بازار‌های مالی ، بورس و بانکپیشخوانعناوین اخبار

کاهش شاخص کل بورس

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران، در معاملات امروز بیش از ۹۶۸ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش دو هزار و ۴۲ میلیارد ریال در ۸۰ هزار و ۲۶۲ نوبت خرید و فروش شد.
همه شاخص های بازار سرمایه نیز همانند دیروز (شنبه) با افت روبرو شدند؛ بر این اساس، شاخص قیمت (وزنی- ارزشی) ۷۳ واحد، شاخص کل (هم وزن) ۸۶ واحد، شاخص قیمت (هم وزن) ۶۸ واحد، شاخص آزاد شناور ۱۶۶ واحد، شاخص بازار اول ۳۴۶ واحد، شاخص بازار دوم ۹۰۱ واحد و شاخص ۳۰ شرکت برتر ۶ واحد کاهش یافت.
نمادهای خودرویی در معاملات امروز در شمار گروه هایی بودند که بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص داشتند، به طوری که نمادهای خساپا، پارسان، خودرو و کچاد با افت خود، شاخص را کاهش دادند، در مقابل، نمادهای وبملت، مبین و دعبید با بیشترین تاثیر مثبت مانع افت بیشتر شاخص شدند.
بیشترین افزایش قیمت در معاملات امروز به گروه دارویی برکت، حق تقدم سرمایه گذاری رنا، درخشان تهران، پارس الکتریک و حق تقدم داروسازی سینا تعلق داشت.
حق تقدم صنایع کاغذسازی کاوه، خوراک دام پارس، فراورده های تزریقی ایران، شیر پاستوریزه پگاه خراسان و کارخانجات قند قزوین نیز با بیشترین کاهش قیمت روبرو شدند.

داد و ستد اوراق تسهیلات مسکن در دامنه قیمتی ۷۵۲ تا ۷۷۱ هزار ریال
شاخص فرابورس نیز امروز دو واحد دیگر افت کرد و در جایگاه ۸۳۶ واحدی آرام گرفت.
بازار فرابورس، بیش از ۲۰۳ سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش بیش از یکهزار و ۲۰۵ میلیارد ریال در ۳۹ هزار نوبت داد و ستد شد.
همچنین امروز ۳۵ هزار و ۹۲ اوراق تسهیلات مسکن (تسه) به ارزش حدود ۲۷ میلیارد ریال، خرید و فروش شد.
امتیاز تسهیلات مسکن «مرداد۹۴» با ۷۵۲ هزار ریال با کمترین قیمت معامله شد و تسه «دی‌ماه ۹۵» با ۷۷۱ هزار ریال بیشترین قیمت را در میان این اوراق داشت.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا