پیشخوانشهر و جامعهعناوین اخبار

مساعدت خیران اصفهانی به نیازمندان

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی و اطلاع رسانی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اصفهان؛ هادی بنائی قائم مقام کمیته امداد استان اصفهان گفت : از ابتدای امسال تاکنون خیران استان ،۵۷میلیارد تو مان در قالب طر ح هایی از جمله اکرام ایتام ، محسنین ،صندوق های صدقات و کمک های امانی به ۸۶هزارو ۹۸۰ نیازمند استان کمک کردند ،که این میزان مشارکت نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷درصد افزایش داشته است .
وی با اشاره به اینکه بیش ترین میزان مشارکت خیران در قالب طرح های اکرام ایتام و محسنین بوده است ، افزود : دراین مدت بیش از ۲۳میلیارد و۴۰۰میلیون تومان از مشارکت خیران در قالب صندوق صدقات جمع آوری شده ، که این میزان کمک جمع آوری شده دربخش هایی شامل خرید وبازسازی مسکن،جهیزیه وکمک های موردی دراختیار اقشار آسیب پذیر قرار می گیرد.
قائم مقام کمیته امداد با بیان اینکه این میزان کمک نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴ درصد افزایش داشته است ، اظهار داشت : استان اصفهان رتبه دوم کشور را از نظر میزان کمک خیران درحوزه صندوق صدقات دارد.
هادی بنائی با بیان اینکه هفت هزار و۲۲۹ فرزند سرپرست ازکارافتاده و بیمار درقالب طرح محسنین وهفت هزار و ۱۴۹ یتیم درقالب ، طرح اکرام ایتام تحت پوشش این نهاد هستند ، افزود : ازابتدای امسال تاکنون، خیران¬ا¬ستان ۱۴میلیاردو۲۰۰میلیون تومان بامشارکت در طرح اکرام ایتام و۴میلیاردو۲۰۰میلیون تومان درقالب طرح محسنین به فرزندان نیازمند کمک کردند.
وی با اشاره به اینکه امسال ۶۲ مددجوی روستایی وشهری کمتر از ۱۲ هزار نفر با مشارکت خیران خانه دارشدند ، تصریح کرد: ۷۸۰ میلیون تومان از خرید این واحدهای مسکونی از اعتبارات امداد ،۹۳۰ میلیون تومان ازطریق تسهیلات ۱۵میلیون تومانی بانک ها و یک میلیارد و۲۵۰میلیون تومان با هزینه خیران خریداری شده است.
قائم مقام کمیته امداد ، با اشاره به اینکه تاکنون هشت میلیارد و۳۰۰میلیون تومان برای خرید ،۱۶۰مسکن شهری هزینه شده است ،افزود: دومیلیاردو۴۰۰میلیون تومان این هزینه ازاعتبارات امداد ، ۴میلیاردریال ازطریق تسهیلات ویک میلیاردو۹۲۰میلیون تومان این هزینه هم بامشارکت خیران پرداخت شده است.
وی با اشاره به اهداء۵۵۱عدد بخاری گازی با ارزش ۱۲۰میلیون تومان ، ۴۶۴ بخاری نفتی با ارزش ۵۳میلیون تومان ، توزیع مخزن آب با ارزش ۵۰میلیون تومان و واگذاری ۱۰۰آب گرمکن به ارزش ۴۰میلیون تومان به مددجویان بیان داشت : این وسایل عمدتا به افراد بی بضاعت روستاهای غرب استان تحویل شده است .
وی بااشاره به اجرای برنامه¬های فرهنگی امداد ازابتدای سال تاکنون گفت: بامشارکت ۵۰ درصدی خیران دراین مدت ،۶هزارمددجوی تحت حمایت این نهاد درقالب طرح شوق زیارت به مشهد مقدس اعزام شدند.
هادی بنائی اظهار کرد:دراین مدت به منظور تقویت روحیه معنوی این نیازمندان ،۳۰۰ مددجوی تحت پوشش هم بامشارکت خیران ، به زیارت عتبات عالیات اعزام شدند.
قائم مقام کمیته امداد استان اصفهان از اهدا بسته های سبدغذایی به دو هزارو۵۱۲کودک کمتر از ۵سال دراین این استان خبرداد و تصریح کرد: این بسته های غذایی بایک میلیاردو۱۲۲میلیون تومان هزینه به این کودکان نیازمند اهداشده ،که حدود۲۰درصداین مبلغ را نیکوکاران استان پرداخت کردند.
وی درادامه به پرداخت ۱۱میلیاردو۲۵۰میلیون تومان حق بیمه مددجویان تحت پوشش تا ۹ماهه امسال اشاره کردو افزود:کمیته امداد یکی از چهار سازمان بیمه گر کشور محسوب می شود ، که بیش از۵۸هزار مددجواستان اصفهان را تحت پوشش بیمه درمانی خود قرارداده و تاکنون ۱۱میلیارد و ۲۰۰میلیون تومان حق بیمه بابت ۱۸هزار مدد جوی تحت پوشش به منظور بهره مندی از مزایای بازنشستگی ، به تامین اجتماعی پرداخت کرده است .
وی با اظهار اینکه برای چهار هزار مددجوی تحت پوشش این نهاد اشتغال ایجادشده است ، افزود :در این مدت دو هزار و ۸۷۲نفر با در یافت وام اشتغال به خود کفایی رسیده اند .
هادی بنائی تصریح کرد :۴۳درصداز در یافت کنندگان تسهیلات اشتغال زنان سر پرست خانوار و ۵۷درصد آقایان هستند .
وی از اجرای طرح یاوران قرآن هم در این نهاد خبر داد و اظهار کرد : با مشارکت اداره اوقاف و امور خیریه استان ، و به منظور تربیت حافظان قرآنی ،۱۵۰نفر سهیمه ثبت نام مددجو داریم .
قائم مقام کمیته امداد ،گفت : حافظان قرآن در این طرح علاوه بر در یافت شش میلیون تومان وام بلاعوض به سفر های زیارتی مشهد مقدس وکربلای معلی هم اعزام می شوند .

K, [۲۵.۰۲.۱۷ ۰۰:۳۹] وی با بیان اینکه ،با نزدیک شدن به هفته های پایانی سال کمیته امداد برای حمایت و تامین حداقل امکانات رفاهی و معیشتی خانوار های تحت پوشش ،جشن نیکو کاری و طرح سین سخاوت را بر گزار می کند ، افزود : انتظار داریم با مشارکت گسترده مردم بیش از سه میلیارد تومان کمک نقدی درجشن بزرگ نیکو کاری برای فرزندان و خانوادهای بی بضاعت استان جمع آوری شود .
قائم مقام کمیته امداد استان اصفهان با تصریح اینکه ۸۶هزار و ۹۸۰خانوار تحت پوشش کمیته امداد استان اصفهان هستند خاطر نشان کرد : ۴۵هزار نفر از افراد تحت پوشش این نهاد خانوار های سر پرست فوت شده ، ۱۱درصد افراد مطللقه ،۳۶درصد سر پرست از کار افتاده ،دو درصد خانوادهای بی بضاعت و سرباز ،۴درصد خانوار های بیمار و دو درصد خانوار های زندانیان هستند .

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا