصدی روبرو بوده‌ایم، اضافه کرد: این در حالی است که هر سال باید با کاهش ۱۰ درصدی تصادفات فوتی روبرو باشیم.

وی افزود: در مجموع تصادفات استان در هشت ماهه گذشته با کاهش هشت درصدی روبرو بوده‌ایم.

افزایش فعالیت پلیس امنیت اخلاقی استان اصفهان
اکبر عاصمی نیز با اشاره به اینکه ماموریت‌های پلیس امنیت عمومی در حوزه گذرنامه و صدور ویزا در ایام اربعین حسینی با حجم کاری بالایی روبرو می‌شود، اظهار داشت: خوشبختانه در سال جاری در این خصوص با مشکل جدی روبرو نبوده‌ایم.

وی در خصوص نظارت بر اصناف و اماکن عمومی در نه ماهه سال جاری نیز ابراز داشت: در این بازه  زمانی با افزایش ۱۵ درصدی نظارت‌ها بر اماکن روبرو بوده‌ایم.

رئیس پلیس امنیت عمومی استان اصفهان در ادامه به دائمی شدن فعالیت پلیس در حوزه امنیت اخلاقی اشاره کرد و افزود: در گذشته این طرح به صورت مقطعی انجام می‌شد و این در حالی است که این طرح طی هفت ماه گذشته به صورت مداوم اجرایی شده است.

وی تصریح کرد: در روزهای تعطیل نیز گشت‌های امنیت اخلاقی فعالیت دارند.

دستگیری ۱۲ نفر از حلقه‌های عرفانی در استان اصفهان

سرهنگ عاصمی با بیان اینکه رصد فعالیت حلقه‌های عرفانی نیز از دیگر برنامه‌های پلیس امنیت عمومی استان اصفهان است، افزود: طی ۹ ماه گذشته ۱۲ نفر از سردسته‌های فعال این حلقه‌ها در استان اصفهان دستگیر شده‌اند.

وی افزود: در جلسات حلقه‌های عرفان کاذب بیماری‌های روحی به شرکت کنندگان در این جلسات تزریق می‌شود که عواقب بدی برای جامعه و خود فرد خواهد داشت.

برداشت های غیر مجاز در صدر جرایم سایبری اصفهان

 سرهنگ سید مصطفی مرتضوی نیز در این نشست خبری، با اشاره به اینکه در حال حاضر در سطح کشور ۱۷۰ میلیون سیم کارت وجود دارد،گفت: ۱۲۰ میلیون سیم کارت فعال است.

وی با بیان اینکه دانش عمومی در خصوص استفاده از فضای مجازی بسیار کمرنگ است، ابراز داشت: این موضوع یکی از خلاءهای موجود در جامعه است که باید به خوبی به این موضوع پرداخته شود.

افزایش ۱۰۵ درصدی کشفیات پلیس فتا 

سرهنگ مرتضوی با بیان اینکه در حال حاضر در سطح استان اصفهان ۱۱۵ درصد افزایش جرایم سایبری را شاهد هستیم، اضافه کرد: در حوزه کشف نیز پلیس فتا موفق عمل کرده و با افزایش ۱۰۵ درصدی کشفیات روبرو بوده‌ایم که کافی نبوده است.

وی پیشگیری را بسیار مهم‌تر از درمان دانست و افزود: باید باور داشته باشیم هزینه‌ای که برای پیشگیری پرداخت می‌شود بسیار کمتر از درمان است و این در حالی است که ما اثرات درمان را نیز نادیده بگیریم.

سرهنگ مرتضوی مزاحمت، برداشت غیرمجاز از حساب‌های بانکی و نشر اکاذیب را در صدر جرایم سایبری استان اصفهان عنوان کرد و گفت: هتک حیثیت و انتشار فیلم و اطلاعات خصوصی نیز در رتبه‌های چهارم و پنجم این جرایم قرار دارند.

وی تصریح کرد: این در حالی است که طی چند سال گذشته جرایم اقتصادی در صدر جرایم سایبری بوده است و امروز به دلیل عدم رعایت اخلاق در فضای مجازی مزاحمت در صدر قرار گرفته است.

افزایش ۱۰۳ درصدی جرایم سایبری در افراد دارای مدرک فوق دیپلم

رئیس پلیس فتای استان اصفهان با بیان اینکه بسیاری از مجرمان دارای تحصیلات دیپلم و زیر دیپلم هستند، اضافه کرد: آمارها نشان می‌دهد که در مقطع تحصیلی فوق دیپلم با افزایش ۱۰۳ درصدی جرایم سایبری روبرو هستیم.

وی با اشاره به اینکه سواد کلاسیک صرفاً در وقوع جرایم سایبری تاثیرگذار نیست، افزود: در این زمینه توجه به اخلاق از اهمیت بالای برخوردار است.

سرهنگ مرتضوی با اشاره به اینکه ۹۵ درصد از جرایم سایبری در استان اصفهان توسط کاربران زیر ۱۷ سال افزایش یافته است، ابراز داشت: از این رو ارائه آموزش‌های لازم به خانواده‌ها امری مهم است.

مبارزه با قمار و شرط بندی در برنامه‌های پلیس فتای استان اصفهان

وی با بیان اینکه افرادی که نسبت به قاچاق کالا در فضای مجازی اقدام می‌کنند نباید احساس امنیت داشته باشند، افزود: هیچ خلاءی در این زمینه وجود نخواهد داشت.

رئیس پلیس فتای استان اصفهان مبارزه با فسادهای اخلاقی و شبکه‌های مستهجن به صورت همیشگی و هر روزه برای رصد این فضا فعال هستیم، اضافه کرد: همچنین مبارزه با قمار و شرط بندی در فضای مجازی نیز در دستور کار پلیس فتای استان اصفهان قرار دارد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا