بازار‌های مالی ، بورس و بانکتحلیلعناوین اخبار

تحلیل شرکت دارویی برکت

شرکت گروه دارویی برکت از هلدینگ های بزرگ فعال در بازار تولیدات داروی داخلی است که از طریق شرکت زیرمجموعه ی خود به نام گروه دارویی البرز، سهامدار عمده ی تعدادی از شرکت های دارویی حاضر در بازار سرمایه می باشد. شرکت سود هر سهم سال مالی منتهی به ۹۵/۱۲/۳۰ را با سرمایه ۳۴۰۰ میلیارد ریالی مبلغ ۲۸۰ ریال پیش بینی نموده که نسبت به سال گذشته ۴٫۸ درصد رشد داشته است. گروه توسعه اقتصادی تدبیر با درصد مالکیت ۹۹٫۹۹ درصد سهامدار عمده شرکت می باشد. مهمترین شرکت بورسی موجود در پرتفوی آن نیز هلدینگ البرز می باشد، به طوریکه که برکت مالک حدود ۵۵ درصد از سهام این هلدینگ می باشد.
از جمله ریسک های شرکت می توان به کندی پرداخت مطالبات شرکت های دارویی زیرمجموعه توسط شرکت های پخش اشاره کرد که حجم مطالبات و متعاقب آن هزینه ی مالی قابل توجهی را به گروه تحمیل می نماید، امید است با افزایش بودجه ی بیمه سلامت و انتشار اوراق مشارکت توسط این سازمان، روند تسویه مطالبات شرکت های دارویی تسریع شود. همچنین از ریسک نرخ ارز نیز می توان به عنوان یکی دیگر از ریسک های شرکت های زیرمجموعه اشاره کرد، با توجه به قیمت گذاری دولتی محصولات ازین رو افزایش نرخ ارز می تواند بر حاشیه سود شرکت های زیرمجموعه تاثیرگذار باشد.
با توجه به بررسی های صورت گرفته بر روی گزارش های هرچند ناقص شرکت، NAV هر سهم برابر با ۲۲۰ تومان به دست آمده است. قیمت عرضه ی سهام شرکت در حالی بیش از ۱۰۰ درصد از خالص ارزش دارایی های شرکت قرار گرفته است که در حال حاضر شرکت سرمایه گذاری البرز معادل ۸۵% از NAV خود معامله می شود.

م:  آبان

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا