حوادث پلیسشهر و جامعهعناوین اخبار

از توقیف کالای قاچاق تا توقیف خودروی زانتیا

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سرمایه گستران و به نقل از مرکز اطلاع رسانی فرماندهی انتظامی استان اصفهان ، سرهنگ “حمید امیرخانی” در این خصوص گفت: ماموران انتظامی ایستگاه ایست و بازرسی شهید امامی شهرستان شهرضا حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه کامیون کشنده داف که از جنوب کشور به مقصدتهران در حرکت بودمشکوک و آن را متوقف کردند.

وی ادامه داد: در بازرسی از این خودرو ۵۴۵ کارتن انواع پرینتر و اسکنر ، سه هزار و ۸۸۵ عدد ساعت مچی و ۷۲ کارتن لوازم تزئینی خارجی فاقد هر گونه مدارک معتبر گمرکی کشف شد.

سرهنگ امیرخانی افزود: کارشناسان مربوطه ارزش این محموله کشف شده را سه میلیارد ریال اعلام کرده اند. راننده کامیون نیز دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.

فرمانده انتظامی شهرستان شهرضا در پایان خاطر نشان کرد: قاچاق کالا ضربات جبران ناپذیری به اقتصاد کشور و تولیدات داخلی می زند که از مردم تقاضا می شود هر گونه اخبار مربوطه به قاچاق کالا رابه پلیس۱۱۰  اطلاع دهند. //

** کشف بیش از ۲۰۰ کیلو گرم مواد افیونی در اصفهان

ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان در بازرسی از یک دستگاه کامیون باری مقدار ۲۴۸ کیلو و ۹۰۰ گرم مواد افیونی را کشف و یک سوداگر مرگ را دستگیر کردند.

سرهنگ “جهانگیر کریمی ” معاون اجتماعی پلیس اصفهان گفت : ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر اصفهان مطلع شدند یک قاچاقچی حرفه ای مواد مخدر در نظر دارد یک محموله مواد افیونی را از شرق کشور وارد شهر اصفهان کند که بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کارپلیس اصفهان قرار گرفت .

وی ادامه داد: ماموران کامیون فرد قاچاقچی را در یکی از ورودیهای شرقی استان اصفهان شناسایی و متوقف کردند.

این مقام انتظامی بیان داشت : در بازرسی از کامیون مقدار ۱۰۴ کیلو و ۶۰۰ گرم تریاک و ۱۴۴ کیلو و ۳۰۰ گرم حشیش که در اتاق بار کامیون جاساز شده بود کشف شد.

سرهنگ کریمی افزود: در این خصوص یک سوداگر مرگ دستگیر و پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.

معاون اجتماعی پلیس اصفهان در پایان خاطر نشان کرد: ماموران نیروی انتظامی هرگز اجازه جولان به قاچاقچیان مواد مخدر و سوداگران مرگ را نخواهند داد و با آنها برخورد قاطع و قانونی خواهند کرد.

** پرونده سارقان کیف قاپ بسته شد

فرمانده انتظامی شهرستان شاهین شهر از دستگیری دو سارق کیف قاپ و کشف پنج فقره سرقت خبر داد .

سرهنگ “رجبعلی مختاری” گفت : در پی وقوع چندین فقره کیف قاپی همراه با خشونت و زورگیری از شهروندان در شهرستان شاهین شهر بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت .

وی ادامه داد: در این خصوص چند اکیپ مجرب از ماموران تشکیل و پس از انجام یکسری کارهای تخصصی و راه اندازی گشت های آشکار و پنهان موفق شدند دو سارق را شناسایی و دستگیر کنند.

این مقام انتظامی افزود: این دو سارق در بازجوئی های بعمل آمده به پنج فقره سرقت از شهروندان توام با زور و خشونت اعتراف کردند.

سرهنگ مختاری بیان داشت : در این خصوص پرونده تشکیل و هر دو متهم جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان شاهین شهر در پایان خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی با مخلان نظم و امنیت عمومی و مجرمان برخورد قاطع و قانونی می کند و هرگز اجازه جولان و سرکشی به آنها نخواهد داد و از مردم خواست هر گونه موارد مشکوک را از طریق تماس با تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

** توقیف زانتیا با بیش از ۴۸ میلیون ریال خلافی

 یک دستگاه سواری زانتیا که بیش از ۴۸ میلیون ریال جریمه پرداخت نشده و ۷۸ فقره تخلف حادثه ساز در پرونده آن ثبت شده بود توقیف و به پارکینگ انتقال یافت .

سرهنگ “جهانگیر کریمی” معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: ماموران پلیس راهنمایی و رانندگی شهر اصفهان حین کنترل خودروهای عبوری یک دستگاه سواری زانتیا پر تخلف را شناسایی و متوقف کردند.

وی ادامه داد: در استعلام از سوابق این خودرو مشخص شد دارای ۴۸ میلیون و ۳۵۰ هزار ریال جریمه پرداخت نشده و ۷۸ فقره تخلف حادثه ساز است که بلافاصله به پارکینگ منتقل شد.

این مقام انتظامی بیان داشت : بیشترین تخلف ثبت شده برای این خودرو تخطی از سرعت مجاز است .

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان در پایان خاطرنشان کرد: برابر تبصره ماده ۸ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی در صورتی که مبلغ جریمه خودرو به ۱۰ میلیون ریال برسد پلیس راهنمایی و رانندگی مراتب را به مالک خودرو اعلام و چنانچه ظرف مدت یک ماه از تاریخ ابلاغ ، نسبت به پرداخت جریمه اقدام نشود، خودرو توقیف و از تردد آن جلوگیری خواهد شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا