شهر و جامعهعناوین اخبار

بنگاه‌های اقتصادی برای بقا باید با شرایط زمان خود وفق پیدا کنند و از پذیرش تغییرات  نهراسند/دفتر دیدبان  فضای کسب‌وکار در اتاق بازرگانی  اصفهان راه‌اندازی می‌شود

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان ،مرتضی بیشه رییس کمیسیون بهبود محیط کسب‌وکار اتاق بازرگانی اصفهان  در این نشست گفت:رتبه جهانی کسب‌وکار ایران نشان‌دهنده وضعیت کسب‌وکار در بخش‌های مختلف است .

وی تشکیل کمیسیون بهبود کسب‌وکار اتاق را در راستای قانون بهبود محیط کسب‌وکار دانست و گفت:در بند ۴ این قانون ،اتاق‌های بازرگانی مکلف‌اند که شاخص‌های  ملی محیط کسب‌وکار را در ایران تدوین و به‌طور سالانه وفصلی حسب مورد به تفکیک استان‌ها ،بخش‌ها و فعالیت‌های اقتصادی ،سنجش و اعلام کنند .

وی از همکاری کمیسیون بهبود اتاق بازرگانی اصفهان با مجمع نمایندگان  استان اصفهان در مجلس  شورای اسلامی  خبر داد و گفت:شفافیت در قوانین می‌تواند به بهبود مستمر محیط کسب‌وکار کمک کند و ازاین‌رو با مجمع نمایندگان استان نشست‌هایی از سوی کمیسیون برگزار می‌شود.

دفتر دیدبان  فضای کسب‌وکاردر اتاق بازرگانی اصفهان

کامران پور جوهری نایب رییس کمیسیون  بهبود محیط کسب‌وکار اتاق بازرگانی اصفهان از راه‌اندازی دفتر دیدبان فضای کسب‌وکار در اتاق بازرگانی اصفهان خبر داد و گفت:این دفتر شاخص‌هایکسب‌وکار استان را به‌صورت تخصصی رصد و تحلیل خواهد کرد .۰

مشاور حقوقی اتاق بازرگانی اصفهان اضافه کرد:بر اساس  قانون اتاق بازرگانی ایران و قانون  بهبود  مستمر محیط کسب‌وکار ، اتاق بازرگانی می‌تواندشاخص‌ها و آمارهای اقتصادی را اندازه‌گیری کند و به سه قوه کشور ارائه دهد.

پور جوهری از دسته‌بندی مشکلات و مسایل فضای کسب‌وکار و ارائه به دولت،مجلس و قوه قضاییه خبر داد و گفت:اتاق بازرگانی به‌عنوان دبیرخانه شورای گفتگو دولت و بخش خصوصی و کمیته حمایت قضایی از سرمایه‌گذاری استان چالش‌های کلان سرمایه‌گذاری  و فعالیت‌های اقتصادی استان را رصد و منعکس می‌کند.

بنگاه‌های اقتصادی برای بقا باید با شرایط زمان خود وفق پیدا کنند و از پذیرش تغییرات  نهراسند

علی عطافر استاد رشته مدیریت دانشگاه در این نشست گفت: بنگاه‌های اقتصادی برای بقا باید با شرایط زمان خود وفق پیدا کنند و از پذیرش تغییرات  نهراسند.

وی افزود:بنگاه‌ها باید تغییرات را مطالعه کنند و  ورزیده تر در فضای اقتصادی بین‌المللی حاضر شوند .

وی شناسایی نقاط قوت و ضعف هر بنگاه را نخستین  اقدام برای ارزیابی محیط کسب‌وکار برشمرد و گفت:۵۰ درصد موفقیت یک بنگاه   شناسایی نقاط ضعف،قوت و ویژگی‌هایش است .

عطافر تعیین چشم‌انداز برای کسب‌وکار را یکی از دیگر عوامل مهم هر فعالیت اقتصادی خواند و گفت:اینکه در آینده می‌خواهیم به کجا برسیم یک اصل مهم و ضروری برای بنگاه‌های اقتصادی است .

وی اضافه کرد:فرصت‌ها و تهدید همواره به‌عنوان عوامل بیرونی تأثیرگذار بر بنگاه‌های اقتصادی است که باید موردتوجه مدیران قرار گیرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا