پیشخوانعناوین اخبارنفت،گازو پتروپالایش

رویترز: واردات نفت خام چین از ایران رکورد می‌شکند

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران از رویترز،واردات نفت خام چین از ایران احتمالا افزایش یافته و رکورد سال گذشته را خواهد شکست.

به نوشته خبرگزاری رویترز، انتظار می‌رود شرکت‌های چینی در سال ۲۰۱۷ و در هر فصل ۳ تا ۴ میلیون بشکه نفت خام بیشتر از میدان‌های نفتی ایران وارد کنند.

منابعی به رویترز گفته‌اند شرکت‌های نفتی چین میزان قراردادهای نفتی خود را با ایران در سال جدید میلادی نسبت به قرارداد سال گذشته افزایش خواهند داد. این بدان معناست که ۵ تا ۷ درصد واردات نفت چین از ایران افزایش خواهد یافت.

شرکت‌های دولتی «سینوپک» و «نشنال پترولیوم» دو شرکت نفتی بزرگ چینی هستند که انتظار می‌رود واردات نفت خام خود را از ایران افزایش دهند.

شرکت سینوپک قراردادی نفتی با میدان نفتی یادآوران ایران اواخر سال ۲۰۰۷میلادی به امضا رسانده بود و شرکت نشنال پترولیوم چین در سال ۲۰۰۹ قرارداد نفتی با میدان نفتی آزادگان ایران منعقد کرده بود.

هر دوی این شرکت‌ها در سال ۲۰۱۶ اقدام به استخراج نفت از میدان‌های نفتی یادآوران و آزادگان کرده بودند و در حال حاضر حدود ۱۶۰ هزار بشکه نفت روزانه استخراج می‌کنند.

یک منبع به رویترز گفت احتمالا سینوپک هر فصل ۴ میلیون نفت بیشتر از یادآوران استخراج کرده و شرکت نشنال پترولیوم هر فصل ۳ میلیون بشکه نفت خام بیشتر از آزادگان استخراج می‌کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا