تیتر دوعناوین اخبار

رای اعتماد مجدد مجلس به آخوندی/ استیضاح وزیر راه و شهرسازی رای نیاورد

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران از ایرنا، نمایندگان در جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی با ۷۴رای موافق، ۱۷۶رای مخالف و ۵ رای ممتنع از مجموع ۲۵۵ رای ماخوذه مخالفت خود را با استیضاح عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی اعلام و بر ادامه فعالیت وی در این وزارتخانه موافقت کردند.
وزیر راه و شهرسازی امروز در جلسه استیضاح در مجلس شورای اسلامی، با یادآوری چند حادثه تلخ از جمله تصادف دو قطار مسافری در هفت خوان دامغان که به فوت ۴۹ تن منجر شد، از مردم، نمایندگان مجلس بابت کوتاهی این وزارتخانه و دستگاه ذی ربط عذرخواهی کرد.
تقاضای استیضاح وزیر راه و شهرسازی سه شنبه گذشته در مجلس اعلام وصول شد، عباس آخوندی وزیر راه وشهرسازی نیز در همان جلسه اعلام کرد: هر زمان که مجلس تشخیص دهد، آماده است در صحن مجلس برای پاسخگویی به پرسش های نمایندگان و موارد استیضاح در مجلس حضور یابد.

کارنامه آخوندی
«عباس آخوندی» متولد سال ۱۳۳۶ در نجف اشرف است؛ وی مدرک کارشناسی ارشد مهندسی راه و ساختمان خود را از دانشگاه تهران دریافت کرد و سپس برای تحصیل در مقطع دکترا به انگلستان رفت.
وی سال ۱۳۶۱ معاون سیاسی وزیر کشور شد و در دولت دوم هاشمی رفسنجانی نیز به عنوان وزیر مسکن و شهرسازی فعالیت کرد. آخوندی از سوی شهید دکتر بهشتی در اولین شورای مرکزی جهاد سازندگی به عنوان عضو شورا انتخاب شد.
از دیگر مسوولیت های وی می توان به قائم مقام مدیرعامل سازمان صدا و سیما، دبیری شورای امنیت کشور، رییس شورای تأمین ویژه غرب کشور، رییس ستاد مبارزه با مواد مخدر، رییس بنیاد مسکن و تدریس در گروه بریتانیا دانشکده مطالعات جهان اشاره کرد.
آخوندی از سال ۹۲ سکان هدایت وزارت راه و شهرسازی را بر عهده گرفته است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا