شهر و جامعهعناوین اخبار

شیب تند بهره‌برداری از پروژه‌های عمرانی در شهرداری/ اجرای ۶۰ طرح زیباسازی تا پایان سال جاری

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سرمایه گستران و به نقل از اداره ارتباطات رسانه‌ای شهرداری اصفهان، جمالی‌نژاد در حاشیه افتتاح طرح‌های عمرانی منطقه یک که در قالب پانزدهمین هفته از برنامه «هر هفته با چند افتتاح» برگزار شد با اشاره به بهره‌برداری از دو خیابان آیت‌الله ظهیرالاسلام و خلجا در این منطقه اظهار کرد: همچنین دو بوستان و پیاده‌روسازی‌های منطقه به بهره‌برداری رسید و در مجموع با بیش از ۸۱ میلیارد تومان اعتبار، در اختیار شهروندان قرار گرفت.

وی در ادامه با اشاره به اینکه شیب بهره‌برداری از پروژه‌های عمرانی در شهرداری اصفهان تند شده است، افزود: برای مثال در منطقه یک شهرداری اصفهان ده‌ها پروژه در دست اجراست که برخی از آنها نیز آماده بهره‌برداری هستند اما در حال حاضر فرصت افتتاح رسمی آنها در سال جاری را نداریم.

شهردار اصفهان در ادامه با اشاره به اینکه بخش زیادی از پروژه‌های بهره‌برداری شده در شهر اصفهان طی چند ماه اخیر در حوزه ترافیکی بوده است، تصریح کرد: باید توجه داشت که آزادسازی در هسته‌های مرکزی شهر به دلیل بومی بودن و همچنین قیمت بالای زمین بسیار مشکل است اما در عین حال اگر آزادسازی داشته باشیم به میزان قابل توجهی از ترافیک هسته مرکزی شهر اصفهان کم می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه پروژه شمالی – جنوبی شهر اصفهان با افتتاح دو خیابان آیت‌الله ظهیرالاسلام و خلجا اجرایی شده است،‌ ابراز داشت: همچنین باید توجه داشت که در سال آینده نیز پروژه آزادسازی ترافیکی شرقی – غربی اصفهان نیز در منطقه یک به بهره‌برداری خواهد رسید و در حال حاضر زیرسازی این پروژه در حال انجام است.

جمالی‌نژاد با بیان اینکه شهرداری در کنار پروژه‌های عمرانی،‌ مباحث فرهنگی و اجتماعی را نیز دنبال می‌کند، افزود: در این راستا با توجه به نزدیک شدن فصل درختکاری تحویل نهال رایگان به شهروندان در دستور کار قرار گرفته است.

وی به برخی از پروژه‌های در دست اجرای درختکاری در سطح شهر اصفهان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر در کنار طرح درختکاری وسیعی که از سه ماه گذشته تاکنون آغاز شده است، طرح «لاله‌ها دوباره سبز می‌شوند» با کاشت ۲۳۰ هزار نهال در «پارک ولایت» به یاد ۲۳۰ هزار شهید سراسر کشور نیز تا پایان سال جاری و با همکاری سپاه صاحب‌الزمان (عج) اجرایی خواهد شد.

شهردار اصفهان همچنین با اشاره به اجرای ۶۰ طرح زیباسازی در سطح شهر اصفهان تا پایان سال جاری ادامه داد: این پروژه‌ها در تمام مناطق شهرداری اصفهان اجرایی خواهد شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا