پیشخوانشهر و جامعهعناوین اخبار

خبر های روز اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مرتضی اکبری اظهار داشت: به مناسبت دهه مبارک فجر و هم‌زمان با گرامیداشت سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی مراسم‌های ویژه‌ای در جوار حرم امامزاده ایوب (علیه‌السلام)  روستای کمجان از توابع شهرستان نطنز برگزار می‌شود.

وی در ادامه به این برنامه اشاره کرد و گفت: برگزاری مراسم خاطره گویی توسط جانبازان ایثارگر دفاع مقدس، برگزاری مسابقه طناب‌کشی و طناب زنی ویژه نوجوانان، برگزاری مسابقه خاطره‌نویسی و اذان‌گویی، برگزاری نشست چهره به چهره با موضوع پیامدهای انقلاب با محوریت تفسیر سوره فجر، برگزاری کلاس آموزشی تهیه کاردستی ویژه ایام دهه فجر با استفاده از زباله‌های بازیافتی و برگزاری مراسم ختم قرآن هدیه به روح پرفتوح شهدا و امام راحلازجملهبرنامه‌هایی هستند که در این ایام مبارک در جوار حرم مطهر این امامزاده بزرگوار برگزار می‌شوند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نطنز در ادامه خاطرنشان شد: به نفرات برتر مسابقات ویژه‌ای که در جوار آستان مقدس امامزاده ایوب(ع) و تمام زادهجمیله خاتون(س) برگزار می‌شود جوایز نفیسی در روز بیست و یکم بهمن‌ماه هم‌زمان با برپایی جشن بزرگ انقلاب اهدا می‌شود.

احکام بازرسان ویژه سازمان اوقاف وامورخیریه دراستان اصفهان صادرشد

مسئول بازرسی و ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: طی حکمی بازرسان ویژه سازمان اوقاف وامورخیریه دراستان اصفهان منصوب شدند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حسین منصوری اظهار داشت: با عنایت به حساسیت نظام اداری در کلیه دستگاه های اجرایی و همچنین اذهان عمومی در خصوص ارجاع و رسیدگی درخواست ها در ادارات دولتی و از طرفی وجود نقاط قابل بهبود در هیک از دستگاه های دولتی، دولت مطابق با مواد ۹۱ و ۹۲ قانون مدیریت خدمات کشوری مصمم به کنترل نقاط آسیب پذیر در دستگاه های اجرایی می باشد که این امر منجر به افزایش سطح رضایتمندی ارباب رجوع می شود.

وی در ادامه افزود: سازمان اوقاف و امور خیریه نیز به همین منظور و در این راستا اقدام به تعیین بازرسان ویژه نموده است که تعداد این بازرسان در ستاد سازمان متبوع ۶ نفر و برای واحدهای استانی طیف الف که استان اصفهان نیز در این طیف قرار دارد سه نفر تعیین شده است.

مسئول بازرسی و ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در ادامه گفت: شیوه بازرسی این بازرسان به صورت مستمر و حسب گزارش های موردی انجام می شود.

حسین منصوری در ادامه گفت: طی احکام صادرشده رضا خطیبی کارشناس مالی غیرعمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمود نصر اصفهانی رئیس اداره تحقیق اداره کل اوقاف استان و حسین منصوری مسئول بازرسی و ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات اداره کل اوقاف به عنوان بازرسان ویژه سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در استان اصفهان منصوب شدند.

**بازدید مدیران ارشد شهرستان لنجان از پروژه‌های عمرانی موقوفات این شهرستان

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان لنجان گفت: به مناسبت دهه مبارک فجر نماینده مردم شهرستان لنجان در مجلس شورای اسلامی، امام‌جمعهزرین‌شهر، فرماندار و جمعی دیگر از مسئولان شهرستان از پروژه‌های عمرانی در حال اجرا در موقوفات این شهرستان بازدید کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، محمدرضا ترحمی اظهار داشت: بهمناسبتدههمبارکفجرنمایندهمردمشهرستانلنجاندرمجلسشورایاسلامی،امام‌جمعهزرین‌شهر،فرمانداروجمعیدیگرازمسئولانشهرستانازپروژه‌هایعمرانیدرحالاجرادرموقوفاتاینشهرستانبازدیدکردند.

وی در ادامه افزود: در این راستا از موزه اوقافی بنان الشریعه شهرستان بازدیدی به عمل آمد و در حاشیه این بازدید مقرر شد تا سند این موزه به نام موقوفه اخذ شود.

رئیس اداره اوقاف وامورخیریه شهرستان لنجان ادامه داد: همچنین از پروژه پارک سلامت ورنامخواست نیز بازدید شد که در این بازدید مقرر شد که واقف و سرمایه‌گذار این پروژه در جوار این پارک سلامت زمینی را خریداری و جهت احداث دانشگاه وقف و اقدام نماید که واقف نیک‌اندیش شهرک سلامت قبول کرد و مقرر شد تا در جلسه آتی این موضوع موردبحث و بررسی‌های بیشتر قرار بگیرد.

محمدرضاترحمی در ادامه تصریح کرد: در ادامه نیز از پروژه باغ بانوان که در موقوفه میرزا یحیی خان رکن الملک در حال احداث هست بازدید به‌عمل‌آمده شد و مسئولان از روند پیشرفت پروژه ابراز خشنودی کردند.

وی در ادامه گفت: همچنین مشاور راهبردی دفتر رهبری سردار شیری نیز از پروژه‌های عمرانی امامزاده سید ابراهیم(ع) ورنامخواست بازدید کرد و از روند اجرایی برنامه‌های عمرانی این امامزاده ابراز رضایت کرد.

**بازدید مدیر منطقه ۱۴ شهرداری اصفهان از برنامه های امامزاده زینب بنت موسی بن جعفر(ع)اصفهان

مدیر اجرایی امامزاده زینب بنت موسی بن جعفر(ع)اصفهان گفت: علی شمسی؛ مدیر منطقه ۱۴ شهرداری اصفهان از جشنوار یاوران پرچم حرم مطهر حضرت زینب بنت موسی بن جعفر(علیهم السلام) اصفهان بازدید نمود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، بهزاد صبری اظهار داشت: علی شمسی؛ مدیر منطقه ۱۴ شهرداری اصفهان صبح روز ( چهارشنبه ) ۱۳ بهمن ماه با حضور در حرم مطهر حضرت زینب بنت موسی بن جعفر ( علیهم السلام ) از جشنواره یاوران پرچم بازدید نمود.

وی در ادامه افزود: گفتنی است، این جشنواره روز دوشنبه ۱۲ بهمن ماه همزمان با ورود بنیان گذار جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی ( ره ) به کشور با حضور دانش آموزان  در حرم مطهر حضرت زینب (علیهاالسلام) آغاز و تا روز چهارشنبه ۱۹ بهمن ماه از ساعت ۸ تا ۱۱ و ۱۳:۳۰ الی ۱۶ در سالن اجتماعات کوثر حرم مطهر حضرت زینب (علیها السلام) نیز ادامه داشت.

مدیر اجرایی امامزاده زینب بنت موسی بن جعفر(ع)اصفهان ادامه داد: از برنامه های ویژه این جشنواره، دیوار شعار نویسی بود که دانش آموزان با نوشتن شعار های انقلاب اسلامی، یاد و خاطره دیوارهای شهر را در روزهای انقلاب در خاطره ها زنده کردند، همچنین از دیگر برنامه های این جشنواره، برپایی غرفه های نقاشی، کاردستی، ساخت نشریه دیواری، مسابقه مار و پله ؛ مسابقه پرتاب حلقه، مسابقه دارت و اجرای گروه سرود توسط دانش آموزان بود.

بهزاد صبری در ادامه تصریح کرد: جشنواره یاوران پرچم با همکاری اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه یک شهرستان اصفهان، معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری منطقه ۱۴، حوزه مقاومت بسیج ۱۷ مقداد و مجموعه های فرهنگی آسمانی ها و افلاکی ها برگزار شد.

**برپایی۱۵ محفل قرآنی ویژه دهه مبارک فجر در کاشان

رئیس اداره اوقاف و امور و خیریه شهرستان کاشان از برگزاری ۱۵ محفل قرآنی در ایام‌الله دهه مبارک فجر در شهرها و روستاهای شهرستان کاشان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت‌الاسلام‌والمسلمینجعفر جنتی با اشاره به برگزاری ۱۵ محفل قرآنی در دهه فجر ۹۵، بیان داشت: این محافل قرآنی با حضور قاریان و حافظان برگزیده ملی و استانی و اجرای گروه‌های تواشیح برتر همراه با اجرای ابتهال خوانی، برگزاری مسابقه حضوری و بیان خاطرات پیشکسوتان قرآنی در دوران شکوهمند انقلاب اسلامی برگزار می‌شود.

وی اجرای محافل قرآنی را یکی از مهم‌ترین برنامه‌های کمیته قرآن ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی کاشان با همکاری مشترک دستگاه‌های اجرایی دانست و گفت: حضرت امام خمینی(ره) باهدف احیای قرآن و پیاده کردن موازین و دستورات آن با تکیه‌بر آیات قرآن مردم را به صحنه کشیدند و با صحنه آمدن مردم، زمینه پیروزی انقلاب اسلامی فراهم شد، و مردم با شنیدن سخنان حضرت امام (ره)، سخنانی آشنا و برخاسته از قرآن و معارف اهل‌بیت(ع) دیدند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین جعفر جنتی در ادامه افزود: انقلاب اسلامی ایران از آغاز بر مبنای تفکر اسلامی و قرآنی است و با پشتوانه نظری عمیق و انسان‌ساز قرآن شکل گرفت تا همه ابعاد زندگی فردی و اجتماعی جامعه در پرتو آن مدیریت شود تا انسان بتواند بهترین عبودیت را برای پروردگار داشته باشد و بنده و دربند هیچ مستبد و استعمارگری نباشد.

رئیس اداره اوقاف کاشان  انقلاب اسلامی ایران را نهضت بازگشت به قرآن دانست و ابراز داشت: نهضت اسلامی ملت ایران در تمام طول حیات خود از قرآن تغذیه کرده است و در ادامه و استمرار مسیر نیز درصدد عمل به آموزه‌های قرآنی درصحنه سیاست و اجتماع است،‌ چراکه بازگشت به قرآن سبب می‌شود تا مسلمانان در سایه قدرت الهی قدرتمند و باعزت زندگی کنند و زمینه حکومت آخرین ذخیره الهی را برای استقرار عدل در سراسر جهان فراهم کنند.

وی مسؤولیت کمیته قرآن ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی کاشان را با اداره تبلیغات اسلامی این شهرستان دانست و بیان کرد: اداره‌های آموزش‌وپرورش، فرهنگ و ارشاد اسلامی، اوقاف و امور خیریه، شورای هیئت‌های مذهبی، نیروی انتظامی و نیروی مقاومت بسیج از دستگاه‌های عضو این کمیته هستند.

**برگزاری ویژه میلادحضرت زینب کبری(س)درامامزاده آقاعلی(ع)بادرود

مسئول نمایندگی اوقاف و امور خیریه بادرود گفت: به مناسبت سالروز ولادت عقیله بنی هاشم حضرت زینب کبری (س) مراسم ویژه‌ای در حرم مطهر آقا علی عباس و شاهزاده محمد(ع) برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت‌الاسلام‌والمسلمینولی‌الله روان اظهار داشت: به مناسبت سالروز ولادت عقیله بنی‌هاشم حضرت زینب کبری (س) مراسم دعای روح‌بخش کمیل همراه با مولودی‌خوانیهمراه با سخنرانی حجت‌الاسلام‌والمسلمینقاسمی امام‌جمعه شهر بادرود و مداحی احسان مهر دوست بعد از نماز جماعت مغرب و عشاء در حرم مطهر آقا علی عباس و شاهزاده محمد(ع) برگزار شد.

وی در ادامه افزود: در این مراسم حجت‌الاسلام‌والمسلمینقاسمی به بیان ویژگی‌ها و رشادت‌های بزرگ بانوی واقعه عاشورا پرداخت و گفت؛ زینب (سلام‌الله علیها) شخصیتی عالمه و ازهرجهت علمی بودند که بخشی از این علم براثر شاگردی در محضر پدر و مادر بزرگوارشان بوده و بخش دیگر آن لطف و عنایت خداوند بر افرادی است که در مسیر حق قرار می‌گیرند.

امام‌جمعه بادرود ادامه داد: ابعاد معنوی و تقوای ملکوتی درمجموع، شخصیت جامعی از حضرت زینب (سلام‌الله علیها) می‌سازد که بهترین الگو برای افراد بشر اعم از زنان و مردان به شمار می‌رود ازاین‌رو زنان مسلمان وزنان ایرانی باید به وجود چنین الگویی در دین اسلام افتخار کنند و پیرو مکتب آن بانوی بزرگوار باشند.

وی در ادامه تصریح کرد: بصیرت زینب (سلام‌الله علیها) علاوه بر مقاومت ایشان موجب شد تا آخرین لحظات درراه حق ایستادگی کرده و مسیر صحیح را برگزیند لذا اگر جامعه امروز ما بخواهد راه صلاح و رستگاری را طی کند باید دو عنصر بصیرت و صبر را در رأس امور خود قرار دهد.

**مراسم تجلیل از حافظان قرآن کریم نایین برگزار شد

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نایین گفت: مراسم تجلیل از ۷ نفر از حافظ کل قرآن کریم که در طرح ملی حافظان قرآن کریم شهرستان نایین شرکت کرده بودند برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، احمد جبلی اظهار داشت: مراسم تجلیل از ۷ نفر از حافظ کل قرآن کریم که در طرح ملی حافظان قرآن کریم شهرستان نایین شرکت کرده بودند و همچنین تجلیل از داوران و عوامل اجرایی و نفرات برتر سی و نهمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم شهرستان نایین برگزار شد.

وی در ادامه افزود: این مراسم هم‌زمان با شب میلاد بزرگ بانوی اسلام حضرت زینب (س) در روز پنج‌شنبه مورخ ۱۴بهمن‌ماه۹۵ بعد از نماز مغرب و عشاء در رواق فاطمیه آستان مقدس امامزاده سلطان سید علی (ع) با حضور نماینده محترم ولی‌فقیه در سپاه شهرستان حضرت حجت‌الاسلام‌والمسلمین بیاتی و حضور عموم مردم برگزار شد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نایین ادامه داد: در ابتدای‌مراسم آیاتی چند از کلام الله مجید توسط قاری قرآن کریم مجید علا بیگی نفر دوم رشته قرائت مسابقات قرائت و در ادامه نیز جوایز حافظان کل و نفرات برتر و عوامل اجرایی مسابقات توسط حجت‌الاسلام‌والمسلمین بیاتی به آن‌ها اهدا شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا