پیشخوانشهر و جامعهعناوین اخبار

تهذیب زیر بنای گام برداشتن در راه خدا

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی مدیریت حوزه علمیه خواهران استان اصفهان بانوان فعال عرصه قرآنی مرکز تخصصی فقه و اصول النفیسه اصفهان ضمن دیدار با آیت الله ناصری از بیانات و نصایح ایشان برخوردار شدند.

در این دیدار آیت الله ناصری گفت: حق الله و حق النبی و رعایت حقوق حضرت احدیت راهی برای رسیدن به مقامات عالیه است که در گفتار، رفتار و اعمال تجلی پیدا می کند .

وی با بیان اینکه ما هنوز قرآن را نفهمیده ایم و درک نکرده ایم و تنها اهل بیت هستند که قرآن را می فهمند گفت: هر حرف از حروف قرآن ۷۰ بطن دارد ما حتی نمی دانیم که علت حروف مقطعه در ابتدای سُور چیست و حتی اینکه چرا در بعضی سورها یک حرف مقطعه، یک آیه محسوب می شود در حالیکه در سوره ای دیگر ۵ حرف، یک آیه محسوب می شود.

  آیت الله ناصری در ادامه طلاب و مبلغین را به انس با قرآن و عمل به فرامین آن توصیه نمود و گفت: هر طلبه مبلغ، مبشر و هادی برای جامعه است.

وی طبق آیه ۲ سوره مبارکه جمعه زیربنای مبشر و هادی بودن را تهذیب نفس دانست و گفت: دل انسان پر از رجس و ناخالصی است، حب دنیا، حب جاه و مقام، ریا و کبر… اینها را باید از دل بیرون ریخت .

استاد اخلاق حوزه علمیه اصفهان گفت: هدف از تحصیل، نباید دنیا و متعلقات دنیا باشد و هر طلبه باید دوره اخلاق ببیند.

وی صفات رذیله را برای انسان حجاب دانست و گفت: حجاب مثل سلول آهنی دور انسان را می گیرد و تنها با دل بستن به خدا و اهل بیت می توان از این راه پر خطر گذر کرد.

استاد اخلاق حوزه علمیه اصفهان استغاثه و توسل به امام زمان عج الله تعالی فرجه الشریف را برای طی کردن مسیر و رسیدن به اهداف معنوی و برطرف شدن مشکلات مادی، ضروری دانست و گفت: در حد توان ارتباط مستمرتان را با امام زمان حفظ کنید.

وی طلاب را به خواندن دو رکعت نماز برای حفظ آبرو در نیمه ی شب و آشتی با خدا، توبه از اعمال گذشته و تصمیم برای ترک گناه، التزام به نماز اول وقت، احترام به والدین، کنترل چشم از نامحرم، تلاوت قرآن، رعایت کُنه حجاب توصیه نمود..

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا