پیشخوانعناوین اخبار

طرز تهیه نان سنگک خانگی

پایگاه خبری سرمایه گستران-طرز تهیه نان سنگک خانگی

۱- ابتدا ۱/۳ از آرد را با مخمر مخلوط و به آن ۱ لیوان آب ولرم اضافه می کنیم و با قاشق هم می زنیم تا خوب مخلوط شود.

۲- بعد روی آن را پوشانده و برای ۲۴ساعت درون یخچال می گذاریم و بعد از گذشت این مدت، باقی خمیر را با آب ولرم و نمک مخلوط کنید.

۳- خمیر را با همزن بزنید تا یک دست شود و بعد مایه خمیر را به خمیر تازه اضافه کنید و با هم مخلوط کنید و برای ۲ساعت دوباره درون یخچال بگذارید تا استراحت کند و خوب جا بیفتد.

۴- سنگ ریزه ها را که قبلا یک بار پختیم و برای پخت نان، مجددا باید حدود ۲۲ ساعت سنگ ها را داخل فر با آخرین درجه قرار دهید تا خوب داغ شود.

۵- بعد از اینکه سنگ ها داغ شد یه کاسه آب بزارید دم دستتون برای باز کردن خمیر و ریختن روی تخته آشپرخونه، کمی دستتون را خیس کنید و روی تخته آشپز خونه بکشید این کار باعث میشه خمیر راحت تر از تخته جدا شود.

۶- بعد کمی خمیر بردارید و روی تخته پهن کنید.

۷- وقتی پهنش کردید سینی فر را بیرون آورید و کمی کره جامد روی سنگ ها بمالید تا خمیر به سنگ ها نچسبد و راحت تر جدا شود، خمیر را از یک سمت سنگ ها به آرامی پهن کنید.

۸- این مرحله کمی طول می کشه تا خمیر از ظرف جدا بشه، بعد که خمیر روی سنگ ها پهن شد کمی کنجد روی آن بریزید و درون فر بزارید،، برای چند دقیقه تا دورش طلایی شود، وقتی یه طرف نان پخت برش گردونید تا طرف دیگر هم بپزه.

۹- وقتی می خواهید برگردونید نترسید که چرا این همه سنگ بهش چسبیده بعدا جدا میشه اجازه بدید اون طرف نون هم بپزه بعد از فر بیرونن آورید و وقتی خنک شد سنگ ها را از نان سنگک جدا کنید، سپس نوش جان کنید.

نکته: خمیر نان سنگک باید شل و تر باشد، یادتون نره یک در میان دستتون را خیس کنید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا