پیشخوانشهر و جامعهعناوین اخبار

خبرهای سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان (۱۲ بهمن ماه)

 به گزارش سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان، نشست این هفته کانون ادبی ‏باغ تجربه با حضور استاد “مصطفی هادوی” متخلص به شهیر و “زهره خبوشانی” متخلص به شقایق از شعرای معاصر برگزار ‏می شود.‏
شعرخوانی اعضای کانون ادبی باغ تجربه و رفع اشکال از سوی اساتید حاضر در برنامه و همچنین ‏مشاعره با یکدیگر از جمله برنامه های این نشست است.‏
این برنامه با هدف معرفی اهداف و آرمان های انقلاب در قالب شعر و نظم، زنده نگهداشتن و انتقال مفاهیم انقلاب به صورت اشعار ملی و مناسبتی برنامه ریزی شده است.
این برنامه در این هفته با محوریت اشعار انقلابی دهه فجر روز چهارشنبه ۱۳ بهمن ماه ساعت ۸:۳۰ تا ۱۰:۳۰ صبح در محل باغ تجربه سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان برگزار می شود.
علاقه مندان به منظور کسب اطلاعات بیشتر از برنامه های باغ تجربه می توانند با شماره ۳۲۶۷۰۲۹۵ تماس حاصل کرده و یا به محل باغ تجربه واقع در باغ ‏غدیر، جنب پارکینگ شماره چهار مراجعه کنند.

** اجرای نمایش های خیابانی در سطح شهر اصفهان
نمایش های خیابانی از سوی تالار هنر سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان در سطح شهر در حال برگزاری است.
به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان، “چند اپیزود از هشت” با محوریت دفاع مقدس، “آماس” با محوریت حفظ طبیعت، “یه روز خوب” با محوریت فرهنگ شهروندی، “کلکسیون بازیافتی” با محوریت اجتماعی و بی خانمان ها از جمله نمایش های در نظر گرفته شده برای اجرا در سطح شهر می باشد.
“من خانواده می خواهم” با محوریت مشکلات تشکیل خانواده، “ماجراهای آبی آقای بیکار” با محوریت آب و فرهنگ مصرف آب نیز از دیگر نمایش های خیابانی است که اجرا می شود.
نمایش های خیابانی از ۱۳ تا ۱۷ بهمن ماه در نقاط مختلف سطح شهر اصفهان از جمله میدان امام(ره)، روبروی هتل عباسی، سی و سه پل، میدان جلفا و حرم زینبیه برگزار خواهد شد.
هر یک از این نمایش ها در ساعات ۱۵ تا ۱۷ عصر با موضوعاتی شامل محیط زیست، روابط خانوادگی، مشکلات جوانان و خانواده از سوی تالار هنر سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان اجرا می شود.
علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر و تماشای نمایش های خیابانی می توانند با شماره ۳۵۶۶۰۸۸۱ تماس حاصل کنند.

** دوره تربیت مربی تخصصی بازی برگزار می شود
ثبت نام دوره تربیت مربی تخصصی بازی از ۹ تا ۱۴ بهمن ماه در محل خانه خلاقیت و بازی های فکری انجام می شود.
به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان، رییس مرکز خانه خلاقیت و بازی های فکری با بیان این مطلب گفت: آموزش مفاهیم علمی مرتبط با بازی شامل تدریس، روانشناسی بازی و رشد، دانش پژوهی و …، آموزش عملی انواع بازی فکری و حرکتی و آموزش برگزاری مسابقه و جشنواره از جمله سرفصل های این دوره است.
صفیه سادات موسویان اظهار داشت: آموزش ایده پردازی و ساخت بازی و تولید دانش و همچنین اجرا و تفسیر تست شخصیت MBTI از دیگر اهداف آموزشی این دوره تربیتی خواهد بود.
وی افزود: دوره تربیت مربی تخصصی بازی از سوی دفتر تخصصی بازی سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان برنامه ریزی شده است.
وی ادامه داد: متقاضیان این دوره باید دارای حداقل سن ۱۸ و حداکثر سن ۳۵ باشند و پس از مصاحبه و انجام آزمون شخصیت MBTI نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند.
موسویان خاطرنشان کرد: علاقه مندان برای ثبت نام در این دوره می توانند تا ۱۴ بهمن ماه همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۲۰ شب به محل خانه خلاقیت و بازی های فکری واقع در خیابان هشت بهشت شرقی مراجعه کرده و یا با شماره ۳۲۶۸۳۴۸۴ تماس حاصل کنند.

** شهر خلاق اصفهان، به دنبال آموزش جوانان کارآفرین است
همایش “خلاقیت و کارآفرینی” با رویکرد حمایت از کارآفرینان جوان از سوی خانه جوان سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان، همایش “خلاقیت و کارآفرینی” با رویکرد حمایت از کارآفرینان جوان در حضور کارآفرینان بزرگ ایران از سوی خانه جوان سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان برگزار شد.
مهرداد کاظمی، معاون فرهنگی سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان در این همایش با اشاره به اهمیت کارآفرینی در قرن ۲۱ اظهار داشت: قرن ۲۱ را بسیاری از افراد قرن کارآفرینی و ایجاد مشاغل جدید می‌نامند.
وی با بیان اینکه بسیاری از کارآفرینان می‌توانند در کشور خود انقلاب‌ اقتصادی را به وجود آورند، تصریح کرد: ‌کارآفرینی به‌عنوان استفاده صحیح از فرصت‌هایی است که در زندگی هر انسانی به وجود می‌آید و باید از آن بهترین استفاده را صورت دهد.
معاون فرهنگی سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان با بیان اینکه برای ایجاد شغل و کاری جدید آسیب‌هایی نیز وجود دارد، بیان کرد: کارآفرینی فرصتی است که هر کشور در صورت استفاده صحیح از آن می‌تواند ثروت و اشتغال بسیاری را برای خود به دست آورد.
وی بابیان اینکه آسیب‌هایی که برای کارآفرینی وجود دارد، مربوط به زیربناهای اقتصادی است و موانع آن داشتن مشکلاتی است که در اداره‌های ما برای افراد به وجود می‌آید، اظهار داشت: اگر بتوانیم موانع را در ادارات کشورمان برطرف کنیم، بدون شک کمک خوبی را به اقتصاد کشور و همچنین به کارآفرینان جوان کرده‌ایم.
کاظمی با بیان اینکه نداشتن نظام مالکیت معنوی صحیح و همچنین سیستم مالیاتی نادرست از عواملی است که اقتصاددانان و کارآفرینان بزرگ دنیا درباره دلایل عدم موفقیت سیستم اقتصادی جوامع به آن اشاره کرده‌اند، افزود: در کشورهای توسعه یافته بیشترین درصد اشتغال مربوط به حرفه‌های الکترونیک است و در آماری که از شرکت‌های آمریکایی گرفته شده، بسیاری از این شرکت‌های کوچک در این کشور عمری بین ۵ تا ۱۰ سال دارند.
وی با بیان اینکه امروز دولت‌ها و نهادهای دولتی در همه کشورهای دنیا بسیار به موضوع کارآفرینی اهمیت می‌دهند، بیان کرد: ایجاد اشتغال شرکت‌های تجاری بزرگ هزینه بسیاری را برای دولت به وجود می‌آورد ولی هزینه ایجاد شغل در شرکت‌های تجاری کوچک بسیار کم‌تر است.
کوروش خسروی، دبیر جشنواره “شیخ بهایی” نیز در این همایش با اشاره به معنای اصلی کارآفرینی گفت: کارآفرینی به معنای یک نوع نوآوری در کسب است. نوآوری یک کارآفرین می‌تواند در همه زمینه‌های تولید محصول ازجمله مواد اولیه، تولید، نوع محصول و قیمت‌گذاری باشد.
وی بابیان اینکه کارآفرینان دارای وِیژگی‌های مختلف و خصوصیات منحصربه‌فرد هستند، افزود: ریسک‌پذیر بودن و ایده‌پردازی از جمله خصوصیات یک کارآفرین به شمار می‌رود و اگر کسی بخواهد کارآفرینی موفقی باشد، باید خصوصیات اخلاقی و کاری این حرفه را داشته باشد. دبیر جشنواره “شیخ‌بهایی” بابیان اینکه یک کارآفرین باید بتواند گروه‌های زیر دست خود را مدیریت کند و به معنای واقعی کلمه مدیر باشد، افزود: هر فردی توانایی و سواد تعامل با اداره دارایی را ندارد ولی کارآفرینان موفق باید این توانایی را داشته باشند.
وی اضافه کرد: جهان ما فرصت‌ها را با عدالت در اختیار افراد قرار نمی‌دهد و فرصت‌هایی که برای افراد مختلف به وجود می‌آید، نسبت به یکدیگر متفاوت است.

** برای نگارش فیلم‌نامه خوب ایده اولیه داشته باشید
سلسله‌نشست‌های فنون فیلم‌نامه‌نویسی از سوی دفتر تخصصی سینما سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان هر هفته در روزهای پنجشنبه و جمعه برگزار می‌شود.
به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان، امیر عربی در ششمین نشست از سلسله نشست‌های تحلیلی آموزشی فنون فیلم‌نامه‌نویسی میهمان دفتر تخصصی سینما سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان بود که در این نشست به بیان نکات مختلفی درباره موضوعات مطرح فیلم‌نامه‌نویسی پرداخت.
وی یکی از بهترین کارها برای نگارش فیلم‌نامه‌های بی‌نظیر را نوشتن ایده‌های خود بر روی کارت یا کاغذهای کوچک عنوان کرد و افزود: این کار، موجب فراموشی ایده‌ها می‌شود. همچنین زمانی که می‌خواهید فیلم‌نامه را بنویسید، می‌توانید کارت‌‌ها را در کنار یکدیگر قرار داده، آن‌ها را با هم ترکیب کرده و در نهایت از آنها یک فیلم‌نامه تهیه کنید.
عربی با اشاره به ساختار سه پرده در فیلم‌نامه‌نویسی، گفت: در ساختار سه پرده همیشه پرده دوم بزرگ‌تر از پرده اول و سوم است. البته میزان آن بسته به نوع داستان شما دارد؛ به عبارتی داستان است که برای شما تعیین می‌کند پرده دوم فیلم‌نامه به چه میزان باشد.
وی بابیان اینکه ساختار فیلم‌نامه شامل معرفی، حادثه متحرک، نقطه بحران، نقطه اوج و گره‌گشایی است، تصریح کرد: برای بهتر شدن ایده‌های شما برای فیلم‌نامه‌نویسی بهتر است از روی فیلم‌نامه‌های مشهور دنیا چند بار رونویسی کنید که این مسئله موجب هدایت ناخودآگاه شما در زمان نگارش داستان یا فیلم‌نامه خواهد شد.
وی با تأکید بر ضرورت نگارش فیلم‌نامه‌های دو داستانی به‌نوعی که دست فیلم‌نامه‌نویس در همان ابتدای فیلم رو نشود، گفت: در گذشته فیلم‌های معمایی طرفداران زیادی داشتند اما امروزه بسیاری از تماشاگران به علت مشاهده فیلم‌های متعدد به آگاهی فراوان رسیده‌‌اند و به‌راحتی دست نویسنده را می‌خوانند. بنابراین بهتر است برای جلوگیری از این مسئله فیلدهایی را در داستان اول خود قرار دهید که دست شما به‌راحتی رو نشود.
دفتر تخصصی سینما سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان در ادامه مسیر تخصصی سازی هنرمندان سینما، تلاش می‌کند که نسل جوان را با فنون تخصصی فیلم‌نامه‌نویسی آشناتر کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا