بازار‌های مالی ، بورس و بانکپیشخوانعناوین اخبار

معاملات اختیار فروش سکه طلا در بورس کالا آغاز شد

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران  از پایگاه خبری بورس کالای ایران، این معاملات که به دنبال راه اندازی معاملات اختیار خرید، مطالبه بیشتر فعالان این حوزه بود، با همت کارشناسان بورس کالای ایران در تمامی حوزه ها راه اندازی شد تا زنجیره ابزار معاملاتی در بورس کالای ایران روی سکه بهار آزادی تکمیل شود.
بر این اساس، معامله گران این حوزه می توانند از راهبردهای مختلفی که قابل تعریف است به طور کامل استفاده کنند و این خود یک پدیده قابل ثبت در تاریخ بازار سرمایه کشور است.
تکرار این سناریو روی کالاهای دیگر به عنوان دارایی پایه ابزار مشتقه، در کنار راه اندازی بازار نقد قابل اتکای این محصولات، می تواند مسیر ایجاد قابلیت برنامه ریزی موثر و پوشش ریسک روی معاملات آن کالاها در کنار جذب فعالان مختلف اقتصادی به این بازارها را تسهیل کند.
در این میان، برای تحقق چشم انداز محوری بورس کالای ایران یعنی «مرجعیت قیمتی» کالاهای مختلف، راه اندازی این ابزارها نقش محوری خواهد داشت.
از این رو معاملات مشتقه روی سکه بهار آزادی، علاوه بر ایجاد چشم انداز مثبت توسعه این زنجیره ابزارهای معاملاتی به کالاهای دیگر، می تواند کمک قابل توجهی برای مدیریت ریسک پرتفوی فعالان بازار سهام محسوب می شود.
فعالان بازار سهام می توانند در کنار ابزار فعلی، برای سرمایه گذاری که به طور عمده سهام عادی و اوراق با درآمد ثابت را تشکیل می دهد، از راهبردهای ممکن روی کالای سکه بهار آزادی نیز استفاده کنند.
نخستین معاملات اختیار معامله سکه بهار آزادی که برای نخستین بار در بازار سرمایه کشور انجام شد، روی اختیار خرید سکه به سررسید دی ماه ۹۵ و در تاریخ ۲۴ آذر در بورس کالای ایران انجام شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا