پیشخوانعناوین اخبار

پایان سوءاستفاده از کارت های بازرگانی یک بار مصرف

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران ، تازه‌ترین قابلیت‌های سامانه جامع گمرکی و پنجره واحد تجارت فرامرزی صبح امروز(سه شنبه) با حضور «علی طیب نیا» وزیر امور اقتصادی و دارایی و «مسعود کرباسیان» رییس کل گمرک ایران در محل گمرک مهرآباد رونمایی شد.
ایرنا، اتصال الکترونیکی بارنامه به سامانه جامع گمرکی، پروژه درب خروج هوشمند، راه اندازی بزرگترین بانک اطلاعات تجارت خارجی، دریافت گواهی بازرسی از طریق سامانه جامع امور گمرک و آغاز تبادل الکترونیکی اطلاعات میان سازمان بنادر و گمرک، از جمله قابلیت های سامانه جامع گمرکی و پنجره واحد تجارت فرامرزی است.
برپایه گزارش گمرک جمهوری اسلامی ایران، اتصال به سازمان امور مالیاتی برای کنترل اعتبارسنجی ذینفعان شامل صاحبان کارت های بازرگانی، حق العمل کاران امور گمرکی، شرکت های حمل و نقل و حتی اعتبار سنجی پرسنل فعال آنها، از تازه ترین قابلیت های ویژه سامانه جامع امور گمرکی و پنجره واحد تجارت فرامرزی است.
با اجرایی شدن قابلیت جدید سامانه جامع امور گمرکی و پنجره واحد تجارت فرامرزی در گمرک، شناسایی صاحبان کارت های بازرگانی یکبار مصرف به راحتی امکان پذیر خواهد بود.
برپایه این گزارش، با اتصال گمرک به بخش اعتبارسنجی سازمان امور مالیاتی زمانی که صاحب کارت بازرگانی اقدام به اظهار کالای خود در گمرک می کند، به صورت هوشمند سامانه جامع گمرکی و پنجره واحد تجارت فرامرزی گمرک اعتبار صاحب کارت و حتی حق العمل کار یا پرسنل وی را بررسی و مشخص می کند که صاحب کارت بازرگانی یا سایر ذی نفعان در گمرک اعتبار کافی برای انجام عملیات گمرکی دارند یا خیر.
در صورت تایید اعتبار، امکان ادامه عملیات گمرکی برای وی فراهم و در غیر این صورت ادامه انجام تشریفات گمرکی امکان پذیر نخواهد بود.
گمرک ایران موفق شده به همت دانش پژوهان داخلی همه فرآیندهای گمرکی را الکترونیکی کند که این عملیات از مرحله اظهار تا درب خروج گمرک را شامل می شود.
براساس این گزارش، بزرگترین دستاورد گمرک در دولت، راه اندازی گمرک الکترونیک در ایران بود، به طوری که با استفاده از دانش پژوهان داخلی موفق شده با راه اندازی و اجرای سامانه جامع گمرکی بیش از ۴۰ عملیات گمرکی را الکترونیکی کند.

م:ایرنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا