شهر و جامعهعناوین اخبار

بیش از ۲۳ هزار و ۷۰۰ خانوار در خراسان رضوی از نعمت گاز طبیعی بهره مند شدند

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی شرکت گاز استان خراسان رضوی، سید حمید فانی عصر امروز در مراسم افتتاح و بهره برداری از پروژه های عمرانی دستگاه‌‎های خدماتی استان که با حضور سید محمود علوی وزیر اطلاعات انجام شد، ضمن بیان این مطلب که عملیات گازرسانی به یک شهر و ۱۳۵ روستای خراسان‌رضوی در مدت زمان کمتر از یکسال به اتمام رسیده است، گفت: گازرسانی به این تعداد روستا با اعتباری معادل ۹۴۰ میلیارد ریال انجام و ضریب نفوذ گاز طبیعی را در بخش روستایی از ۶۹ به ۷۲ درصد ارتقا داده است.

وی افزود: همزمان با ششمین روز از دهه فجر ۹۵، تعداد ۱۳۵ روستا در شهرستانهای مشهد، کاشمر، خوشاب، سبزوار، نیشابور، بردسکن، رشتخوار، زاوره، گناباد، تربت حیدریه، تربت جام، تخته جلگه، مه‌ولات، چناران و قوچان با ظرفیت ۲۳ هزار و ۷۲۷ خانوار از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند شدند.

فانی ضریب نفوذ گاز در بخش شهری و روستایی استان را از میانگین آمار کشوری بالاتر دانست و گفت: با توکل بر خداوند متعال و تلاش و همت کارکنان شرکت گاز به زودی شاهد بهره‌مندی بیش از  ۹۰ درصد جمعیت روستایی خراسان رضوی از نعمت گاز طبیعی خواهیم بود.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی افزود: میانگین سالیانه گازرسانی به روستاهای خراسان رضوی در دولت یازدهم قریب دو و نیم برابر متوسط سالیانه گازرسانی به روستاها در ۱۴ سال قبل از این دولت است که نتیجه این امر گازرسانی به ۶۴۱ روستا در اقصی نقاط استان می باشد.

وی همچنین در جمع خبرنگاران گفت: در دولت تدبیر و امید حفظ و صیانت از محیط زیست، توسعه عدالت اجتماعی و ایجاد  آسایش و رفاه برای تمامی اقشار جامعه رنگ و بویی دیگر به خود گرفت و گواه این ادعا تعریف پروژه های گسترده در کشور بود که از آن جمله می توان به آغاز پروژه‌های عظیم گازرسانی به روستاهای واجد شرایط در قالب پروژه های بند«ق» تبصره دو قانون بودجه سال ۹۳ اشاره کرد. شرکت گاز خراسان رضوی نیز در این مسیر با همراهی سایر سازمان‌های اجرایی توانست به نحو احسن مجری سیاست های توسعه محور دولت یازدهم باشد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا