شهر و جامعهعناوین اخبار

همکاری دو دفتر توسعه فناوری و سرمایه‌گذاری ایتالیا و اصفهان


به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان ، آندریا کارپلسAndrea Carapellese  در نشست مشترک با کمیته توسعه فناوری و سرمایه‌گذاری اصفهان (ITDO)در تالار هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان  تصریح کرد:همکاری دو دفتر ITPO ایتالیا و اصفهان می‌تواند زمینه همکاری گسترده در بخش‌های مختلف اقتصادی باشد.

وی اولویت یونیدو (سازمان بین‌المللی توسعه صنعتی ملل متحد)را کاهش فقر،حفظ محیط‌زیست ،ظرفیت‌سازی تجارت ، تقویت پایه‌های اجتماعی و حفظ حقوق زنان  برشمرد و گفت: دفاتر ITDO بر اساس اولویت‌های یونیدو اقدام به معرفی تکنولوژی های نوین و  پروژه‌هایسرمایه‌گذاریبرای کشورهای عضو می‌کند.

وی نوآوری صنعتی را یکی از اهداف مهم یونیدو عنوان کرد و گفت:نوآوری‌هایانجام‌شده در شبکه ITPO به سرمایه‌گذاران جهت سرمایه‌گذاری معرفی می‌شود .همچنین توانمندی‌های هر عضو در قالب شبکه به اطلاع سایر کشورهای عضو می‌رسد.

وی از فعالیت دفاتر ITDO در کشورهای چین،ژاپن،کره جنوبی،بحرین،نیجریه ،آلمان و ایتالیا خبر داد و گفت: این دفاتر با  ایجاد شبکه ارتباطی می‌توانند نقش مهمی در توسعه روابط اقتصادی بین کشورها  داشته باشند .

کارپلس فعالیت اصلی  یونیدو را حمایت از توسعه رقابت‌پذیریبین بنگاه‌های کوچک و متوسط (SME) ؛انتقال تکنولوژی و مدیریت منابع برشمرد و گفت: ایجاد اتمسفر سرمایه‌گذاری در کشورهای طرف قرارداد یونیدو و معرفی فرصت‌هایسرمایه‌گذاریبه‌صورتارزیابی‌شده به  سرمایه‌گذاران خارجی از دیگر فعالیت‌های یونیدو است .

 وی خواستار معرفی پروژه‌هایسرمایه‌گذاری استان اصفهان از طریق یونیدو به دفاتر ITPO  شد و گفت: این دفاتر می‌توانندفرصت‌های سرمایه‌گذاری و نیازهای تکنولوژی  خود را از طریق این شبکه معرفی کنند.

خالد امیر یوسفی کارشناس مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان اصفهان در این جلسه به معرفی این مرکز و فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان اصفهان در بخش‌های مختلف پرداخت.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا