شهر و جامعهعناوین اخبار

ازاستقرارتیم پزشکی درجوارامامزاده علی ابن امام محمدباقر(ع)کاشان درایام نوروز

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین جعفر جنتی اظهار داشت: در راستای اجرای طرح آرامش بهاری و همچنین در تکاپوی برنامه ریزی استقبال از زائرین نوروزی واستمرار این برنامه ها در طول سال ۹۶ جلسه ای با حضور خادمین افتخاری در حوزه بهداشت و درمان با مدیر اجرایی آستان مقدس حضرت علی ابن امام محمد باقر(ع) کاشان برگزار شد.

وی در ادامه افزود: در این جلسه مقرر گردید خادمان افتخاری دکتر و پرستار این آستان مقدس در ایام عید نوروز و همچنین در طول سال ۹۶ به زائرین خدمات لازم و اولیه درمانی را ارائه نمایند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کاشان در ادامه خاطر نشان شد: همچنین لازم به ذکر است دار الشفا امامزاده علی ابن باقر(ع) به همت دانشگاه بقیه الله سپاه و دانشگاه علوم پزشکی کاشان با مدیریت این آستان مقدس در طول سال نیز به زائران و مجاوران این امامزاده جلیل القدر خدمات بهداشتی و درمانی ارائه می کند.

حجت الاسلام و المسلمین جعفر جنتی در ادامه گفت: این امامزاده واجب التکریم نایب خاص امام محمد باقر(علیه السلام) و امام جعفر صادق (علیه السلام) بودند و حرم مطهر امامزاده سلطان علی بن امام محمدباقر (علیه السلام) در ۴۲ کیلومتری کاشان در مشهد اردهال واقع است.

**برپایی ۸ شب مجلس عزاداری حضرت زهرا(س) در امامزاده اسحاق(ع) هرند

مسئول نماینده اوقاف و امور خیریه جلگه و جرقویه گفت: ۸ شب شور و نوا در عزای ام ابیها حضرت زهرا(س) در جوار حرم مطهر امامزاده اسحاق(ع) هرند برپا است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حسین اکبر اظهار داشت: در راستای اجرای طرح سوگواره یاس نبوی ۸ شب شور و نوا در عزای ام ابیها حضرت زهرا(س) در جوار حرم مطهر امامزاده اسحاق(ع) هرند برپا است.

وی در ادامه افزود: این مراسم از شب پنجشنبه ۵ اسفند ماه به مدت ۸ شب همراه با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین سید اکبر حسینی، حجت الاسلام و المسلمین امین اله امینی و حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم حسینی قورتانی و مداحی مداحان اهل بیت(ع) در جوار این امامزاده عظیم الشان برپا است.

مسئول نماینده اوقاف و امور خیریه جلگه و جرقویه ادامه داد: همچنین این مراسم همراه با کاروان بانوی بی نام نشان در شام غریبان حضرت زهرا(س) و حضور هیئت های زنجیر زنی در جوار این امامزاده واجب التعظیم برگزار می شود.

حسین اکبر در ادامه گفت:  نسب این امامزاده عظیم الشأن به حضرت موسی بن جعفر (علیه السلام) می رسد و آستان امامزاده اسحاق (علیه السلام) در شهرستان جلگه و جرقویه، شهر هرند واقع شده است.

**برگزاری پیاده روی حرم تا حرم ویژه بانوان فاطمی در دولت آباد

مسئول نمایندگی اوقاف و امور خیریه شهرستان برخوار گفت: به مناسبت شهادت حضرت زهرا(س) پیاده روی حرم تا حرم ویژه بانوان فاطمی از امامزاده سید محمد(ع) دولت آباد تا حرم مطهر امامزاده محمود(ع) دولت آباد برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین سید حسن فاضلی اظهار داشت: همزمان با ایام سوگواری حضرت زهرا(س) ویژه برنامه های عزاداری دختر پیامبر اکرم(ص) در قالب اجرای طرح سوگواره یاس نبوی در جوار حرم مطهر ۵ امامزاده عظیم الشان شهرستان برخوار برگزار می شود.

وی در ادامه افزود: این ویژه برنامه ها از روز شنبه ۷ اسفند ماه لغایت روز جمعه ۱۳ اسفند ماه در بقاع متبرکه این شهرستان اجرا می شوند.

مسئول نمایندگی اوقاف و امور خیریه شهرستان برخوار ادامه داد: در همین راستا با برنامه ریزی های به عمل آمده در روز چهارشنبه ۱۱ اسفند ماه ویژه برنامه ای با عنوان پیاده روی حرم تا حرم با حضور بانوان فاطمی از امامزاده سید محمد(ع) دولت آباد تا حرم مطهر امامزاده محمود(ع) دولت آباد برگزار می شود.

حجت الاسلام و المسلمین سید حسن فاضلی در ادامه گفت: این مراسم با حضور خواهران حوزه علمیه، مربیان طرح ملی تربیت حافظان قرآن کریم شهرستان، قرآن پژوهان و خواهران دانشجوی دانشگاه علوم قرآنی برگزار می شود.

وی در ادامه تصریح کرد: همچنین با برنامه ریزی هایی که انجام شده است در طول این مسیر ۵ کیلومتری چندین ایستگاه صلواتی برپا و از بانوان ولایی حاضر در این مراسم پذیرایی می شود.

مسئول نمایندگی اوقاف و امور خیریه شهرستان برخوار در ادامه تصریح کرد: در این مراسم امام جمعه دولت آباد و حجت الاسلام و المسلمین احمد ناصری نیز برای بانوان مومن و ولایتمدار حاضر در این مراسم در رثای مقام شامخ حضرت زهرا(س) و با هدف ترویج زندگی اسلامی به ایراد سخن می پردازند.

**برگزاری مجلس عزاداری حضرت زهرا(س) در امامزاده محسن(ع) اصفهان

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه دو شهرستان اصفهان گفت: ۳ شب مجلس عزاداری به مناسبت ایام شهادت زهرا(س) در جوار حرم مطهر امامزاده محسن(ع) اصفهان برپا می شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین سید محمد هادی روح الامینی اظهار داشت: در راستای اجرای طرح سوگواره یاس نبوی همزمان با سالروز شهادت زهرا(س) مجلس عزاداری در جوار حرم مطهر امامزاده محسن(ع) اصفهان برپا می شود.

وی در ادامه افزود: این مراسم از روز سه شنبه ۱۰ اسفند ماه لغایت پنجشنبه ۱۲ اسفند ماه به مدت سه شب پس از اقامه نماز مغرب و عشاء مجلس سوگواری در جوار این امامزاده واجب التعظیم برپا می شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه دو شهرستان اصفهان ادامه داد: این مراسم همراه با سخنرانی دکتر لقمانی، سید جواد افضل نژاد، حجت الاسلام و المسلمین احمد خطاط و حجت الاسلام و المسلمین صادق دوایی در جوار حرم مطهر این امامزاده عظیم الشان برگزار می شود.

حجت الاسلام و المسلمین سید محمد هادی روح الامینی در ادامه گفت: نسب این امامزاده بزرگوار به امام موسی بن جعفر (علیه السلام) می رسد و آستان امامزاده محسن (علیه السلام) در شهرستان اصفهان، بخش مرکزی، شهر اصفهان، خیابان وحید،  ابتدای خیابان رودکی واقع شده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا