حوادث پلیسعناوین اخبار

رمزگشایی از پرونده قتل اتوبان آزادگان تهران در کمتر از ۲۴ ساعت

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران از مرکز اطلاع رسانی پلیس آگاهی تهران بزرگ، ساعت ۲۰ و ۳۰ دقیقه ۲۸ بهمن امسال مرگ مشکوکی از طریق مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ به کلانتری ۱۵۲ خانی آباد اعلام و با حضور مأموران در بیمارستان و انجام تحقیقات اولیه مشخص شد فردی بنام «مرتضی.ط» (۳۲ ساله) بر اثر اصابت گلوله به ناحیه صورت و پهلو، به قتل رسیده است.
برادرزن مقتول به مأموران گفت: خواهرم بنام «المیرا» ( ۳۱ ساله ) در بزرگراه آزادگان با خودرو شخصی پژو ۲۰۶ در حال حرکت بوده که لاستیک خودرو پنچر می شود و المیرا با همسرش (مقتول) تماس گرفته و از او درخواست کمک می کند؛ مرتضی (مقتول) نیز پس از گذشت ۲۰ دقیقه در محل حاضر و در زمان تعویض لاستیک خودرو، فردی که گویا یک کلاه ایمنی موتورسیکلت به سر داشته به آنها نزدیک، به قصد زورگیری با مقتول درگیر و نهایتا با اسلحه همراه خود اقدام به شلیک کرده و پس از به قتل رساندن مرتضی از محل متواری می شود.
پرونده مقدماتی با موضوع قتل عمـد تشکیل و به دستور بازپرس شعبه ششم دادسرای ناحیه ۲۷ تهران، پرونده برای رسیدگی در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.
براساس این گزارش در شرایطی که ظواهر امر حکایت از وقوع جنایت در یک زورگیری داشت، راننده یک دستگاه خودروی عبوری از محل جنایت که لحظه فرار قاتل را دیده بود، به کارآگاهان گفت: با خودرو شخصی در حال تردد بودم که متوجه شدم فردی روی زمین افتاده و نفر دوم نیز با اسلحه بالای سرش ایستاده؛ پا بر روی ترمز گذاشته و به صحنه نزدیک شدم که همزمان فرد مسلح از محل متواری شد و وقتی به محل رسیدم مشخص شد که فرد به زمین افتاده به قتل رسیده و زن جوانی نیز درخواست کمک می کند.
در تحقیقات از شاهد صحنه جنایت و در شرایطی که در تحقیقات اولیه از سوی همسر مقتول عنوان شده بود که قاتل یک کلاه ایمنی موتورسیکلت به سر داشته، مشخص شد که قاتل کلاه ایمنی بر سر نداشته و پس از مشاهده صحنه نزدیک شدن یک دستگاه خودرو سواری به محل جنایت، به سرعت از محل متواری شده است.
براساس این گزارش، همسر مقتول در اظهاراتش مدعی پنچری لاستیک عقب خودرو ۲۰۶ خود شده بود اما کارآگاهان با بررسی لاستیک های خودرو ۲۰۶ متعلق به وی اطمینان پیدا کردند که هیچکدام از لاستیک های خودرو دچار پنچری نشده است.

بازداشت همسر مقتول
با توجه به تحقیقات میدانی از محل جنایت (آزادگان به غرب – بعد از پل شهید کاظمی )، کارآگاهان اداره دهم به تحقیق از همسر مقتول در خصوص علت حضورش در اتوبان آزادگان پرداختند اما او با صحنه سازی حاضر به ارائه توضیحات به کارآگاهان نبود و با توجه به تناقضات موجود در اظهارات همسر مقتول و همچنین نتایج بدست آمده از تحقیقات، ضمن هماهنگی با مقام قضایی «المیرا . پ» ( ۳۱ ساله ) در ساعت ۳ و ۳۰ دقیقه بامداد ۲۹ بهمن(جمعه) دستگیر و برای انجام تحقیقات به اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شد.
سرانجام المیرا لب به بیان حقیقت گشود و خواستگار سابق خود بنام «علیرضا» را به عنوان عامل جنایت معرفی کرد و گفت: زمانی که علیرضا متوجه اختلافات من با همسرم شد، تصمیم به کشتن او گرفت و عنوان کرد که حتی اگر من با او همکاری نداشته باشم به تنهایی مرتضی را خواهد کشت؛ شب جنایت و برابر برنامه علیرضا، به اتوبان آزادگان رفتم به مرتضی زنگ زده و به دروغ عنوان کردم که لاستیک خودرو پنچر شده است.
وی افزود: مرتضی درخواست کرد تا داخل خودرو بنشینم، درها را بسته و منتظر او بمانم؛ بعد از گذشت حدودا ۲۰ دقیقه، وی به محل مذکور رسید و در حالیکه قصد تعویض لاستیک خودرو من را داشت، علیرضا از پشت یک تپه خاکی خارج شد و طی یک درگیری و با شلیک چند گلوله، مرتضی را به قتل رساند.

دستگیری متهم
کارآگاهان اداره دهم آگاهی با شناسایی محل سکونت «علیرضا . پ» ( ۳۶ ساله ) در خیابان ۲۰ متری افسریه، در کمتر از ۲۴ ساعت از زمان وقوع جنایت، اقدام به دستگیری عامل جنایت اتوبان آزادگان کرده و در بازرسی از محل سکونتش موفق به کشف یک قبضه اسلحه شکاری ساچمه زنی شدند که مقتول بوسیله آن به قتل رسیده بود.
علیرضا پس از انتقال به اداره دهم ویژه قتل و مواجه حضوری با المیرا صراحتا به طراحی و ارتکاب جنایت اعتراف کرد و گفت: ۱۶ سال پیش خواستگار المیرا بودم اما موفق به ازدواج با وی نشدم؛ حدودا چند ماه پیش بود که به صورت کاملا اتفاقی یکدیگر را ملاقات کردیم و از آن زمان به بعد مجددا تماس های ما از سر گرفته شد.
وی افزود: طی این مدت المیرا دائما در خصوص اختلاف شدید خود با مرتضی صحبت می کرد بگونه ای که پس از مدتی تصمیم به کشتن مرتضی گرفتم؛ روز جنایت حوالی ظهر با المیرا در منطقه نارمک ملاقات کرده و به او گفتم که امروز همان روزی است که من باید کار همسرش را تمام کنم و طرح کشتن مرتضی را برایش توضیح دادم؛ از المیرا خواستم تا به اتوبان آزدگان رفته ، از آنجا با مرتضی تماس گرفته، موضوع پنچر شدن ماشین را مطرح و نهایتا برای تعویض کردن لاستیک ماشین از همسرش درخواست کمک کند.
متهم ادامه داد: پس از گذشت ۲۰ دقیقه در حالیکه پشت یک تپه خاکی پنهان شده و منتظر آمدن مرتضی بودم، وی آمد و درب صندوق عقب ۲۰۶ را باز کرده و مشغول بیرون آوردن لاستیک زاپاس خودرو بود که به وی نزدیک شده و اولین گلوله را به پهلویش شلیک کردم؛ مرتضی در همان وضعیت با من درگیر شده بود که روی زمین افتاد و در حالیکه بالای سرش ایستاده بودم ، تفنگ را روی صورتش گذاشته و گلوله بعدی را شلیک کرده و متواری شدم.
سرهنگ کارآگاه حمید مکرم معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ، در مورد این خبر گفت: با اعتراف صریح متهمان به مشارکت در ارتکاب جنایت، قرار بازداشت موقت از سوی بازپرس پرونده برای متهمان صادر و هر دو آنها برای انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفتند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا