پیشخوانشهر و جامعهعناوین اخبار

از شناخت ابزار رصدی آسمان تا اجرای برنامه های مختلف تئاتر

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان، این برنامه همچون برنامه های قبل، عموم شهروندان را با ابزارهای پیشرفته رصدی آشنا ساخته و هر یک از آنها می توانند به رصد ماه، سیارات و سایر اجرام آسمانی قابل رصد کردن در آسمان شهر بپردازند و سوالات خود را پیرامون آسمان شب از کارشناسان رصدی حاضر در برنامه بپرسند.
برنامه رصد عمومی آسمان شب از سوی مرکز نجوم ادیب سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان در قالب برپایی غرفه فناوری فضایی، توضیح نحوه عملکرد هواپیماها و پهبادها و ارائه اطلاعات گسترده ای در زمینه تجهیزات فضایی برگزار می شود.
این برنامه در بخش شناخت ابزار رصدی در مورد انواع تلسکوپ ها، تفاوت های آن ها و ساختار عملکردشان، اطلاعات مفیدی را به شهروندان ارائه می دهد.
غرفه کودک نیز مشابه سایر برنامه ها، پذیرای کودکان علاقه مند به آسمان است که کودکان در این برنامه در کنار سایر دوستان خود با مفاهیم ساده نجوم آشنا می شوند.
کارشناسان زبده نجومی در بخش کافه نجوم، پاسخگوی سوالات نجومی علاقه مندان خواهند بود و هم چنین کلیه برنامه های آتی مرکز شامل کلاس های آموزشی، کارگاه های علمی، رصدهای عمومی و تخصصی، باشگاه نجوم و …. در غرفه اطلاع رسانی معرفی خواهد شد.
شرکت در رصد های عمومی آسمان شب مرکز نجوم ادیب آزاد و رایگان است که علاقه مندان می توانند روز پنجشنبه ۱۶ دی ماه از ساعت ۱۸ تا ۲۱ به محل مرکز نجوم ادیب واقع در خیابان سعادت‌آباد، جنب ورزشگاه امین مراجعه کنند.

** نمایش “سه شب با مادوکس” در تالار هنر اصفهان به روی صحنه می رود
نمایش “سه شب با مادوکس” به طراحی و کارگردانی رهام بحیرایی از ۱۵ دی ماه در سالن کوچک تالار هنر اصفهان بر روی صحنه می رود.
به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان، این نمایش نوشته ماتئی ویسنی یک به ترجمه تینوش نظم جو است که از ۱۵ دی ماه در تالار هنر سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان به نمایش در می آید.
داستان نمایش “سه شب با مادوکس” از این قرار است که برنو صاحب مسافرخانه‌ای در شــــهرستانی ســـاحلی است که مادوکس سه شب را آنـــــجا ســپری کرده، مـــــادوکس در ایـــــن سه شب با برنو بیلیارد بازی کرده،‌ که برنده همواره مادوکس بوده است که در ادامه اتفاقاتی رخ می دهد.
رهام بحیرایی پیرامون انتخاب این متن و دغدغه اجرای آن بیان کرده که این نمایش تنهایی انسان معاصر را در مواجه با خودش به تصویر می کشد و به نوعی شرح حال انسان امروز در تمام جوامع و کشورهاست و دغدغه اجرای آن به سال‌ها قبل برمی گردد.
بهزاد سیفی، فرهاد فتحی، مهسا کاظمی،‌ احسان صفری و ایمان نظیفی از جمله بازیگران نمایش “سه شب با مادوکس” هستند که در این نمایش ایفای نقش می کنند.
گفتنی است؛ عموم علاقه مندان می توانند برای دیدن این نمایش تا ۳۰ دی ماه هر شب ساعت ۱۸ به تالار هنر اصفهان مراجعه کرده و یا با شماره ۳۵۶۶۰۸۸۱ تماس حاصل کنند.

** اجرای برنامه “رسیتال پیانو” در هنرسرای خورشید
برنامه “رسیتال پیانو” با حضور رافائل میناسکانیان روز جمعه ۱۷ دی ماه در هنرسرای خورشید سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان اجرا می شود.
به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان، رسیتال اجرایی آوازی و یا بدون کلام توسط یک نوازنده (گاهی همراه با پیانو) و یا اجرایی از کارهای یک آهنگساز است.
برنامه رسیتال پیانو در همین راستا با حضور رافائل میناسکانیان از سوی هنرسرای خورشید سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان برگزار می شود.
میناسکانیان فراگیری موسیقی را در سن ۶ سالگی آغاز و در ۱۰ سالگی اولین کنسرت خود را برگزار کرد، وی اولین هنرمندی است که رسیتال پیانو کلاسیکش از تلویزیون پخش شده است.
این برنامه روز جمعه ۱۷ دی ماه ساعت ۱۶ در محل هنرسرای خورشید واقع در پل شهید چمران، خیابان کاوه، جنب شهرداری منطقه ۷ برگزار می شود که علاقه مندان برای تهیه بلیط می توانند به سایت NavayeMehr.ir مراجعه کنند.

** بیان انواع ساختار فیلمنامه فیلم کوتاه در دوره ” از ایده تا فیلم
نخستین دوره نشست های تحلیل و آموزشی فنون فیلمنامه نویسی اصفهان با عنوان “از ایده تا فیلم” از سوی دفتر تخصصی سینما در حال برگزاری است
به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان، این دوره آموزشی با همکاری مرکز آموزش بنیاد سینمایی فارابی از ۹ دی ماه تا ۲۰ اسفندماه برگزار خواهد شد.
با توجه به این که فیلمنامه پایه و اساس تولید فیلم به حساب می آید و از سویی همین مسأله به عنوان یکی از کمبودها و آسیب های جدی در سینمای ایران به شمار می رود، نخستین دوره نشست های تحلیلی آموزشی فنون فیلم نامه نویسی اصفهان با عنوان “از ایده تا فیلم” از سوی دفتر تخصصی سینما سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان و با همکاری مرکز آموزش بنیاد سینمایی فارابی برنامه ریزی شده است.
دفتر تخصصی سینما سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان از همان ابتدا قرار بود فعالیت اصلی خود را بر حوزه بانک ایده، طرح و فیلم نامه متمرکز کند، لذا در همین راستا به برگزاری نخستین دوره نشست های تحلیلی آموزشی فنون فیلم نامه نویسی اقدام کرده است.
حضور شاخص ترین اساتید حوزه فیلم نامه نویسی سینمای ایران، ارائه یک فیلم نامه کوتاه با “موضوع آزاد” به دفتر تخصصی سینما از سوی شرکت کنندگان و اعطای گواهی شرکت در دوره آموزشی از جمله مزایای این دوره می باشد.
این دوره آموزشی در دومین هفته برگزاری ۱۶ و ۱۷ دی ماه با حضور شاهپور شهبازی و جمشید خانیان به ارائه مطالبی با موضوع انواع ساختار در فیلمنامه فیلم کوتاه و داستان و تعریف آن با نگاهی به آرای رابرت اسکولز می پردازد.
علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند به محل دفتر تخصصی سینما واقع در طبقه دوم زیرین کتابخانه مرکزی شهرداری اصفهان مراجعه کرده و یا با شماره تلفن ۳۲۲۳۹۹۳۷ تماس حاصل کنند.

** برگزاری نشست رییس و اعضای شورای اسلامی شهر با مسولین مرکز اصفهان شناسی
نشست رییس و اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان با مسوولین مرکز اصفهان شناسی و خانه ملل صبح امروز ۱۵ دی ماه برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان، جلسه کمیسیون های عمران، معماری و شهرسازی و فرهنگی در خصوص بازدید از مرکز اصفهان شناسی و خانه ملل با حضور رؤسای کمیسیون ها و اعضای کمیسیون عمران، مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی و مسوولین سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان برگزار شد.
سید کریم داوودی عضو کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای شهر در این نشست ترویج تفکر توسعه پایدار را بهترین راه حل معرفی شهر اصفهان به عنوان نماد شهر فرهنگی، توریستی عنوان کرد.
محمدرضا فلاح عضو کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای شهر اصفهان نیز در نشست اعضای شورای شهر با مدیران مرکز اصفهان شناسی اظهار داشت که اصفهان یک شهرموزه تاریخی است و باید برای شناخت آن و معرفی آن به عموم مردم تلاش کرد.
همچنین احمد شریعتی، عضو کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای شهر اصفهان در این نشست میراث معنوی و ناملموس را در شناخت و هویت شناسی اصفهان موثر دانست که باید مورد توجه قرار گیرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا