بازار‌های مالی ، بورس و بانکپیشخوانعناوین اخبار

زعفران با گواهی سپرده وارد بورس شد/ بازار مالی از بازار نقدی پیشی گرفته است

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران از خبرنگاران جوان ، حامد سلطانی نژاد مدیر عامل شرکت بورس کالای ایران در حاشیه چهارمین همایش چشم انداز صنعت فولاد و معدن ایران گفت: چندسالی می‌شود که بورس کالا راه اندازی شده و در حال حاضر بورس ایران به مرحله بلوغ در حوزه کالاهای مشتقه نزدیک می‌شود تا جاییکه بازار مالی از بازار نقدی پیشی گرفته است.

وی در ادامه افزود: یکی از ابزارهای مهم، ابزار گواهی سپرده کالا است و به جای اینکه کالا دست به دست شود گواهی آن رد و بدل می‌شود.

سلطانی نژاد همچنین تصریح کرد: در بورس کشاورزی بالغ بر ۸۰ قلم کالا از طریق ابزار گواهی سپرده ارائه شده و در چند روز گذشته کالای زعفران را نیز از این طریق وارد بورس کرده ایم.

مدیر عامل شرکت بورس کالای ایران اظهار داشت: به نظر می‌رسد ساز و کارهایی که در بورس‌های مختلف دنیا در حوزه فلزات به کار گرفته شده بتواند در بورس ایران هم استفاده شود، بازارهای آینده نگری که در بورس کالا شکل گرفته همچون دالیان، سنگاپور، سیئمی، شانگهای، المی و بورس نیویورک در سنگ آهن فعالترین‌ها هستند.

سلطانی نژاد تصریح کرد: بیشترین رشد بین صنایع مختلف در فولاد رخ داده است و پتانسیل‌های خیلی زیادی برای راه اندازی بازارهای مالی در بورس‌های کالا وجود دارد.

وی در پایان بیان کرد: در بورس کالای ایران آماده همکاری با تولیدکننده‌ها و عرضه کننده‌ها هستیم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا