پیشخوانشهر و جامعهعناوین اخبار

مردم بیشتر مقررات راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند

سردار عبدالرضا آقاخانی در ابتدای این نشست ضمن خوش آمد گویی به حضار و گرامیداشت ۹ دی ماه گفت: امیدوارم این وحدت و صمیمت جمهوری اسلامی به برکت رهبر معظم انقلاب منسجم تر ادامه داشته باشد.
سردار آقاخانی از شواری اسلامی شهر اصفهان در جهت همیاری با ناجا در ماموریت ها و همدلی فرمانداران، استاندار، خبرنگاران و مردم شهر اصفهان، همچنین از رئیس اداره کل دادگستری و تلاش ماموران نیروی انتظامی تقدیر و تشکر کرد.
آقاخانی در ادامه صحبت های خود تاکید کرد: من از مردم اصفهان بخاطر عدم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی، سرعت غیر مجاز، پارک دوبل ، سبقت غیر مجاز و عبور از چراغ قرمز گله مند هستم.
وی ادامه داد: بسیاری از مردم با راهنمایی و رانندگی همکاری نمی کنند و مشکلاتی را بوجود می آورند که بیشتر از همه به خودشان صدمه می زنند.
سردار آقا خانی گفت: گله دوم من از  مردم بخاطر عدم توجه به اطلاعیه ها  و خبر هایی است که از رسانه ها منتشر می شود، بطوریکه آموزش اخذ اطلاعات از منبع ها بسیار ضعیف است .
وی افزود: گله سوم من از مردم بخاطر عدم توجه زیاد به تربیت فرزندان است. درحالی که این موضوع بسیار حائز اهمیت است اما کاملا مورد غفلت شهروندان قرار گرفته است.
سردار آقاخانی در پایان گله گزاری ها از عدم توجه مردم به فعالیت های اقتصادی اظهار تاسف کرد و گفت: متاسفانه در ۹ ماهه امسال ۷ درصد افزایش آمار کلاهبرداری و پولشویی در فعالیت اقتصادی داشته ایم.
وی تاکید کرد: اگر مردم حرکات مشکوکی مشاهده کردند حساسیت نشان داده و به نیروی انتظامی اطلاع دهند.
سردار آقاخانی در خصوص گزارش حوادث گفت: در آذر ماه جرایم خشن ۶ درصد کاهش یافته ، در کشفیات سرقت ۲ درصد افزایش، کشف تجهیزات ماهواره ۸۲ درصد ،کشف مواد مخدر ۳۲درصد، سی دی های غیر مجاز ۱۵۶۶درصد، سوخت قاچاق ۲ هزار و ۱۰۶ درصد افزایش کشف داشته ایم.
وی در بحث تماس های دریافتی به پلیس گفت: میزان تماس دریافتی به ۱۱۰ حدود ۱۲۰هزار تماس و در تماس های دریافت شده از ۱۹۷ بالغ بر ۱۹۷هزار و ۶۸۴ بوده است.
سردار آقاخانی گفت: در تصادفات برون شهری با کاهش ۴۱ درصدی روبه رو بوده ایم و در متوفی ۳۱ درصد کاهش، در دستگیری سارق ۹ درصد و در کل کشفیات ۲ در صد افزایش داشتیم.
وی اظهار کرد: در ۹ ماهه امسال سر جمع ۲۸ تن کشف مواد مخدر داشتیم و کشف سوخت قاچاق بالغ بر ۴۹۸ هزار لیتر بوده است.
فرمانده انتظامی اصفهان افزود: آمار تماس های ۱۱۰حدود ۱ میلیون و  ۳۰۰ هزار و تماس های دریافتی به ۱۹۷حدود ۷۷هزار و ۴۲۰ بوده است.
سردار آقاخانی درخصوص آمار دستگیر شدگان مواد مخدر گفت: در ۹ ماهه امسال با ۳۸ درصد افزایش مواد مخدر، ۱۴درصد کشف قاچاق کالا و ارز، ۴۸ افزایش دستگیری افراد شرور، ۳۱درصد سارقین، ۴۸ درصد کشف سرقت و در مجموع ۲ درصد افزایش دستگیری داشته ایم.
سردار آقاخانی درخصوص آمار تصادفات درون شهری و برون شهری گفت: کل تصادفات برون شهری ۱۰ درصد کاهش داشته بطوریکه در ۹ماهه اول امسال با  ۳درصد کاهش تصادف، متوفی ها در درون و برون شهر با ۶ درصد کاهش رو به رو بوده ایم.
فرمانده نیروی انتظامی تاکید کرد: کمک به دولت مردان و نظام جمهوری اسلامی و  مبارزه با قاچاق کالا و ارز جزء ماموریت های اصلی نیروی انتظامی بوده و فرماندهی نیروی انتظامی استان اصفهان در این راستا ۳هزار و ۴۹۷ فقره پرونده مورد ارزیابی قرار داده و نسبت به سال قبل ۴ درصد افزایش داشته است.
وی عنوان کرد: پرونده های بالای ۵۰۰ ملیون و ۳۳۳ درصد زیر صد میلیون با یک درصد افزایش همراه بوده است .
وی اظهار کرد: دستگیری متهمین کالای قاچاق با ۶ درصد افزایش، توقیف ۶۳۰ خودروی حمل مواد  قاچاق، کشف انواع مشروبات الکلی، کشف سلاح،  دستگاه تجهیزات دریافت ماهواره، سوخت قاچاق، لوازم صوتی و تصویری قطعات یدکی سیگار و البسه، لوازم آرایش و بهداشتی و اسباب بازی کودکان گوشه ای از فعالیت های پلیس نیروی انتظامی است.
آقاخانی با بیان اینکه مبارزه با مواد مخدر از دیگر مأموریت‌های اصلی پلیس است، افزود: در پایان سال نیروی انتظامی استان اصفهان به جد پیگیر مبارزه با مواد مخدر خواهد بود، شبکه‌ها و باندهای مواد مخدر، توزیع کنندگان خرد در محلات و معتادان ولگرد سه محور اصلی برخورد پلیس اصفهان است.
وی ارتقای امنیت اخلاقی و اجتماعی، برخورد با اراذل و اوباش و مخلان نظم عمومی را سومین محور برخورد پلیس استان در ماه‌های پایانی سال اعلام کرد و گفت: امیدواریم بتوانیم براساس صحبت ابتدای سال تمام کانون‌های جرم را در اصفهان متلاشی کنیم.
فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه کاهش تصادفات و اجرای دقیق قوانین از دیگر محورهای اصلی نیروی انتظامی استان اصفهان است، اظهار کرد: آموزش همگانی و رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی را در سطح جاده‌های درون و برون شهری استان اصفهان به جد پیگیر هستیم.
وی اضافه کرد: به خط کردن سربازان غیرمحسوس برای مبارزه با جرائم سایبری از جدیدترین دستورالعمل‌های نیروی انتظامی است که در این مورد در نظر داریم تا اشرافیت کامل و جامع را در فضای مجازی برای پیشگیری از وقوع جرائم سایبری، داشته باشیم.
آقاخانی با بیان اینکه پلیس فتا و آگاهی در زمینه کشف وقایع در سطح کشور رتبه اول را کسب کرده است، ادامه داد: پلیس در حال شناسنامه دار کردن انبارهای دپوی کالا است تا از انبار کردن کالای قاچاق در استان اصفهان جلوگیری کند.
وی از کشف ۳۰۰ میلیارد ریال زمین خواری در سطح استان اصفهان خبر داد و گفت: منازل شخصی استیجاری موقت، مکانی امن برای اقامت نخواهد بود، مراکز اقامتی مجاز باید مورد استفاده مردم قرار بگیرد.
فرمانده انتظامی استان اصفهان در پایان در خصوص عوامل احصا شده مؤثر در تصادفات جاده‌های درون و برون شهری اظهار کرد: خستگی و خواب آلودگی ۵۴ درصد، و عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه و تخطی از سرعت غیر مجاز ۱۷ درصد تأثیر داشته این در حالی است که ۶۱ درصد مقصر خودروهای سواری بوده اند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا