حوادث پلیسشهر و جامعهعناوین اخبار

از کلاهبرداری که زنده شدتا تصادف مرگبار در اصفهان

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سرمایه گستران و به نقل از مرکز اطلاع رسانی پلیس استان اصفهان ،سردار “عبدالرضا آقاخانی” فرمانده انتظامی استان گفت : در پی وصول شکایت چندین شهروند اصفهانی مبنی بر اینکه فرد کلاهبرداری برای سرمایه گذاری مبالغ مختلفی از آنان دریافت کرده و خانواده اش با توسل به مانورهای متقلبانه از جمله برگزاری مجلس ختم و ترحیم، فوت او را اعلام کرده اند بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی ادامه داد: ماموران تحقیقات خود را آغاز کردند و متوجه شدند فرد کلاهبردار زنده است و با تغییر ظاهر خود زندگی می کند.

این مقام انتظامی با اشاره به دستگیری متهم اظهار داشت: این فرد در بازجوئی های پلیس به کلاهبرداری مبلغ ۲۶ میلیارد و ۱۳۰ میلیون ریال از ۱۱ شهروند اصفهانی اعتراف کرد .

سردار آقاخانی افزود: در این خصوص پرونده تشکیل و متهم جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.

فرمانده انتظامی استان اصفهان در پایان با اشاره به اینکه این فرد با تاسیس یک شرکت سرمایه گذاری از شهروندان کلاهبرداری کرده بود خاطر نشان کرد: معمولا اکثر کلاهبرداران دارای ظاهری آراسته و شیک پوش، ولخرج و خوش برخورد می باشند تا بتوانند طعمه خود را به دام بیندازند ، در انجام معاملات،سرمایه گذاری ها و غیره صرفاً به ظاهر افراد بسنده نکنید و معاملات و قرار دادهای خود را در مراکز رسمی و قانونی به ثبت برسانید تا تحت حمایت قانونی قرار بگیرید.

توقیف ۳ میلیارد ریال لوازم خیاطی قاچاق در شهرضا

گروه استان ها_اصفهان_ فرمانده انتظامی شهرستان شهرضا از کشف یک محموله لوازم خیاطی قاچاق به ارزش سه میلیارد ریال و دستگیری یک قاچاقچی خبر داد.

سرهنگ “حمید امیرخانی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت: ماموران انتظامی ایستگاه ایست و بازرسی شهید امامی شهرستان شهرضا حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه کامیون کشنده البرز مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی ادامه داد: در بازرسی از این کامیون تعداد یک هزار و ۱۴۲ کارتن لوازم خیاطی قاچاق فاقد هر گونه مدارک معتبر گمرکی کشف شد.

سرهنگ امیرخانی بیان داشت: ارزش محموله کشف شده توسط کارشناسان مربوطه سه میلیارد ریال اعلام شده است.

این مقام انتظامی افزود: در این خصوص راننده کامیون دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.

فرمانده انتظامی شهرستان شهرضا در پایان خاطر نشان کرد: قاچاق کالا به تولیدات داخلی کشور ضربه مستقیم می زند که از تمام مردم تقاضا می شود هر گونه اخبار در خصوص کالای قاچاق را از طریق شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

**کشف کیف تریاکی در ایستگاه شهید رئیسیان

گروه استان ها_اصفهان_ فرمانده انتظامی شهرستان سمیرم ازکشف مقدار ۲۹ کیلو و ۷۰۰ گرم تریاک که به طرز ماهرانه ای در یک کیف سامسونت جاساز شده بود و دستگیری دو سوداگر مرگ خبر داد.

سرهنگ “غلامرضا براتی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت: صبح روز گذشته ماموران انتظامی مستقر در ایستگاه شهید رئیسیان شهرستان سمیرم حین کنترل خودروهای عبوری از ایستگاه به یک دستگاه اتوبوس مسافربری مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی ادامه داد: ماموران به یک کیف سامسونت مشکوک و در بازرسی از آن مقدار ۲۹ کیلو و ۷۰۰ گرم تریاک را که به طرز ماهرانه ای داخل آن جاساز شده بود کشف کردند.

این مقام انتظامی افزود: در این زمینه دو مسافر شناسایی و پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان سمیرم در پایان خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی با قاچاقچیان مواد مخدر برخورد قاطع و قانونی می کند و اجازه جولان و سرکشی به آنها نخواهد داد.

**دستگیری سارق۵۰۰ میلیون ریالی اماکن خصوصی در گلپایگان

گروه استان ها – اصفهان _فرماندهی انتظامی شهرستان گلپایگان از دستگیری یک سارق حرفه ای اماکن خصوصی و کشف ۵۰۰ میلیون ریال اموال مسروقه در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “حسین بساطی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت : در پی وقوع چند فقره سرقت اماکن خصوصی و خانه های ویلایی در شهرستان گلپایگان ، تیمی از ماموران دایره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی تشکیل و دستگیری سارق یا سارقان را در دستور کار خود قرار دادند.

وی گفت : ماموران پلیس آگاهی با انجام یکسری کارهای تخصصی و اقدامات خاص سارق را شناسایی و دستگیر کردند.

این مقام انتظامی افزود: متهم در بازجوئی های پلیس به سرقت ۵۰۰ میلیون ریال اموال مسروقه از اماکن خصوصی و خانه های ویلایی شهروندان گلپایگانی اعتراف کرد.

سرهنگ بساطی در پایان با اشاره به تحویل متهم به مراجع قضائی از مردم خواست : از نگهداری وجوه نقد ، به مقدار زیاد در اماکن بپرهیزید و در مواقعی که مجبور به نگهداری موقت وجوه نقد و اشیاء قیمتی در داخل منزل و اماکن خصوصی هستید، از پنهان کردن آن بصورت یک جا خودداری کرده و حتی الامکان از گاوصندوق سالم و مطمئن استفاده کنید.

ا**خطار پلیس به حاملان سلاح سرد

گروه استان ها _اصفهان_ فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان از اجرای طرح مبارزه با حاملان سلاح سرد و اجرای این طرح تا پایان سال خبر داد

سرهنگ “حسن یاردوستی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: حمل سلاح سرد توسط جوانان ونوجوانان در جامعه به یک معضل اجتماعی ویکی از دغدغه های پلیس تبدیل شده ، چراکه عامل وقوع بسیاری از جرائم خشن از جمله زورگیری ،سرقت های توام با خشونت ، قتل ، نزاع دسته جمعی و بسیاری از جرائم دیگر می باشد.

وی گفت :ماموران انتظامی شهرستان اصفهان در هفته گذشته موفق به شناسایی تعدادی از برهم زنندگان نظم عمومی جامعه و حاملان سلاح سرد شده که پس از هماهنگی با مراجع قضائی و اخذ مجوز های لازم در چندین عملیات موفقیت آمیز و غافلگیرانه تعداد ۱۴۸نفراز این مخلان نظم و امنیت عمومی را دستگیر کردند.

وی با اشاره به اینکه ارتکاب جرم و تهدید مردم با سلاح سرد از مواردی است که پلیس به شدت با آن برخورد می کند ادامه داد: طی یک هفته تعداد ۲۲۰ تیغه انواع سلاح سرد کشف شد.

رئیس پلیس مرکز استان ارتقاء سطح آگاهی جامعه را مهمترین عامل در جهت کاهش میزان استفاده از سلاح سرد برشمرد واضافه کرد: کانون گرم خانواده ،نزدیکی روابط والدین با فرزندان ،افزایش بصیرت و آگاهی افراد خانواده از دلایل کاستن میزان استفاده از سلاح سرد است.

سرهنگ یاردوستی در پایان با بیان اینکه اجرای این طرح به صورت مقطعی نبوده و اجرای اینگونه طرح ها خرسندی شهروندان را به دنبال دارد خاطر نشان کرد :پلیس اصفهان به آن دسته از افرادی که هنوز دست از شرارت بر نداشته و نظم عمومی را برهم می زنند هشدار می دهد که زودتر به آغوش جامعه بر گشته و بدانند که در اجرا و برقراری امنیت مطلوب نیروی انتظامی هرگز عقب نشینی نمی کند و با صلابت و اقتدار به کار خود ادامه می دهد .

**واژگونی سمند با یک کشته و یک مجروح

گروه استان ها_اصفهان_ معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان از واژگون شدن یک دستگاه سواری سمند و فوت راننده و مجروحیت سرنشین آن خبر داد.

سرهنگ “جهانگیر کریمی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت: ماموران پلیس راه “نجف آباد” از واژگون شدن یک دستگاه سواری سمند در آزاد راه شهید کاظمی شهرستان نجف آباد مطلع و بلافاصله به محل اعزام شدند.

وی ادامه داد: متاسفانه در اثر این حادثه رانندگی راننده سمند فوت و سرنشین آن مجروح شد.

این مقام انتظامی بیان داشت: علت وقوع این حادثه رانندگی توسط کارشناسان پلیس راه عدم توجه به جلو توسط راننده اعلام شده است .

سرهنگ جهانگیر کریمی در پایان از رانندگان خواست: باسرعت مجاز و مطمئنه و توجه کامل به جلو و اطراف رانندگی کنند تا شاهد وقوع اینگونه حوادث ناگوار نباشیم .

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا