پیشخوانعناوین اخبارنفت،گازو پتروپالایش

روند کاهش تولید نفت روسیه ۲ برابر توافق با اوپک اعلام شد

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران، نوواک  اظهارکرد: روسیه برنامه ریزی کرده بود، ۵۰ هزار بشکه تولید نفت را کاهش دهد، ولی در ۲۰ روز گذشته از ماه ژانویه روزانه بین ۱۰۰ الی ۱۵۰ هزار بشکه کمتر تولید کرده است.
خبرگزاری اینترفکس نوشت: وزیر انرژی روسیه با اشاره به پایبندی مسکو به توافق با اوپک برای کاهش تولید نفت تاکید کرد که شرکت های نفتی با توجه به امکانات و برنامه های خود تولید را کاهش می دهند.
وی با بیان اینکه همه شرکت های نفت روسیه به اجرای توافق با اوپک پایبندند، اظهار کرد که تولید نفت این کشور در ماه ژانویه ۱۱میلیون و ۱۰۰ هزار الی ۱۱ میلیون و ۱۵۰ هزار بشکه در روز بوده است.
این اقدام روسیه در چارچوب اجرای برنامه کاهش روزانه ۱/۸ میلیون بشکه ای تولید نفت براساس توافق با اوپک انجام می گیرد.
اعضای اوپک پذیرفته اند به مدت شش ماه از اول سال ۲۰۱۷ روزانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه از سطح تولید را بکاهند و به ۳۲ میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه برسانند که منوط به همکاری کشورهای غیراوپکی و کاستن روزانه ۶۰۰ هزار بشکه نفت از تولیدشان است.
براساس آمارهای موجود، روسیه ماه اکتبر سال گذشته با افزایش فعالیت و تولید روزانه ۱۱ میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه نفت، در جایگاه بزرگ ترین تولید کننده جهان و بالاتر از عربستان و آمریکا قرار گرفت.
وزیر انرژی روسیه به تازگی با تاکید بر حمایت این کشور از کاهش تولید نفت اعلام کرده است: در صورت نیاز برای بهبود بازارهای نفتی، امکان تمدید توافق کاهش تولید بین کشورهای عضو اوپک و غیراوپک وجود دارد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا