پیشخوانشهر و جامعهعناوین اخبار

از اعزام ۷۵ مربی قرآن کریم

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین حسن امیری اظهار داشت: در راستای ارتقاء سطح علمی و همچنین بهرگیری مربیان قرآنی از روش های نوین آموزشی در زمینه برگزاری دوره های تخصصی حفظ قرآن کریم ۷۵ نفر از مربیان فعال در طرح ملی تربیت حافظان قرآن کریم استان اصفهان روز جمعه ۱ بهمن ماه به شهر مقدس قم اعزام می شوند و این دوره به مدت یک هفته برگزار می شود.

وی در ادامه افزود: این دوره با هدف جذب و شناسایی استعدادهای درخشان در زمینه مربی حفظ قرآن کریم، تربیت مربیان کارآمد جهت آموزش به قرآن آموزان در جوار بقاع متبرکه، تامین نیروی انسانی مورد نیاز جهت برگزاری پنجمین دوره تربیت ملی حافظان قرآن کریم و همچنین تحقق بخشیدن به منویات مقام معظم رهبری(حفظ ا… تعالی) در راستای تربیت حافظان قرآن کریم برگزار می شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در ادامه بیان کرد: همچنین این دوره با رویکرد آموزش مربیان قرآن کریم در مباحثی همچون؛ کلاس داری عمومی و تخصصی ویژه کودکان، اصول تخصصی کلاس داری حفظ قرآن کریم، شیوه های جذاب سازی کلاس های حفظ قرآن کریم، اصول مشاوره دهی به حافظین قرآن کریم، کارگاه شیوه داوری، روش تدریس ترجمه و مفاهیم، احکام قرآنی و… برگزار می شود.

حجت الاسلام و المسلمین حسن امیری ادامه داد: این دوره توسط اساتید بین المللی و ملی و بر اساس متددهای روز و استاندار برگزار می شود.

وی در ادامه گفت: مربیان پس از گذراندن این دوره در آزمون نهایی شرکت می کنند و در صورت کسب نمره قبولی در آزمون از سازمان اوقاف و امور خیریه گواهی نامه دریافت می کنند.

احیای موقوفه ای در گلپایگان پس از گذشت ۲۰ سال

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گلپایگان گفت: پس از ۲۰ سال و با پی گیری های اداره اوقاف و امور خیریه گلپایگان موقوفه محمد حسین پهلوانی احیا شد.

حجت الاسلام و المسلمین مهدی طاهری اظهار داشت: در جهت اجرای امینانه نیات واقفین نیک اندیش و با هدف حراست و صیانت از حقوق واقفین نیک اندیش موقوفه محمد حسین پهلوانی احیا شد.

وی در ادامه افزود: این موقوفه که تحت تصرف بود با پی گیری های به عمل آمده توسط اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان احیا و به حالت وقفیت خود بازگردانده شد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گلپایگان ادامه داد: این اتفاق پس از ۲۰ سال پی گیری به نتیجه رسید و با بسته شدن قرارداد با متصرف این موقوفه هم موقوفه احیا شد و هم زمینه برای اجرای امینانه نیات واقف نیک اندیش آن محیا شد.

حجت الاسلام و المسلمین مهدی طاهری در ادامه گفت: این موقوفه ۳۰۰۰ متر مربع مساحت دارد و ارزش آن نیز ۳۰۰ میلیون ریال می باشد که براساس وقف نامه عواید حاصل از این موقوفه در جهت روضه خوانی حضرت امام حسین(ع) هزینه می شود.

گلبارن حرم پدر شاه عبدالعظیم حسنی(ع) در فریدن

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان فریدن گفت: همزمان با سالروز میلاد حضرت شاه عبدالعظیم حسنی(ع) آستان مقدس پدر بزرگوارشان امامزاده عبدالله(ع) واقع در شهر رزوه از توابع شهرستان چادگان گلباران شد.

حجت الاسلام و المسلمین عباس نصیر الاسلامی اظهار داشت: همزمان با سالروز میلاد حضرت شاه عبدالعظیم حسنی(ع) مراسم باشکوهی تحت عنوان”از رزوه تا ری” همراه با گلباران کردن آستان مقدس پدر بزرگوارشان امامزاده عبدالله(ع) شهر رزوه از توابع شهرستان چادگان گلباران برگزار شد.

وی در ادامه افزود: همزمان با شب ۴ ربیع الثانی سالروز خجسته میلاد باسعادت امامزاده واجب التعظیم فقیه و محدث عظیم الشان حضرت شاه عبدالعظیم حسنی(ع) مدفون در شهر ری ضریح و آستان مقدس پدر بزرگوار ایشان امامزاده عبدالله(ع) شهر رزوه گلباران شد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان فریدن ادامه داد: در این مراسم با شکوه زوار گرامی و مردم ولایت مدار شهر رزوه به اتفاق حجت الاسلام والمسلمین کریمی امام جمعه و همچنین روحانیت به طرز با شکوهی در عصر دوشنبه از مصلی رزوه با گل و شیرینی و چاوشی خوانی, مولودی خوانی و .. به طرف امامزاده حرکت و بارگاه و ضریح مطهر پدر بزرگوار ایشان امامزاده عبدالله(ع) شهر رزوه از توابع شهرستان چادگان را گلباران کردند.

حجت الاسلام و المسلمین عباس نصیر الاسلامی در ادامه گفت: این مراسم تحت عنوان از رزوه تا ری نام داشت و برای اولین بار پس از اقامه نماز مغرب و عشا برگزار شد.

وی در ادامه بیان کرد: همچنین پس از برگزاری این برنامه مراسم قرعه کشی انجام شد و به تعدادی از حاضران کمک هزینه سفر به مشهد مقدس اهدا شد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان فریدن خاطر نشان شد: امامزاده عبدالله (علیه السلام) از نوادگان امام حسن مجتبی (علیه السلام) به نام عبدالله شدید فرزند علی شدید فرزند حسن فرزند زید فرزند امام حسن (علیه السلام) است و نام فرزندش عبدالعظیم است که مدفن او در جوار مسجد شجره ی ری است و آستان متبرکه ی امامزاده عبدالله (علیه السلام) در شهرستان چادگان، شهر رزوه واقع است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا