پیشخوانعناوین اخبار

ابراز امیدواری نوبخت نسبت به کاهش نرخ ارز

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، محمدباقر نوبخت روز دوشنبه در حاشیه مراسم اختتامیه سرشماری نفوس و مسکن ۱۳۹۵ در جمع خبرنگاران گفت: افزایش قیمت ارز ممکن است به نفع صادرکننده باشد و آنها از این موضوع خرسند شوند، اما ارز در کشور ما فراتر از وسیله مبادله، به عنوان دارایی محسوب می شود.
وی گفت: بسیاری از مردم پول خود را تبدیل به دلار می کنند، در حالی که در دنیا این طور نیست.
سخنگوی دولت افزود: از سویی افزایش نرخ برابری دلار در مقابل ریال در اقتصاد ما مضر است. این ارقام با هر انگیزه ای که شناخته شده گویای قدرت خرید ملی است. دولت از این که نرخ ارز در یک روز ۱۰۰ تومان افزایش یابد، راضی نیست و همکاران ما در بانک مرکزی از همه ابزارها با منطق اقتصادی نسبت به تعدیل و واقعی کردن نرخ ارز تلاش می کنند.
نرخ هر دلار آمریکا در بازار آزاد از چهارشنبه هفته گذشته وارد کانال ۴۰ هزار ریال (۴هزارتومان) شده است.
نوبخت میزان رشد اقتصادی که از سوی مرکز آمار ایران اعلام شده است را ۶٫۵درصد با فعالیت های بخش کشاورزی و صنعت(فعال سازی بنگاه های نیمه فعال) و رشد بدون نفت را ۴٫۵ درصد اعلام کرد.
وی ادامه داد: بانک مرکزی رشد اقتصادی را ۷٫۵ درصد اعلام کرده که این تفاوت به دلیل سال پایه متفاوت است.
وی رشد اقتصادی را نتیجه فعال کردن بنگاه های اقتصادی در شش ماهه نخست امسال، اجرای طرح های عمرانی و رشد بخش کشاورزی به ویژه تولید گندم عنوان کرد.
نوبخت درباره سرشماری ۱۳۹۵ گفت: این سرشماری به دو روش اینترنتی و مراجعه حضوری انجام شد و به عنوان یک رکورد ۴۷٫۵ درصدی توانستیم آمارگیری را به شکل اینترنتی بی سابقه در جهان داشته باشیم.
وی گفت: نتایج سرشماری تا پایان دی ماه اعلام می شود و برنامه ریزی در پنج سال آینده با اتکا به نتایج این سرشماری صورت خواهد گرفت.
رییس سازمان برنامه و بودجه کشور ابراز امیدواری کرد: در سایه مساعی و همکاری مشترک بین همه مسوولان کشور بتوانیم بیش از پیش در تصمیم گیری ها و اداره امور پیش برویم.
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا